Την έντονη
διαμαρτυρία τους εξέφρασαν οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, των παραγωγικών
τάξεων και της εκκλησίας από το Βόρειο Αιγαίο για την ιδιαίτερα κακή κατάσταση
των ακτοπλοϊκών τους συγκοινωνιών, κατά τη συνεδρίαση της 5ης Φεβρουαρίου, του
Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Οι εκπρόσωποι της
Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, Γιάννης
Μαχαιρίδης και Γιάννης Δεκαβάλλας αντίστοιχα, πήραν το λόγο και υποστήριξαν
πλήρως τα αιτήματα του Βορείου Αιγαίου, επισημαίνοντας ότι η κατάσταση των
ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο Νότιο Αιγαίο είναι το ίδιο κακή.
Πιο συγκεκριμένα
ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης επεσήμανε ότι τα νησιά του
Αιγαίου αποτελούν πυλώνες της εθνικής οικονομίας, αφού η τουριστική ανάπτυξη
της χώρας σε μεγάλο μέρος στηρίζεται στη νησιωτική Ελλάδα. ‘’Το πλοίο’’, όπως
τόνισε ο κ. Μαχαιρίδης, ‘’είναι το μοναδικό μέσο μεταφοράς για τα περισσότερα
νησιά και αυτό πρέπει να το λάβει σοβαρά υπόψη της η Πολιτεία’’.
‘’Συνεχώς
διαπιστώνουμε’’, συνέχισε ‘’ότι υπάρχουν ανεκτέλεστα δρομολόγια, ακυρωμένα
δρομολόγια, που όχι μόνο δυσχεραίνουν τη ζωή των κατοίκων των νησιών, αλλά επί
πλέον υπονομεύουν την συλλογική προσπάθεια που κάνουμε για την ανάπτυξη του
τουρισμού’’. Ολοκληρώνοντας ζήτησε να αποφασίσει η Πολιτεία να ενισχύσει
οικονομικά τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος για να έχουν επιτέλους τα νησιά τις
ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που του αξίζουν.
Στο ίδιο μήκος
κύματος ήταν και η τοποθέτηση του κ. Δεκαβάλλα, που αναγνώρισε την ύπαρξη του
δημοσιονομικού προβλήματος της Ελλάδας, ωστόσο επεσήμανε ότι είναι θέμα
προτεραιοτήτων για τη χώρα και δεν μπορεί να συνεχιστεί η δυσμενής μεταχείριση
της νησιωτικής σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα. ‘’Το άρθρο 101 του
Συντάγματος έχει καταντήσει να είναι χωρίς καμία σημασία και εντελώς ανενεργό,
από τη στιγμή που το κράτος δεν αποφασίζει να στηρίξει ουσιαστικά και
αποτελεσματικά την ακτοπλοΐα των νησιών, οδηγώντας τα νησιά σε ερήμωση και τους
νησιώτες σε απόγνωση και ανασφάλεια’’. Ολοκληρώνοντας ζήτησε, όπως και ο κ.
Μαχαιρίδης, την ενίσχυση των πιστώσεων για τις άγονες γραμμές.
Τέλος, με
παρέμβαση των εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης τα δρομολόγια Οίας – Θηρασιάς θα
εξακολουθήσουν να είναι τα ίδια, χωρίς να μειωθεί καθόλου ο αριθμός τους.
Το Συμβούλιο
Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα διαβιβάσει το σύνολο των αιτημάτων που προβλήθηκαν
από την πλευρά των νησιωτών, τόσο στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και
στον Υπουργό Οικονομικών.