Τη δημιουργία
νέου φορέα με αποκλειστικό στόχο την εκποίηση των λιμανιών και την θεσμοθέτηση
της κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων των ναυτεργατών προωθεί μεταξύ άλλων η κυβέρνηση στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε
νύχτα στη Βουλή, κατήγγειλε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, στην ομιλία
του κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου. Ο Ν. Συρμαλένιος επεσήμανε μεταξύ άλλων
ότι,
«Με πολύ μεγάλη
λύπη γίνομαι κι εγώ συμμέτοχος, συμμετέχοντας σε αυτή τη συζήτηση, η οποία
γίνεται για πολλοστή φορά. Επαναλαμβάνεται το «έγκλημα» του κατεπείγοντος και
των διαδικασιών που ευτελίζουν το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Κανονικά όλη η
Αντιπολίτευση θα έπρεπε να έχει αποχωρήσει και να μη νομιμοποιεί αυτές τις
διαδικασίες, για να μην πω και οι αξιοπρεπείς συνάδελφοι από τη Συμπολίτευση.
Διότι, για πολλοστή φορά, τα δύο τουλάχιστον τελευταία χρόνια που έχουμε εμείς
κοινοβουλευτική εμπειρία, ζούμε αυτόν τον καταναγκασμό. Έναν καταναγκασμό να
μας δίνετε 800 σελίδες στις 1.40’
τα ξημερώματα και να πρέπει σήμερα, να τοποθετηθούμε συγκεκριμένα σε διατάξεις
και σε εξειδικεύσεις των διατάξεων αυτών. Είναι απαράδεκτο και ξέρετε ότι όλη
αυτή η διαδικασία, είναι κατά τη γνώμη μου κοινοβουλευτική δικτατορία – και το
λέω με πόνο ψυχής, διότι άλλοι ωφελούνται με αυτές τις διαδικασίες».
Πρώτον,
επιχειρείται πάλι η σύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων. Μια Ρυθμιστική Αρχή,
η οποία δεν «πέρασε» με το νομοσχέδιο το περυσινό όπου έγινε Ν.4150 επί υπουργίας
Μουσουρούλη, και έρχεται πάλι σήμερα, προφανώς, διότι στοχεύει στην ταχύτερη
εκποίηση, ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας, με πρώτο το λιμάνι του
Πειραιά, του οποίου η απόλυτη ιδιωτικοποίηση, παρά τις αντιδράσεις όλων των
φορέων, έχει δρομολογηθεί. Όμως, και το ξέρετε πολύ καλά, σε ολόκληρη την
Ευρώπη το 94% των λιμανιών, βρίσκονται υπό δημόσιο έλεγχο. Και όσα
ιδιωτικοποιήθηκαν στη Μεγάλη Βρετανία, σήμερα έχουν αποτύχει και βρίσκονται σε
διαδικασία επάνω κρατικοποίηση.
Δεύτερο ζήτημα:
Επιχειρείτε με ένα άρθρο στο οποίο κανένας δεν έχει αναφερθεί, την κατάργηση
των Συλλογικών Συμβάσεων των Ναυτεργατών με το επιχείρημα της αντικατάστασης
της Συλλογικής Σύμβασης από τις Επιχειρησιακές Συμβάσεις. Στόχος προφανής, η
μείωση των αμοιβών των ναυτεργατών, αφού θα αποδυναμωθεί η ενιαία
συνδικαλιστική έκφρασή τους, και ο κατακερματισμός του ενιαίου συνδικάτου τους.
Προσδοκάτε μέσα από αυτήν τη διαδικασία να μειώσετε τις αμοιβές οι οποίες
υπάρχουν στη σημερινή Συλλογική Σύμβαση.
Το πλήρες
κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ :