Σύμφωνα με σημερινό (5.4.2013) ρεπορτάζ της σελίδας www.protothema.gr σχετικά με
την πορεία της δίκης που ξεκίνησε πριν από 3 εβδομάδες και αναμένεται να
συνεχιστεί με τις καταθέσεις πολλών ακόμη μαρτύρων στο Τριμελές
Πλημμελειοδικείο Πειραιά,
Τα τέσσερα διαπιστωμένα ρήγματα που υπέστη το κρουαζιερόπλοιο των 143 μέτρων, όταν προσέκρουσε σε ύφαλο της Κανλτέρας στη Σαντορίνη, ήταν τέτοια, που δεν θα μπορούσαν να αποτρέψουν σε καμία περίπτωση
τη βύθιση του πλοίου, υποστήριξε στο δικαστήριο, ο πρώτος από τους τρεις
πραγματογνώμονες, που έχει διοριστεί από την εισαγγελία της Νάξου, στη δίκη για
το ναυάγιο του Sea Diamond που διεξάγεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο
Πειραιά.
Φανταστείτε ότι κάθε τέταρτο στο πλοίο έμπαιναν 3000 τόνοι
νερού περίπου και οι αντλίες δεν μπορούσαν να βγάλουν πάνω απο 840 τόνους την
ώρα, τόνισε ο μάρτυρας, σε μία μαραθώνια κατάθεση που θα συνεχιστεί και την
επόμενη εβδομάδα, ενώ έως τώρα έχει διαρκέσει δύο συνεδριάσεις για περισσότερο
από 18 ώρες.
Υποστήριξε, επίσης, ότι το βυθόμετρο που βρίσκεται 27 μέτρα από την πλώρη και
δείχνει μόνο ότι βρίσκεται κάτω από το πλοίο, δεν θα μπορούσε να εντοπίσει και
να προειδοποιήσει για τον ύφαλο, ενώ αναφερόμενος στις υδατοστεγείς θύρες του
πλοίου, είπε ότι αυτές μπορεί να έκλεισαν, αλλά αυτό που μπόρεσαν, να κάνουν
ήταν να καθυστερήσουν τη βύθισή του.
Αναφερόμενος στην αξιοπλοΐα του πλοίου είπε ότι είχε όλα τα
απαραίτητα πιστοποητικά ασφαλείας (ναυπηγικών, μηχανολογικών,
ηλεκτρομηχανολογικών, σωστικών και ραδιοτηλεπικοινωνιών) από την επιθεώρηση
εμπορικών πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας.
Στο δικαστήριο κάποια στιγμή δημιουργήθηκε ένταση, όταν οι
συνήγοροι πολιτικής αγωγής, αμφισβήτησαν πλήρως την πραγματογνωμοσύνη του
μάρτυρα και υποστήριξαν ότι ο πραγματογνώμονας διευκολύνει την υπεράσπιση.
Ο πραγνατογνώμονας είναι διορισμένος από την εισαγγελία και
διευκολύνει το δικαστήριο, είπε η πρόεδρος του δικαστηρίου.
Το κρουαζιερόπλοιο, «Sea Diamond» στις 5 Απριλίου 2007, στην
προσπάθειά του να προσεγγίσει τον όρμο Φηρών, προσέκρουσε σε ύφαλο, που σύμφωνα
με την πλοιοκτήτρια εταιρεία έγινε λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης, με
αποτέλεσμα να υποστεί τουλάχιστον τέσσερα ρήγματα και να υπάρξει εισροή υδάτων.
Αφού αποβίβασε τους 1500 επιβάτες με ασφάλεια σε παραπλέοντα
πλοία και σκάφη, οδηγήθηκε στο σημείο «παλαιά ορυχεία» της Σαντορίνης,
προκειμένου να επιχειρηθεί η προσάραξη του, κάτι όμως που δεν επετεύχθη, με
αποτέλεσμα μετά από 13 ώρες να βυθιστεί.
