Τετάρτη, Μαρτίου 25, 2015

εκδήλωση με θέμα : «Παρθενών: οι οπτικές πλάνες του οικοδομήματος και η αντιστάθμισή τους» από το Ε.Κ.Π.Α. σε συνεργασία με το Λύκειο Θήρας (26.3 09.00 Μπελλώνειο)

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των διοργανωτών,

Στις 26 Μαρτίου 2015, ημέρα Πέμπτη και ώρα 9:00π.μ θα λάβει χώρα στο Μπελλώνειο Πολιτιστικό Ίδρυμα στα Φηρά ημερίδα με τίτλο:

Παρθενών: Οι οπτικές πλάνες του οικοδομήματος και η αντιστάθμισή τους. Ένα ταξίδι στον κόσμο της Γνωστικής Ψυχολογίας και της νευροβιολογίας της μάθησης.»

Στην ημερίδα αυτή θα παρουσιαστούν τα θέματα των οπτικών πλανών του οικοδομήματος του Παρθενώνα, πώς αντισταθμίστηκαν από τους αρχαίους αρχιτέκτονες, πώς τις ερμηνεύει ο επιστημονικός κλάδος της Γνωστικής Ψυχολογίας, καθώς και χρήσιμα στοιχεία για τη νευροβιολογία της μάθησης και τα γνωστικά-βιολογικά οφέλη του ύπνου.

Την εκδήλωση, που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Γενικό Λύκειο Θήρας,  θα παρουσιάσουν η καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κυρία Άννα-Αβεντισιάν Παγοροπούλου και ο δευτεροετής φοιτητής στο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και απόφοιτος του Γενικού Λυκείου Θήρας Χαράλαμπος Ρισβάς.

Η ημερίδα απευθύνεται στους μαθητές του Λυκείου Θήρας για τους οποίους και θα παρουσιασθεί, αλλά και σε οποιονδήποτε επιθυμεί να μάθει περισσότερα γύρω από αυτά τα ενδιαφέροντα ζητήματα από ένα πολυεπιστημονικό πρίσμα.

Σημειώνεται πως η εκδήλωση πραγματοποιείται στα πλαίσια της κοινωνικής δράσης της κυρίας Παγοροπούλου και του Πανεπιστημίου Αθηνών γενικότερα.      
                                                                        
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Βιογραφικά συντελεστών

Άννα Αβεντισιάν-Παγοροπούλου

Η καθηγήτρια Άννα Αβεντισιάν-Παγοροπούλου είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών (1976) και Λονδίνου (1983) και εργάζεται στον Τομέα Ψυχολογίας (ανεξαρτητοποιημένο Τμήμα Ψυχολογίας από το 2013) από το 1978. Από το 1993, Ευρωπαϊκό Έτος Αλληλεγγύης μεταξύ των Γενεών, διδάσκει και ερευνά τα θέματα της Ψυχολογίας της Τρίτης Ηλικίας.
            Ακολουθεί τη μεθοδολογία της συστημικής σκέψης ερευνώντας τα θέματα του φυσιολογικού γήρατος, των διαγενεακών σχέσεων, και της πρόληψης της ψυχοπαθολογίας στο τελευταίο εξελικτικό στάδιο της ζωής. Ως μέλος των Εταιριών Alzheimer Αθηνών και Β΄ Πειραιώς είναι διοργανώτρια στρογγυλών τραπεζιών στα οικεία Πανελλήνια Συνέδρια, τα οποία διοργανώνονται ανά διετία στη Θεσσαλονίκη. Ως μέλος της Ελληνικής Γεροντολογικής και Γηριατρικής Εταιρίας ερευνά τα θέματα της διαταραχής της διάθεσης (δυσθυμία, καταθλιπτική συμπτωματολογία, ήπια και μέτρια κατάθλιψη κ.λπ.), και ανακοινώνει στα συνέδρια της Εταιρίας, που διοργανώνονται ανά διετία στην Αθήνα.
            Έχει συγγράψει τα βιβλία “Ψυχολογία της Τρίτης Ηλικίας” (3η έκδοση, 2008) και “Γεροντική Κατάθλιψη” (2000), Εκδόσεων Ελληνικά Γράμματα, που διδάσκονται στα Πανεπιστήμια Αθηνών, Ιωαννίνων και Κρήτης.
            Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών διδάσκει τα μαθήματα Ψυχολογία της Τρίτης Ηλικίας, Εφαρμοσμένα Θέματα Παθολογικού Γήρατος, Ψυχολογία της Μάθησης, Ψυχοεκπαίδευση των Οικογενειών Ατόμων Τρίτης Ηλικίας,καθώς και το σημαντικό εισαγωγικό μάθημα των πρωτοετών φοιτητών Εισαγωγή στην Ψυχολογία για το χειμερινό εξάμηνο 2014.

Χαράλαμπος Ρισβάς

Ο Χαράλαμπος Ρισβάς μεγάλωσε στη Θήρα. Αποφοίτησε από το Γενικό Λύκειο Θήρας και εισήχθη πρώτος στη Φιλοσοφική Σχολή και πρώτοςστο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου και σπουδάζει την ψυχολογική επιστήμη, από τον Ιανουάριο του 2014.
         Λόγω  αυτής της διάκρισης,  κέρδισε υποτροφία πλήρους φοίτησηςαπό την Ελληνοαμερικανική Ένωση στο HellenicAmericanUniversity (Manchester, NewHampshire, USA) όπου σπουδάζει,από την Αθήνα, Ανώτερα Μουσικά Θεωρητικά (Αρμονία, Αντίστιξη, Φυγή) και Σύνθεση, στην τάξη του διαπρεπούς Έλληνα μουσικοσυνθέτη και μέλους της Ακαδημίας Αθηνών Θεόδωρου Αντωνίου.
            Παράλληλα, είναι υψηλόβαθμος σπουδαστής πιάνου με καθηγητή το Σάββα Ζαφειρόπουλο στο κεντρικό εκπαιδευτήριο του Εθνικού Ωδείου στην Αθήνα, υποψήφιος για την Τάξη της Δεξιοτεχνίας, καθώς και σπουδαστής βασικών μουσικών θεωρητικών μαθημάτων στο ίδιο Ίδρυμα.
             Τα ακαδημαϊκά του ενδιαφέροντα κινούνται γύρω από τη στενή σχέση μουσικής και ψυχολογίας, και τις εκτενείς εφαρμογές της μουσικής ως μέσου προαγωγής της ψυχοσυναισθηματικής και βιολογικής αποσυμφόρησης στα πλαίσια μιας δυναμικής θεραπευτικής σχέσης (μελοθεραπεία). Κινούνται επίσης γύρω από την κλασική φροϋδική ψυχαναλυτική θεωρία και τις ύστερες μεταφροϋδικές προσεγγίσεις, ιδίως ως προς την επίδραση του Ασυνειδήτου στη μουσική δημιουργία. Τέλος, αφορούν τις γνωστικές λειτουργίες (μνήμη, αντίληψη, συλλογιστική, νοερή απεικόνιση) που συμμετέχουν στις διαδικασίες σύλληψης, έκφρασης και ερμηνείας του μουσικού έργου.
            Παράλληλα, στον ελεύθερό του χρόνο, ασχολείται με τη λογοτεχνία (πεζογραφία και ποίηση) και με την ανάλυση έργων του πνεύματος (μουσικά έργα, λογοτεχνήματα κ.ά.) βάσει των ψυχολογικών θεωρητικών μοντέλων,  έχοντας διακριθεί σε διαγωνισμούς.