Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2012

«εξελίξεις στην ακτοπλοΐα, τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία και τα λιμάνια» - το θέμα είναι πως τις αντιμετωπίζει κανείς....

Σύμφωνα με ανακοίνωση των διοργανωτών της,

Σύσκεψη πραγματοποίησαν στις 10 Νοεμβρίου στο κτήριο της ΠΕΜΕΝ οι  εκπρόσωποι   των Εργατικών Κέντρων,  των  σωματείων και μαζικών  φορέων που σχετίζονται με την ακτοπλοΐα για να συζητήσουν για τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα, τη ναυπηγοεπισκευαστική  βιομηχανία  και  τα λιμάνια, στο πλαίσιο της εφαρμογής των νέων συμφωνιών της χώρας με τις Ευρωπαϊκές αρχές.


Σύμφωνα με τις αποφάσεις των διοργανωτών (συνοπτικά),

Η   αντιλαϊκή  πολιτική   της κυβέρνησης  ΝΔ- ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ,   της ΕΕ  και των  μονοπωλίων, με 3ο Μνημόνιο  19 περίπου  δις. ευρώ  και τον Προϋπολογισμό  λαιμητόμο   για το 2013, παίρνει το χαρακτήρα γενικευμένου πολέμου  ενάντια στην εργατική  τάξη,  τη  φτωχή   αγροτιά , και τους  μικρούς αυτοαπασχολούμενους της χώρας.
Προτεραιότητα στον προγραμματισμό της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης ΝΔ- ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ   και των εφοπλιστών είναι το σχέδιο  έκτρωμα της έκθεσης  «για την αναδιάρθρωση της ελληνικής ακτοπλοΐας», η ανατροπή του συνόλου των δικαιωμάτων των ναυτεργατών με παράλληλη αύξηση της «μαύρης» - ανασφάλιστης εργασίας, η δραστική συρρίκνωση της  ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, το ξεπούλημα στους μονοπωλιακούς επιχειρηματικούς ομίλους   τα   φιλέτων των    μεγάλων  λιμανιών του Πειραιά,  της Θεσσαλονίκης και των άλλων λιμανιών Ανωνύμων Εταιρειών,    των αεροδρομίων,  χερσαίων και θαλάσσιων εκτάσεων και άλλων τομέων στρατηγικής σημασίας  για την  οικονομία  και την άμυνα της χώρας. Τους  στόχους αυτούς  υπηρετεί   η   επιστολή  του υπουργού εμπορικής ναυτιλίας,  κάλεσμα   στις εφοπλιστικές ενώσεις, τα  εργατικά σωματεία και    τους φορείς της τοπικής διοίκησης,  προκειμένου    μέσα  από  τον «κοινωνικό   διάλογο»   της απάτης  που θα     ολοκληρωθεί μέχρι   τις  5  Δεκέμβρη 2012, να     εφαρμοστούν, στις αρχές του  2013, τα  νέα  αντιλαϊκά  μέτρα   στη ναυτιλία  και στους συναφείς κλάδους.
Η  κατάργηση του «CABOTAGE»  με τον αντιλαϊκό κανονισμό 3577/1992 της ΕΕ   - απελευθέρωση της ακτοπλοΐας  νόμος 2932/2001 -  όξυνε τον ανταγωνισμό, ενίσχυσε την εφοπλιστική επιθετικότητα και χειροτέρευσε τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών και την κατάσταση των ναυτεργατών.
Αυξήσεις «φωτιά» πάνω από 300%, μέσα σε μια δεκαετία, στα εισιτήρια  των επιβατών, προκλητικές φοροαπαλλαγές και κρατικές χρηματοδοτήσεις - εγγυήσεις στους εφοπλιστές για τη κατασκευή νεότευκτων σε ασιατικά ναυπηγεία Ε/Γ – Ο/Γ  πλοίων.

Αποτελεί μεγάλη πρόκληση μια τετραμελής λαϊκή οικογένεια να πρέπει να ξοδέψει έναν ολόκληρο μισθό – πάνω από  600 ευρώ – για να ταξιδέψει με πλοίο από τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη, τη Χίο την Ικαρία , τη Σάμο, τη Κω και τη Ρόδο στον Πειραιά.
Πολλά νησιά αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα, τόσο από την μη δρομολόγηση όσο και από τη μείωση των, ήδη μικρής συχνότητας,  δρομολογίων των πλοίων,. ενώ οι εφοπλιστές, που δραστηριοποιούνται στην Ακτοπλοΐα,  καρπώνονται μεγάλα ποσά από τις   κρατικές επιδοτήσεις.

Στο όνομα της εξυπηρέτησης των χαρακτηρισμένων ως «άγονων γραμμών»  οι κρατικές επιδοτήσεις -   μόνο για το  2012   ανέρχονται σε  125.000.000 ευρώ -   Συνολικά  για την περίοδο 2003  - 2012  εφαρμογής  του  αντιλαϊκού κανονισμού 3577/92 της ΕΕ - νόμος 2932/2001  για την απελευθέρωση των  ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, έχουν δοθεί τεράστια ποσά στους εφοπλιστές από  κρατικές επιδοτήσεις  για τις  «άγονες γραμμές».

Η ανεπάρκεια των συγκοινωνιών και τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια  δημιουργούν προβλήματα στην οικονομία των νησιών, στα λαϊκά στρώματα που διατηρούν ορισμένες δραστηριότητες (τουρισμός, γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, μεταποιητικές βιοτεχνίες κ.α.).
Γενικότερα η αντιλαϊκή πολιτική, που ήδη εφαρμόζεται,  σε συνδυασμό με τα νέα μέτρα-φωτιά που ψηφίστηκαν πρόσφατα στη Βουλή (3ο μνημόνιο) ή σχεδιάζονται (αναδιάρθρωση της ακτοπλοίας, κατάργηση της μείωσης κατά 30% του ΦΠΑ για τα νησιά του Αιγαίου κ.ά.) θα έχουν ακόμα πιο σκληρές επιπτώσεις ιδιαίτερα στη ζωή των νησιωτών και θα συμβάλουν στην παραπέρα ερήμωση των νησιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Καλούμε τους φορείς που συμμετείχαν στη σύσκεψη και συμφώνησαν με την απόφαση να αναπτύξουν δράση με βάση την απόφαση.