«Μια μικρή μόνο ένδειξη αποτελούν οι δεκάδες εμπρηστικές
δηλώσεις για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων της χώρας, που κάτω από την
«ομπρέλα ξεπουλήματος» δηλητηρίασαν την πολιτική ζωή της χώρας και εξαπάτησαν
τους Έλληνες πολίτες", συμπλήρωσε ο κ. Βρούτσης.
Η Γραμματέας Πολιτικής Τεκμηρίωσης και Ενημέρωσης της Νέας
Δημοκρατίας, βουλευτής Β’ Αθηνών, κα Σοφία Βούλτεψη, για το θέμα της
παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, εξέδωσε την ακόλουθη
ανακοίνωση:
ΣΥΡΙΖΑ και Περιφερειακά Αεροδρόμια: Ψέματα… αεροπλανικού
τύπου!
Το θέμα των περιφερειακών αεροδρομίων υπήρξε ένα από τα
προεκλογικά ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ και μια από τις προεκλογικές σημαίες των κυρίων
Τσίπρα-Καμμένου, που με δηλώσεις και συνεντεύξεις τους, αλλά και στις
περιοδείες και ομιλίες τους στις πόλεις οι οποίες φιλοξενούν τα συγκεκριμένα
αεροδρόμια, κατήγγειλαν την προηγούμενη κυβέρνηση για «ξεπούλημα» και
διακήρυσσαν ότι θα κρατούσαν τα περιφερειακά αεροδρόμια υπό δημόσιο έλεγχο.
Χθες, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ οριστικοποίησε την παραχώρηση
των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με την
Slentel, με την δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης του
Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) που συνεδρίασε στις 13
Αυγούστου.
Οι όροι, οι προϋποθέσεις, το τίμημα και το ετήσιο μίσθωμα
είναι τα ίδια ακριβώς όπως είχαν ανακοινωθεί στις 25 Νοεμβρίου 2014 από την
προηγούμενη κυβέρνηση. Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει η παραμικρή αλλαγή
και η σύμβαση θα γίνει βάσει των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην
γερμανική εταιρία. Πρόκειται, δηλαδή, για την έγκριση της πρότασης του ΤΑΙΠΕΔ
(που ο ΣΥΡΙΖΑ θα εξοβέλιζε στο πυρ το εξώτερον).
Το μόνο που χρειάστηκε τελικά να γίνει είναι να μπουν οι
υπογραφές:
Γ. Δραγασάκης, Ευκλ. Τσακαλώτος, Γ. Σταθάκης και Π.
Σκουρλέτης.
Πρόκειται για τα ίδια πρόσωπα που υπενθυμίζουμε ότι έχουν
πει:
-Στις 25 Νοεμβρίου 2014, από το Σίτι του Λονδίνου, ο κ.
Σταθάκης, που σήμερα υπογράφει την παραχώρηση:
«Η ανακοίνωση του ανάδοχου για το διαγωνισμό της
ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί εξαιρετικά αρνητική
εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Η σύμβαση θα
προβλέπει τον διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου, αυξάνοντας έτσι το κόστος
μετακίνησης για τους Έλληνες πολίτες αλλά και πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα
του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Σήμερα, τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι
στην πλειοψηφία τους κερδοφόρα και σε θέση να αποζημιώνουν όσα από αυτά είναι
ελλειμματικά. Άρα δεν επιβαρύνουν με κανένα τρόπο τα δημόσια ταμεία. Η ενέργεια
αυτή, η οποία κινείται στα όρια της νομιμότητας, πραγματοποιείται την ίδια
στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών ενώσεων και των τοπικών
κοινωνιών που πλήττονται αντιτίθενται στην εκποίηση τους. Η πώληση της δημόσιας
αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον και ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε
κατηγορηματικά της αντίθεση μας σε αυτή».
-Στις 8 Σεπτεμβρίου 2014, ο κ. Σκουρλέτης, εκπρόσωπος Τύπου
τότε του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος επίσης υπογράφει την παραχώρηση, μιλώντας στην
τηλεόραση του Σκάι:
«Λέτε για μεταρρυθμίσεις. Να σας πω ένα παράδειγμα. Λέτε
επένδυση την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου των Χανίων. Για πηγαίνετε κάτω να
δείτε τι επιπτώσεις θα έχει. Σύσσωμη η κοινωνία των Χανίων, εργαζόμενοι,
επιχειρηματικός κόσμος εναντιώνονται. Ξέρετε γιατί; Γιατί 500 χιλιάδες επιβάτες
ήρθαν το 2013 από την Ryanair, να πούμε και το όνομα της εταιρείας, η οποία
έχει πει ότι αν ιδιωτικοποιηθεί, εγώ θα σηκωθώ και θα φύγω. Διότι ο ιδιώτης θα
κοιτάξει να βάλει τέτοια τέλη που θα κάνει ασύμφορη τη χρήση. Και ξέρετε τι
σημαίνει 500 χιλιάδες προσγειώσεις επιβατών στο αεροδρόμιο των Χανίων για τον
τουρισμό; Αφήστε τα λοιπόν. Δεν έχετε σχέδιο. Θέλετε να εξυπηρετείτε ημετέρους
και πολιτικά είστε ουραγός της Μέρκελ στην Ευρώπη».
-Στις 29 Νοεμβρίου 2014, στην ομιλία του στη Λαμία, όταν
μίλησε περί νταουλιών και ζουρνάδων, ο κ. Τσίπρας: «Στόχος της τρόικας δεν
είναι τα δανεικά, είναι τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, ο δημόσιος πλούτος της
χώρας... Τη χώρα θέλουν να μετατρέψουν σε αποικία χρέους, να μετατρέψουν τους
εργαζόμενους σε φτηνό ανασφάλιστο εργατικό δυναμικό, να καταστρέψουν τους
μικρομεσαίους να καταστρέψουν το κοινωνικό κράτος, να βγάλουν από τη μύγα
ξύγκι».
-Στις 30 Νοεμβρίου 2014, στην ομιλία του στα Ιωάννινα, ο κ.
Τσίπρας: «Αναρωτιόμαστε: τι όφελος μπορεί να έχει για την ανάπτυξη του τόπου η
ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου στο Άκτιο; Ή το να μην υλοποιούνται μέχρι σήμερα
τα αναγκαία έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων; Η απάντηση είναι:
κανένα όφελος. Πουλάνε ό,τι βρουν μπροστά τους και εγκαταλείπουν ότι δεν
μπορούν να πουλήσουν. Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Αυτή είναι η δική
τους στρατηγική. Απέναντι στην στρατηγική αυτή, αντιπαραθέτουμε την δική μας:
την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με σοβαρό σχεδιασμό, αντίστοιχο στις
κοινωνικές ανάγκες».