Κυριακή, Μαρτίου 24, 2013

συνεχίζεται η δίκη για το ναυάγιο του Sea Diamond

Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας «Ναυτεμπορική» και με πληροφορίες του Αθηναϊκού – Μακεδονικού πρακτορείου ειδήσεων,


Συνεχίζεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά η δίκη για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», στη θαλάσσια περιοχή Αθηνιός της Σαντορίνης το 2007.
Οι πλημμεληματικές κατηγορίες που βαρύνουν τους 13 κατηγορούμενους είναι: διατάραξη της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από αμέλεια, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, πρόκληση σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης, παράβαση από αμέλεια του Διεθνούς Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων και παραμέληση της υποχρέωσης του πλοιάρχου για διάσωση των εγγράφων του πλοίου.
Η δίκη αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από έναν μήνα και έχουν κληθεί να καταθέσουν περισσότεροι από 60 μάρτυρες.
Σημειώνεται ότι στο ναυάγιο έχασαν τη ζωή τους δύο γάλλοι υπήκοοι σε σύνολο 1.500 επιβατών.

Σύμφωνα με άρθρο της σελίδας www.zougla.gr,


Την Τρίτη 26 Μαρτίου, αναμένεται να συνεχιστεί η δίκη σε βαθμό πλημμελήματος, για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στη θαλάσσια περιοχή Αθηνιός της Σαντορίνης, που άρχισε σήμερα, στο τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά.

Για την υπόθεση, κατηγορούνται 13 άτομα, μέλη του πληρώματος και στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας και ένας επιθεωρητής του νηογνώμονα.

Το δικαστήριο, ξεκίνησε με την κατάθεση του αρχηγού του γκρουπ των τουριστών, στο οποίο βρίσκονταν οι δύο Γάλλοι υπήκοοι, που έως και σήμερα, είναι αγνοούμενοι.

Την Τρίτη 27.3.2013 η δίκη, θα συνεχιστεί με την υποβολή ερωτήσεων από τους συνηγόρους υπεράσπισης, ενώ το δικαστήριο έχει επιφυλαχθεί να αποφασίσει αν θα επιτραπεί στους δικηγόρους της πολιτικής αγωγής, να θέσουν ερωτήσεις για ζητήματα πέραν της ρύπανσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο λόγος για τον οποίο παρίσταται η πολιτική αγωγή στο δικαστήριο, είναι η ποινική δίωξη της πλοιοκτήτριας εταιρείας που αφορά τι μέτρα έλαβε μετά το ναυάγιο για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης και όχι κάτι άλλο.

Από τη βύθιση του «Sea Diamond» διέρρευσαν στον θαλάσσιο χώρο περίπου 450 τόνοι καυσίμων, τα οποία άντλησε ιδιωτική εταιρεία με έξοδα της πλοιοκτήτριας εταιρείας ενώ οι ασφαλιστικές εταιρείες του πλοίου, έχουν καταβάλει αποζημιώσεις 5 εκατ. ευρώ σε όλους τους επιβάτες και τους συγγενείς των δύο θυμάτων.

Επίσης, έχει καταβληθεί το ποσό των 20 εκατομμυρίων δολαρίων για την αρχική απορρύπανση της περιοχής και απάντλησης των καυσίμων, καθώς και για τη διαχείριση του αντιρρυπαντικού φράγματος και υλικών.

Στην περιοχή του ναυαγίου υπάρχει πλωτό φράγμα, που παρακολουθείται καθημερινά από ειδικό αντιρρυπαντικό σκάφος, ενώ το πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα 11/2002, έχει αναθέσει στο ΕΛΚΕΘΕ τις μετρήσεις στην περιοχή και το κόστος των σχετικών δαπανών επιβαρύνει την πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 14 δειγματοληψίες από το ΕΛΚΕΘΕ για τη μελέτη των θαλάσσιων οργανισμών και του περιβάλλοντος από το ναυάγιο.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της τελευταίας έκθεσης του 2013, στη θαλάσσια περιοχή δεν διαπιστώνεται καμία επιβάρυνση ή ρύπανση του θαλάσσιου οικοσυστήματος της Σαντορίνης, από τη βύθιση του κρουαζιεροπλοίου.

Πρόσφατα τοποθετήθηκε και σύστημα τηλεμετρικής παρακολούθησης σύμφωνα με τη δέσμη μέτρων του ΥΠΕΚΑ. 
Το κρουαζιερόπλοιο, «Sea Diamond» στις 5 Απριλίου 2007, στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τον όρμο Φηρών, προσέκρουσε σε ύφαλο, που σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία έγινε λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης, με αποτέλεσμα να υποστεί τουλάχιστον τέσσερα ρήγματα και να υπάρξει εισροή υδάτων. 
Αφού αποβίβασε τους 1500 επιβάτες με ασφάλεια σε παραπλέοντα πλοία και σκάφη, οδηγήθηκε στο σημείο «παλαιά ορυχεία» της Σαντορίνης, προκειμένου να επιχειρηθεί η προσάραξή του, κάτι όμως που δεν επετεύχθη, με αποτέλεσμα μετά από 13 ώρες να βυθιστεί.

Επιμέλεια: Μυρτώ Τσάβαλου