Σύμφωνα με
άρθρο του Δημήτρη Δελεβέγκου για το www.capital.gr σχετικά με τις εξελίξεις στο θέμα της παραχώρησης τουριστικών
λιμένων και περιφερειακών αεροδρομίων, αναφέρεται ότι :
Αντίστροφα
μετρά ο χρόνος για την υποβολή προσφορών για τη διεκδίκηση των συμβάσεων
παραχώρησης των τουριστικών λιμένων και περιφερειακών αεροδρομίων, με την
προθεσμία να λήγει αύριο και μεθαύριο, αντίστοιχα, για τα δύο προς
αποκρατικοποίηση assets. Τα 16 χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής και η κερδοφορία, όπως και οι
προοπτικές ανάπτυξης των περιφερειακών αεροδρομίων, συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον
εγχώριων και ξένων εταιρειών.
Στη διεθνή
αγορά έχουν βγει δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να
προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη.
Στην πρώτη
ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς,
Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια
Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα
περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και
Σκιάθου και
προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας
Αγχιάλου.
Πρόκειται για την
«αφρόκρεμα» των περιφερειακών αεροδρομίων. Από τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, την Κω,
την Κέρκυρα και τα Χανιά προβλέπεται να περάσουν φέτος 13,4 εκατ. επιβάτες,
απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης.
Για τα συγκεκριμένα
αεροδρόμια προβλέπεται επένδυση αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση
των υποδομών.
Οι αερολιμένες Ζακύνθου,
Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας είναι
αναπτυσσόμενοι μεσαίου μεγέθους και απαιτούν την πραγματοποίηση έργων υποδομής
ύψους 95 εκατ. ευρώ.
Φέτος εκτιμάται
ότι ο αριθμός των αφίξεων στα συγκεκριμένα αεροδρόμια θα διαμορφωθεί περίπου
στα 4 εκατομμύρια.
Το πλήρες άρθρο
μπορείτε να το διαβάσετε εδώ :