Πέμπτη, Φεβρουαρίου 09, 2012

νεότερες επιστολές και απο τις δύο πλευρές για το ναυάγιο του Sea Diamond

Απάντηση στη Louis Cruises για το ναυάγιο του Sea Diamond συνέταξε και έδωσε στην δημοσιότητα η "Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων πολιτών για την ανέλκυση του Sea Diamond" με αφορμή δημοσίευμα στο διαδίκτυο με τίτλο «Τα ναυάγια που συγκλόνισαν την Ελλάδα» και επιστολής της εταιρείας Louis Cruises με την οποία υποστηρίζει ότι το ατύχημα του Sea Diamond το 2007 στη Σαντορίνη οφείλεται στην λανθασμένη χαρτογράφηση της περιοχής από την Υδρογραφική Υπηρεσία.

Σύμφωνα με την επιστολή,

Με αφορμή το αφιέρωμα του NEWS 247, «Τα ναυάγια που συγκλόνισαν την Ελλάδα», η εταιρεία Louis Cruises έστειλε επιστολή με την οποία υποστηρίζει ότι το ατύχημα του Sea Diamond το 2007 στη Σαντορίνη οφείλεται στην λανθασμένη χαρτογράφηση της περιοχής από την Υδρογραφική Υπηρεσία. (Δείτε όλη την επιστολή εδώ: http://news247.gr/ellada/eidiseis/h_apanthsh_ths_louis_cruises_sto_news_247.1603848.html  )

Τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond, σημειώνουν οτι, 

Δεν εντυπωσιαζόμαστε από την στάση που κρατάει η πλοιοκτήτρια Εταιρεία Louis Cruises, καθώς συστηματικά τα τελευταία πέντε χρόνια αποποιείται συστηματικά των ευθυνών της, προκειμένου να αποφύγει να πληρώσει για τη ζημιά που προκάλεσε και συνεχίζει προκαλεί καθημερινά στο νησί μας, στον τουρισμό μας, στην υγεία των κατοίκων του και των επισκεπτών μας. Ωστόσο θα θέλαμε να κάνουμε τις εξής παρατηρήσεις στο κείμενο του Διευθυντή Επιχειρήσεων της Louis Cruises κ. Γεώργιο Κουμπενά.

1) Ξέχασε ο κ. Κουμπενάς ότι ο πλοίαρχος του μοιραίου Sea Diamond, η Πλοιοκτήτρια εταιρεία ELONA MARITIME CO. και η διαχειρίστρια LOUIS HELLENIC CRUISES σε κοινή από 6 Σεπτεμβρίου 2007 Προσφυγή που κατέθεσαν στο Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Πειραιώς στις  18/9/2007, ως προς τα αίτια της πρόσκρουσης αναγράφουν: ”...Αρνούμεθα ότι ο πρώτος εξ ημών Πλοίαρχος ήταν υπεύθυνος για την πρόσκρουση του πλοίου στον ύφαλο και την εν συνεχεία βύθισή του, αλλά αυτή οφείλεται σε γεγονός ανωτέρας βίας και ειδικότερα σε όλως αιφνίδιο θαλάσσιο ρεύμα το οποίο απομάκρυνε το πλοίο από την αρχική ασφαλή πορεία που ακολουθούσε…"; Αυτή η κατάθεση τροποποιήθηκε 7 μήνες μετά το ναυάγιο, στις 7/11/2007, όταν ανακαλύφθηκε το σπουδαίο επιχείρημα της... λανθασμένης χαρτογράφησης της περιοχής....

