Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Κώστα Ντελέζου για την
εφημερίδα «τα Νέα» (10.12) http://www.tanea.gr/news/economy/article/5188752/h-santorinh-sthn-koryfh-twn-anazhthsewn-twn-kinezwn-sto-internet/
Η Σαντορίνη, η Αθήνα και η Κρήτη, βρίσκονται στις
πρώτες θέσεις των διαδικτυακών αναζητήσεων των κινέζων που ετοιμάζονται να
ταξιδέψουν στο εξωτερικό για τουρισμό.
Οι προοπτικές διείσδυσης του ελληνικού τουρισμού
στην αγορά της Κίνας μέσω του διαδικτύου, αναδείχτηκαν πρόσφατα σε ειδική
ημερίδα - παρουσίαση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), που έγινε
στην Αθήνα.
Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκε η «Baidu» που
αποτελεί τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης της Κίνας με 564 εκατ. χρήστες και 5
δισ. αναζητήσεις ημερησίως.
Ο γενικός διευθυντής της Baidu κ. Johnny Zhu,
επισήμανε ότι το 93,6% των Κινέζων που ταξιδεύουν για τουρισμό - ο συνολικός
αριθμός τους πλέον αγγίζει τα 100 εκατ. τουρίστες - κάνουν τις διακοπές τους
στο εξωτερικό, προσθέτοντας ότι ταξιδεύουν όλο το χρόνο.
Όπως ο ίδιος ανέφερε, για τον ελληνικό τουρισμό
(Greece Tourism) γίνονται ήδη στην Baidu περισσότερες από 3 εκατ. αναζητήσεις
ετησίως. Πάνω από 720.000 αναζητήσεις γίνονται για την Αθήνα, 180.000 για την
Κρήτη, ενώ το μεγαλύτερο ενδιαφέρον με 2,4 εκατ. αναζητήσεις έχει η Σαντορίνη.
Ειδικά για την Ελλάδα, ο αριθμός των αναζητήσεων αυξάνεται από μήνα σε μήνα,
προβλέποντας ότι φέτος θα ξεπεράσει τις 7 εκατ. αναζητήσεις.
Ο κ. Zhu ακτινογραφώντας την τουριστική αγορά της
Κίνας αλλά και την προσβασιμότητα των κατοίκων της στο διαδίκτυο, επισήμανε ότι
σήμερα το 42% του πληθυσμού της Κίνας είναι συνδεδεμένο στο Ιντερνετ και είναι
εξοικειωμένο με την ιδέα να ψάχνει και να αγοράζει από το Ιντερνετ προϊόντα και
υπηρεσίες.
Όπως τόνισε ο κ. Zhu, το ποσοστό αυτό βαίνει
αυξανόμενο με εντυπωσιακούς ρυθμούς από χρόνο σε χρόνο, αποτελώντας μια
μοναδική ευκαιρία για όλες αυτές τις επιχειρήσεις που έχουν την ανάγκη να
προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε μια τόσο μεγάλη διαδικτυακή
και καταναλωτική αγορά.
Σημειώνεται, ότι η Κίνα κατέχει επίσημα το τρίτο
μερίδιο παγκοσμίως της διαφημιστικής δαπάνης, με το digital marketing να
παρουσιάζει μεγάλη αύξηση από χρόνο σε χρόνο. Η Online διαφήμιση είναι ένα
σημαντικό μέσο που συνδέει τους Κινέζους επαγγελματίες και καταναλωτές με
δυνητικούς διεθνείς και παγκόσμιους επιχειρηματικούς συνεργάτες.
Η Baidu
Η Baidu ιδρύθηκε το 2000 και αποτελεί για την Κίνα
την κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης. Αποτελεί το σημείο εισόδου στο Ιντερνετ για το
93% των χρηστών του διαδικτύου της Κίνας.
Η Baidu είναι πέμπτη σε κατάταξη παγκοσμίως με 508
εκατ. χρήστες. Εκτός όμως από τις αναζητήσεις, η Baidu διανέμει το 41% όλων των
εφαρμογών για κινητά (Apps) στην αγορά της Κίνας. Οι χρήστες της Baidu που
κάνουν αναζητήσεις μέσω κινητού τηλεφώνου ξεπερνούν τα 500 εκατομμύρια το μήνα.
Επίσης, μέσω της μηχανής αναζήτησης, η Baidu τροφοδοτεί το 60% των συνολικών
θεάσεων όλων των ιστοσελίδων της Κίνας.