Πέμπτη, Φεβρουαρίου 09, 2012

απαντήσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν για το Sea Diamond

Απαντητική επιστολή με ημερομηνία 9.2.2012 στα ερωτήματα της “Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων πολιτών για την ανέλκυση του Sea Diamond” που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο συνέταξε και κοινοποιεί η εταιρία louiscruises.

Σύμφωνα με την απαντητική επιστολή,

Διερωτόμαστε γιατί η «Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond», με την επιστολή της  που αναρτήθηκε, επιδιώκει την αντιπαράθεση με την εταιρεία μας –με ύφος και ισχυρισμούς απαξιωτικούς και προσβλητικούς για εμάς- σε σχέση με τις επισημάνσεις μας αναφορικά με τα πραγματικά αίτια του ναυαγίου. Θέλει, μήπως, να υποκαταστήσει τις δικαστικές αρχές;
Σκοπός μας δεν είναι να αρχίσουμε έναν ατέρμονα διάλογο, όχι μόνο γιατί δεν μας επιτρέπεται κάτι τέτοιο λόγω των δικαστικών διαδικασιών που είναι εν εξελίξει, αλλά και γιατί σεβόμαστε κάθε άποψη, όσο κι αν αυτή αντιτίθεται στη δική μας. Ωστόσο, είναι επιβεβλημένο όποιος διατυπώνει απόψεις να επικαλείται γεγονότα και στοιχεία, ώστε να αποφεύγεται η παραπληροφόρηση του κοινού. Δυστυχώς είναι εμφανές ότι τέτοια προσπάθεια δεν καταβλήθηκε στην προκειμένη περίπτωση, όπου επιχειρείται απλά και μόνο ο εύκολος εντυπωσιασμός:
Πράγματι, σχετικά με την αρχική κατάθεση του Πλοιάρχου, είναι αυτονόητο ότι ούτε αυτός ούτε και κανείς άλλος μπορούσε να διανοηθεί ότι ο χάρτης που εξέδωσε η Υδρογραφική Υπηρεσία το 1989, για να χρησιμοποιείται για την προσέγγιση σε έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως, ήταν τόσο λανθασμένος. Γι’ αυτό ακριβώς ο Πλοίαρχος, προσπαθώντας τις πρώτες στιγμές μετά το ατύχημα να καταλάβει τι μπορεί να είχε συμβεί, είχε θεωρήσει πιθανό να παρασύρθηκε το πλοίο από θαλάσσιο ρεύμα. Σύντομα αποκαλύφθηκε (και δεν «ανακαλύφθηκε») ότι η αιτία δεν ήταν αυτή, αλλά το σφάλμα του χάρτη. Και κανείς από τη ναυτική κοινότητα δεν μπορούσε και δεν ήθελε να πιστέψει ότι είχε γίνει τόσο σοβαρό σφάλμα. Ωστόσο, το γεγονός αυτό παραδέχθηκε και η ίδια η Υδρογραφική Υπηρεσία.
Περαιτέρω, τα σχόλιά σας περί πλοήγησης χωρίς τη χρήση χάρτη αποδεικνύουν παντελή άγνοια περί της ναυσιπλοΐας. Είμαστε βέβαιοι ότι αυτό δεν γίνεται κακοπροαίρετα. Ακόμη κι έτσι, όμως, θα έπρεπε να λάβετε υπόψη σας ότι το πλοίο προσέγγιζε σε ναύδετο που βρίσκεται σε απόσταση μόλις 230 μέτρων από την ακτή, άρα δεν μπορούσε παρά να πλεύσει κοντά σ’ αυτήν.
Εξάλλου, η επιλογή του τόπου ρυμούλκησης του πλοίου, προκειμένου εν συνεχεία να προσαράξει εκεί, έγινε δυνάμει εντολής των αρμοδίων αρχών. Το σημείο ρυμούλκησης ήταν το 1ο από τα 5 σημεία που υποδεικνύονταν στο σχέδιο του τοπικού Λιμεναρχείου για την αντιμετώπιση παρεμφερών καταστάσεων. Ο δε Πλοίαρχος και τα μέλη του πληρώματος απομακρύνθηκαν από το πλοίο μόνο όταν τους δόθηκε σχετική εντολή από το Λιμεναρχείο και δεν το «εγκατέλειψαν», όπως διατείνεστε.
Επιπλέον, σωστά αναφέρετε ότι δόθηκε εντολή σε ρυμουλκά να προστρέξουν προς βοήθεια του “SEA DIAMOND” στις 16:00, δηλαδή σχεδόν 10 λεπτά μετά την πρόσκρουσή του στον ύφαλο. Λάθος, όμως, ισχυρίζεστε ότι δόθηκε εντολή στα ρυμουλκά να επιστρέψουν στη βάση τους και να ξεκινήσουν εκ νέου για τη Σαντορίνη στις 23:00. Τα ρυμουλκά στα οποία δόθηκε η εντολή στις 16:00 απέπλευσαν αμέσως και γι’ αυτό, χωρίς οποιαδήποτε διακοπή ή καθυστέρηση του πλου τους, έφθασαν στη Σαντορίνη γύρω στις 24:00. Κάποια άλλα ρυμουλκά δήλωσαν αργότερα διαθεσιμότητα προς παροχή βοήθειας, που φυσικά έγινε αποδεκτή, αλλά αφού απέπλευσαν αργότερα προφανώς έφθασαν και στη Σαντορίνη αργότερα.
Οι αναφορές σας σε «τοξικό» κουφάρι όχι μόνο δεν βρίσκουν κανένα έρεισμα, αλλά διαψεύδονται από τις επανειλημμένες μετρήσεις του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.
Τέλος, ως προς τους 2 αγνοούμενους επιβάτες και το δύτη που έχασε τη ζωή του, θα εκφράσουμε το σεβασμό και τη συμπαράστασή μας στις οικογένειές τους και θεωρούμε πρέπον να μην κάνουμε οποιοδήποτε σχόλιο. Πρέπει, όμως, να επισημάνουμε ότι οι πομφόλυγες περί «εξευτελισμού των πάντων στο βωμό του χρήματος και του εύκολου κέρδους» δεν αφορούν στην πλοιοκτήτρια ή τη διαχειρίστρια του “SEA DIAMOND”, αφού αρκεί να σας υπενθυμίσουμε ότι το ποσό που δαπανήθηκε για την αποτροπή οποιασδήποτε επίπτωσης στο περιβάλλον υπερβαίνει τα 20 εκατομμύρια Ευρώ.
Ευελπιστούμε ότι θα γίνει κατανοητό ότι η διατύπωση των όποιων απόψεων είναι καλοδεχούμενη, αλλά θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις της ειλικρινούς και αντικειμενικής ενημέρωσης.