Νίκος Συρμαλένιος: «Το
Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου: Νίπτει τας χείρας του
για την μονομερή διακοπή της έκπτωσης στους μονίμους κατοίκους των μικρών
νησιών».
Σε σχετική απάντηση
Ερώτησης (αρ.πρωτ.2858/12-10-2012) που κατέθεσε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος προς το Υπουργείο Ναυτιλίας
και Αιγαίου για τη «Διακοπή Χορήγησης έκπτωσης 50% σε μόνιμους κατοίκους μικρών
νησιών», ο αρμόδιος Υπουργός
αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο θέμα σαν να ανήκει σε άλλο Υπουργείο.
Για άλλη μια φορά αντί να
δίνει μια ξεκάθαρη απάντηση, επικαλείται
την έλλειψη νομοθετικού πλαισίου(!) για τη μη εφαρμογή από πλευράς των
ναυτιλιακών εταιρειών των υπουργικών
αποφάσεων για τη χορήγηση της συγκεκριμένης έκπτωσης. Πιο συγκεκριμένα, η
απάντηση αναφέρει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες, λόγω της έλλειψης του
νομοθετικού πλαισίου, που θα έπρεπε να καθορίζει αποζημίωση προς αυτές, δεν
αποδέχονται την εφαρμογή της έκπτωσης και γι αυτό το λόγο, έχουν προσφύγει στο
Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο και μέχρι σήμερα δεν έχει αποφανθεί
σχετικά.
Τα ερωτήματα που
προκύπτουν είναι εύλογα: Γιατί επί μια δεκαετία δεν έχει φροντίσει το Υπουργείο
να καθορίσει το νομοθετικό πλαίσιο για την αποζημίωση των εταιρειών,
επιδοτούμενων και μη; Αν δεν είναι ο Υπουργός υπεύθυνος για την εφαρμογή των
αποφάσεων, τότε ποιος είναι; Μήπως οι ακτοπλόοι;
Ειδικότερα στις
επιδοτούμενες γραμμές, όπου υπογράφονται συμβάσεις με συγκεκριμένους όρους
χορήγησης εκπτώσεων, γιατί το υπουργείο δεν υποχρεώνει τις εταιρείες να είναι
συνεπείς στις συμβατικές τους υποχρεώσεις;
Και τέλος, γιατί εδώ και
χρόνια το Υπουργείο αρνείται πεισματικά να δημιουργήσει ένα ενιαίο ηλεκτρονικό
σύστημα καταχώρησης και ελέγχου των εισιτηρίων, αφήνοντας ανοιχτό το πεδίο για
φοροδιαφυγή, η οποία ζημιώνει το δημόσιο κατά χιλιάδες ευρώ ετησίως;
Στον προϋπολογισμό που
πρόσφατα ψηφίστηκε στη Βουλή με ενσωματωμένα τα μέτρα του Μνημονίου ΙΙΙ, το
Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θα λάβει μειωμένα κονδύλια για το 2013 κατά
20%.
Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι με τις πολιτικές αυτές, αφενός μεν θα έχουμε
δραστικές περικοπές δρομολογίων, με συνέπεια αρκετά νησιά να κινδυνεύουν να
μείνουν χωρίς πλοία, ιδιαίτερα το χειμώνα και αφετέρου το κόστος μετακίνησης
και διαβίωσης των νησιωτών θα είναι πλέον απαγορευτικό για να συνεχίσουν να
κατοικούν στον τόπο τους. Οι εξαγγελίες και τα ωραία λόγια περί «νησιωτικής
πολιτικής» αποδεικνύονται για άλλη μια φορά κούφια, όταν έρχεται η ώρα των
πράξεων.