Η υδρογραφική υπηρεσία Πολεμικού Ναυτικού, σε έγγραφό της,
που υπάρχει στην εισαγγελία, αποδέχθηκε την εσφαλμένη χαρτογράφηση. Στο έγγραφο
τονίζεται ότι η θέση της υδρογραφικής υπηρεσίας ταυτίζεται πλήρως με άποψη των
τεχνικών, στους οποίους η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε αναθέσει τη μελέτη της
χαρτογράφησης της περιοχής, οπότε και διαπιστώθηκε το λάθος.
Οι κατηγορίες που βαρύνουν τους 13 κατηγορούμενους, σε βαθμό
πλημμελήματος, είναι η διατάραξη της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από
αμέλεια, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια,
πρόκληση σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης, παράβαση από αμέλεια του Διεθνούς
Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων και παραμέληση της υποχρέωσης του πλοιάρχου για
διάσωση των εγγράφων του πλοίου.
Στο μεταξύ, διαμαρτυρία για την παραμονή του ναυαγίου του
Sea Diamond στα νερά της Καλντέρας, εδώ κι έξι χρόνια, πραγματοποιούν το
μεσημέρι κάτοικοι της Σαντορίνης, στην πλατεία Φηρών, έξω από τα γραφεία της ΔΟΥ
Θήρας.
Την εκδήλωση οργανώνουν ο δήμος Θήρας, η Ιερά Μητρόπολη
Θήρας και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών ζητώντας την ανέλκυση
του ναυαγίου.
Σύμφωνα με σημερινή ανάρτηση του www.in.gr,
Σύμφωνα με σημερινή ανάρτηση του www.in.gr,
Η υδρογραφική υπηρεσία Πολεμικού Ναυτικού, σε έγγραφό της που υπάρχει στην Εισαγγελία, αποδέχθηκε την εσφαλμένη χαρτογράφηση. Στο έγγραφο
τονίζεται ότι η θέση της υδρογραφικής υπηρεσίας ταυτίζεται πλήρως με άποψη των
τεχνικών, στους οποίους η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε αναθέσει τη μελέτη της
χαρτογράφησης της περιοχής, οπότε και διαπιστώθηκε το λάθος.
Οι κατηγορίες που βαρύνουν τους 13 κατηγορούμενους, σε βαθμό
πλημμελήματος, είναι η διατάραξη της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από
αμέλεια, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια,
πρόκληση σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης, παράβαση από αμέλεια του Διεθνούς
Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων και παραμέληση της υποχρέωσης του πλοιάρχου για
διάσωση των εγγράφων του πλοίου.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "τα Νέα",
Σύμφωνα με την εφημερίδα "τα Νέα",
Το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» υπέδειξε ως κύρια πηγή ρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή Αθηνιός της Σαντορίνης ο ωκεανογράφος
Βασίλης Μαμαλούκας σε κατάθεσή του χθες στο Πρωτοδικείο Πειραιά κατά την
εκδίκαση των αγωγών του Δήμου Θήρας και του ελληνικού Δημοσίου κατά της
πλοιοκτήτριας εταιρείας, των διαχειριστών του πλοίου και των ασφαλιστικών
εταιρειών. Ο Δήμος Θήρας ζητεί με την αγωγή του την ανέλκυση του «Sea Diamond»,
η οποία εκτιμάται ότι θα στοιχίσει 80 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα απαιτεί αποζημίωση
λόγω της δυσφήμησης και της αναταραχής που προκλήθηκε στην περιοχή από το
ναυάγιο. Το ελληνικό Δημόσιο ζητά αποζημίωση ύψους επτά εκατομμυρίων ευρώ για
ηθική βλάβη που προκλήθηκε από τη ρύπανση και 3 εκατομμύρια ευρώ για δυσφήμηση
του Δημοσίου όταν η πλοιοκτήτρια εταιρεία ισχυρίστηκε ότι η βύθιση οφείλεται σε
λάθος χαρτογράφηση από την Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού. Ο
ναυπηγός μηχανολόγος Αντώνης Ματθαίου κατέθεσε χθες στο δικαστήριο ότι η
πλοιοκτήτρια εταιρεία και το πλήρωμα έκαναν ό,τι μπορούσαν για να διασώσουν το
πλοίο.