2) Δεν πρόσεξε ο κ. Κουμπενάς ότι ο ύφαλος που προσέκρουσε το πλοίο, μέρα μεσημέρι και με πολύ καλές καιρικές συνθήκες, είναι ορατός και με γυμνό μάτι αφού τα νερά αλλάζουν χρώμα και γίνονται πιο γαλάζια; Ο ύφαλος αυτός φαίνεται και από φωτογραφία δορυφόρου σε οποιοδήποτε site χαρτών, ο καπετάνιος δεν το είδε από τη γέφυρα; Να υποθέσουμε πως κυβερνούσε το πλοίο κοιτάζοντας το χάρτη;;;; Τα Radar του πλοίου και τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα πλεύσης της γέφυρας δεν λειτουργούσαν;; Πως δικαιολογεί την μη διάσωση, αν υπήρχε, του περιβόητου «λανθασμένου» χάρτη 423/8 ή την μη διάσωση του σχεδίου πλεύσης, του ημερολογίου μηχανής και του βιβλίου καυσίμων; Πώς δικαιολογείται  η απόκλιση της πορείας του πλοίου από την χαραγμένη και εγκεκριμμένη πορεία πλεύσεως ανάμεσα στο ηφαίστειο και τα ναύδετα, προς τα βράχια; Πώς δικαιολογείται το γεγονός για την πρόσκρουση να φταίει ο χάρτης, και να μη φταίει η αλλαγή πλεύσης προς τα βράχια, χωρίς σχεδίαση, χωρίς χάραξη νέας πορείας και σε σημείο που και ο Ύπαρχος στην κατάθεσή του να διερωτάται που το πλοίο αρμενίζει;

3) Τι γύρευε ένα πλοίο των 147 μέτρων στα 70 μέτρα από την ακτή; Σύμφωνα με τους βασικούς κανόνες της ναυτικής τέχνης ένα πλοίο δεν επιτρέπεται να πλησιάζει στις βραχώδεις ακτές σε απόσταση μικρότερη από το μήκος του. Μήπως ο πλοίαρχος έκανε επίδειξη των δεξιοτήτων του όπως και ο καπετάνιος του Costa Concordia;

4) Πως δικαιολογεί ο κ. Κουμπενάς την μη καταγραφή στο VDR των συνομιλιών Γέφυρας και Μηχανής ή των συνομιλιών Πλοιάρχου και Γραφείου της Πλοιοκτήτριας; Πώς δικαιολογείται η ανυπαρξία εντολής Πλοιάρχου προς διάσωση των καταγραφών του VDR; Γνωρίζει μήπως αν επιτρέπεται απόπλους πλοίου, έστω και αν διαθέτει τέσσερεις κύριες μηχανές, όταν η μία από αυτές έχει υποστεί βλάβη, χωρίς άδεια της κατά τόπου Λιμενικής Αρχής;

5) Πως δικαιολογεί ο κ. Κουμπενάς  το λύσιμο του κάβου της πρύμνης, ώστε από εκεί που σερνόταν και σε μήκος εκατό (100) μέτρων μέσα στη θάλασσα από το λιμάνι Φηρών μέχρι και την θέση Τσεκούρα (τόπος βύθισης), όταν το ρυμουλκό τον χρειάστηκε για να πλευρίσει το πλοίο στην ακτή, αυτός να βρεθεί λυμένος και να πέσει στην θάλασσα; Για ποιό λόγο ανασύρθηκαν οι ανεμόσκαλες, ώστε να μη μπορέσει να ανέβει στο πλοίο ο ντόπιος ναυτικός που επιχείρησε να πάρει νέο κάβο, για να φέρουν το πλοίο σε παράλληλη θέση προς την ξηρά και έτσι να επιτευχθεί η επικάθισή του  και όχι η βύθισή σε τόσο βάθος; Πότε άλλοτε στην ιστορία του νησιού, κάποιο άλλο πλοίο ακολούθησε την πορεία πλεύσης του συγκεκριμένου πλοιάρχου ή πότε άλλοτε πλοίο βυθιζόμενο δεν εκπέμπει σήμα κινδύνου SOS ή δεν ζητά βοήθεια ρυμουλκών; Δεν γνώριζε ο Πλοίαρχος ότι στο λιμάνι της Σύρου υπάρχουν πάντα ρυμουλκά;

6) Γιατί δόθηκε η εντολή να γυρίσουν πίσω, στα πρώτα ρυμουλκά που ξεκίνησαν με δική τους πρωτοβουλία στις 16:00 το απόγευμα για να βοηθήσουν, και τελικά τα κάλεσαν ξανά από την πλοιοκτήτρια στις 23:00 τη νύχτα να ξεκινήσουν, ώστε να φτάσουν στις 7 το πρωί της επόμενη μέρας όπου το πλοίο είχε ήδη βυθιστεί;

