Σύμφωνα με την
τοποθέτηση,
Το 2014 θα είναι
η χρονιά της Ρόδου στον τουρισμό. Όλα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι φέτος θα
φιλοξενηθούν στο νησί πάνω από δύο εκατομμύρια επισκέπτες, καθώς το come back
των Ευρωπαίων είναι πλέον αδιαμφισβήτητο.
Εξίσου θετικά
είναι τα μηνύματα και για άλλους νησιωτικούς προορισμούς της Δωδεκανήσου που
ετοιμάζονται να υποδεχτούν περισσότερους τουρίστες φέτος, την κινητήρια δύναμη
της τοπικής οικονομίας.
Όλοι τους θα
γευτούν την τοπική κουζίνα, και τα τοπικά προϊόντα που τα τελευταία χρόνια,
έχουν κερδίσει τη θέση που τους αξίζει στο τραπέζι των επισκεπτών μας.
Τοπικό πρωινό
και ντόπια κουζίνα έχουν εδραιωθεί στο τουριστικό προϊόν της περιοχής μας
λειτουργώντας προσθετικά και πολλαπλασιαστικά σε αυτό που ήδη προσφέρει ο
προορισμός.
Ξεκίνησε με αυτό
τον τρόπο, η σταδιακή ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα καθώς η προώθηση των
αγαθών που παράγονται, μπορεί να τροφοδοτήσει καθοριστικά τον τουρισμό και να
στηρίξει σημαντικά τη δοκιμαζόμενη οικονομία.
Ας μη ξεχνάμε
ότι η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου καταρτίζει και επιχειρησιακό πρόγραμμα
αγροτικής ανάπτυξης για την περίοδο 2014-2020 με απώτερο σκοπό τη διασύνδεσή
του πρωτογενούς τομέα με τον τομέα του τουρισμού.Η αύξηση της
παραγωγής προκειμένου να καλυφθούν οι διατροφικές ανάγκες ντόπιων αλλά και
επισκεπτών, θα συμβάλει στη μείωση των εισαγωγών και θα ενισχύσει την
απασχόληση συγκρατώντας έτσι τον πληθυσμό στα νησιά μας.
Αν επιτευχθούν
αυτοί οι στόχοι τότε θα μπορούμε να μιλάμε για βιώσιμη ανάπτυξη του πρωτογενούς
τομέα.
Οι βάσεις
τέθηκαν πριν από τρία χρόνια με κοινή προσπάθεια της περιφέρειας νοτίου Αιγαίου
και του συλλόγου διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου που με τη συμβολή της εταιρίας
Praxis plus, διοργάνωσαν την πρώτη εκδήλωση ανάδειξης και στήριξης των τοπικών
προϊόντων. Πέρασαν από τότε, ακριβώς τρία χρόνια και ο σπόρος της προσπάθειας
βρήκε γόνιμο έδαφος, ρίζωσε και σιγά -σιγά δίνει τους πρώτους καρπούς.
Πολλά ξενοδοχεία
πιστοποιήθηκαν και εντάχθηκαν στο σύμφωνο για το τοπικό παραδοσιακό πρωινό, ενώ
όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης υιοθετούν την παραδοσιακή κουζίνα.
Η αύξηση της
κατανάλωσης και η ζήτηση σε τοπικά προϊόντα, θα βοηθήσει στη συστηματική
ενασχόληση, την ποιοτική παραγωγή, την τυποποίηση και την αύξηση των πωλήσεων
σε όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις. Θα μειωθούν έτσι οι εισαγωγές και θα
αυξηθούν οι θέσεις εργασίας.
Δεν θα πρέπει να
ξεχνάμε ότι ο τουρισμός βασίζεται στις βιωματικές εμπειρίες που αποκτούν οι
επισκέπτες μας και η γεύση μέσα από τη γαστρονομία αποτελεί ισχυρό συγκριτικό
πλεονέκτημα. Άλλωστε στη Ρόδο και κατ’ επέκταση σε όλο το νησιωτικό χώρο του
Αιγαίου, τα τοπικά προϊόντα χαρακτηρίζονται από άριστη ποιότητα, συμβάλλουν
στην καλή και υγιεινή διατροφή και προσφέρουν μοναδικές γευστικές εμπειρίες.
Η στροφή στον
πρωτογενή τομέα από τους νέους ανθρώπους των νησιών μας, αποτελεί σίγουρα και μία
μορφή διεξόδου προς την απασχόληση, τώρα μάλιστα που η ανάπτυξή του θα βασιστεί
σε έναν στρατηγικό σχεδιασμό από την περιφέρεια νοτίου Αιγαίου.