7)  Ξέχασε μήπως ο κ. Κουμπενάς ότι έστω και μετά το μοιραίο γεγονός της πρόσκρουσης στον ύφαλο το πλοίο έμεινε 14 ώρες στην επιφάνεια πριν βυθιστεί; Γιατί δεν μεταφέρθηκε στα κοντινότερα αβαθή; Γιατί το πήγαν (και ποιος έδωσε την εντολή να το πάνε εκεί) σε περιοχή με βάθος 100 μέτρων όπου και το εγκαταλείψανε όλη τη νύχτα μέχρι να βυθιστεί;

Όποιος και αν φέρει την ευθύνη για την πρόσκρουση και τη βύθιση του Sea Diamond και τον άδικο χαμό 2 Γάλλων επισκεπτών του νησιού και ενός Έλληνα δύτη, που επιχείρησε  με εντολή εισαγγελέα να βιντεοσκοπήσει το ναυάγιο, οι κάτοικοι της Σαντορίνης έχουν κάθε δικαίωμα να φωνάζουν:
ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΤΟΞΙΚΟ ΚΟΥΦΑΡΙ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΜΑΣ!! Επιτέλους κύριοι δεν έχετε δικαίωμα να καταπατάτε και ευτελίζετε τα πάντα στο βωμό του χρήματος και του εύκολου κέρδους!

ΑΝΕΛΚΥΣΤΕ ΤΟ ΚΟΥΦΑΡΙ ΤΟΥ SEA DIAMOND,
ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΣΑΣ ΨΩΜΙ ΚΑΙ ΤΡΩΤΕ,
ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΑΣ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΘΑΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ!

Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond
Σαντορίνη - 8 Φεβρουαρίου 2012


η επιστολή απο πλευράς εταιρίας 

Στην επιστολή του ο κ. Γεώργιος Κουμπενάς Πλοίαρχος Ε.Ν. Γενικός Διευθυντής Επιχειρήσεων Louis Cruises, στην σελίδα www.news247.gr -την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδω : http://news247.gr/ellada/eidiseis/h_apanthsh_ths_louis_cruises_sto_news_247.1603848.html
μεταξύ άλλων αναφέρει οτι, 

Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία, είναι πλέον αδιαμφισβήτητο ότι το ατύχημα του Sea Diamond προκλήθηκε λόγω της λανθασμένης χαρτογράφησης της περιοχής από την Υδρογραφική Υπηρεσία.
Συγκεκριμένα, η Υδρογραφική Υπηρεσία έχει παραδεχτεί τη λανθασμένη αποτύπωση στον επίσημο χάρτη του υφάλου στον οποίο προσέκρουσε το πλοίο (o οποίος βρίσκεται σε απόσταση 131 μέτρων από την ακτή κι όχι μόνο 57 μέτρα, όπως εσφαλμένα εμφανιζόταν στο χάρτη, καθώς και ότι ενώ το βάθος της θάλασσας στο σημείο εκείνο παρουσιαζόταν να είναι 18 έως 22 μέτρα, στην πραγματικότητα ήταν λιγότερο από 5 μέτρα).
Για το λόγο αυτό εξέδωσε νέο, επικαιροποιημένο, χάρτη καθώς και σχετικές οδηγίες προς τους ναυτιλλομένους. Βάση της διόρθωσης αυτής, προκύπτει αδιαμφισβήτητα ότι το αβαθές εκτείνεται επιπλέον 73 μέτρα δυτικότερα του αποτυπωμένου στον υφιστάμενο χάρτη. Επιπλέον, οι πραγματογνώμονες που διερεύνησαν την υπόθεση κατόπιν εντολής της Εισαγγελίας Νάξου και εξέδωσαν πόρισμα, το οποίο έχει ήδη δει το φως της δημοσιότητας, επιβεβαίωσαν ότι το μοναδικό αίτιο του ατυχήματος ήταν ο λανθασμένος χάρτης και δεν επέρριψαν οποιαδήποτε ευθύνη στον Πλοίαρχο του Sea Diamond ή στην πλοιοκτήτρια εταιρεία. Ο δε Πλοίαρχος και τα στελέχη της εταιρείας έχουν απαλλαγεί οποιασδήποτε κατηγορίας από το Πειθαρχικό Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού.