Επιστολή προς τους
Υπουργούς Οικονομικών κο Ι. Στουρνάρα και Ναυτιλίας και Αιγαίου κο Κ.
Μουσουρούλη, με θέμα: «Αντίθεση της Π.Ε.Δ. Νοτίου Αιγαίου στην ιδιωτικοποίηση
λιμανιών της Περιφέρειας», έστειλε ο
Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου κος Ευστάθιος
Κουσουρνάς Δήμαρχος Ρόδου.
Στην επιστολή του ο κ.
Κουσουρνάς αναφέρει τα εξής :
Με την παρούσα επιστολή
μου, ως Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου, επιθυμώ να σας
θέσω ένα σημαντικό ζήτημα που απασχολεί την νησιωτική τοπική αυτοδιοίκηση και
είναι αυτό της επικείμενης ιδιωτικοποίησης σημαντικών λιμανιών και μαρίνων της
περιφέρειάς μας.
Οι φορείς τοπικής
αυτοδιοίκησης αγωνίστηκαν για πολλά χρόνια για να επιτύχουν το αυτονόητο, της
διαχείρισης δηλαδή, των λιμανιών των νησιών μας από την ίδια την τοπική
αυτοδιοίκηση. Από τη σύσταση των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων μέχρι και σήμερα
έχουμε καταβάλλει δυνατή προσπάθεια και έχουμε επιτύχει σε συνεργασία με φορείς
της Πολιτείας την κατασκευή σημαντικών έργων υποδομής στα λιμάνια μας. Μία
μεγάλη κοινωνική επένδυση, προς όφελος όχι μόνο των κατοίκων των νησιών μας,
αλλά και της εθνικής μας οικονομίας (ενδεικτικά σας αναφέρω τα λιμάνια της
Μυκόνου και της Ρόδου).
Τα Δημοτικά Λιμενικά
Ταμεία παρά τον ασφυκτικό έλεγχο και τις ατέρμονες γραφειοκρατικές διαδικασίες
της τοπικής διοίκησης έχουν επιτύχει αυτά τα 15 χρόνια περίπου της λειτουργίας
τους, ένα σημαντικό έργο και σε αρκετά από αυτά, έχουν εισρεύσει σημαντικά
έσοδα προς όφελος των τοπικών νησιωτικών κοινωνιών. Θα πρέπει μάλιστα να μην
ξεχνάμε ποτέ, ότι στην περιφέρειά μας υπάρχουν 44 κατοικημένα νησιά, η
πλειοψηφία των οποίων, λόγω της περιορισμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσής των, έχουν
πενιχρά έσοδα, τα οποία αδυνατούν από μόνα τους να καλύψουν έστω και τις στοιχειώδους
ανάγκες τους, στη λειτουργία και συντήρηση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών.
Η ένταξή τους σε Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, στα οποία υπάγονται σημαντικά
λιμάνια της περιφέρειας μας έχει ως αποτέλεσμα την υποστήριξή τους, όχι μόνο με
οικονομικούς πόρους, αλλά και με το αναγκαίο τεχνικό και εργατοτεχνικό
προσωπικό που απαιτείται για τη λειτουργία τους. Εάν προχωρήσει η
ιδιωτικοποίηση των σημαντικών σε έσοδα λιμανιών είναι απόλυτα κατανοητό ότι τα
περισσότερα από τα νησιά μας, θα μείνουν μετέωρα σε ότι αφορά τις λειτουργικές
τους υποδομές.
Δεν είμαστε καταρχήν
κατά των ιδιωτικοποιήσεων και της αξιοποίησης με συμβάσεις παραχώρησης των
ακινήτων του Δημοσίου . Όμως θεωρούμε ότι η ιδιωτικοποίηση σημαντικών λιμανιών
της περιφέρειάς μας, θα έχει ως αποτέλεσμα την εκμετάλλευση από ιδιώτες
λιμανιών με έντονη τουριστική κίνηση και σημαντικά έσοδα, τις υποδομές των
οποίων έχει χρηματοδοτήσει, τόσο η ελληνική Πολιτεία όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα σημαντικά έσοδα που έχουμε από αυτά τα λιμάνια και που επαναλαμβάνω στηρίζουν
σε σημαντικό βαθμό τα υπόλοιπα λιμάνια, θα περάσουν σε χέρια ιδιωτών με
αποτέλεσμα να μειωθούν τα έσοδα σε σημαντικό βαθμό για τις τοπικές κοινωνίες
, παρά τα αντισταθμιστικά τέλη, τα οποία
θεωρούμε βέβαιο ότι θα πρέπει να δοθούν στον αντίστοιχο δήμο. Επίσης τα λιμάνια
αποτελούν σημαντικές πύλες εισόδου και
γι΄ αυτό ο έλεγχος των λιμανιών θα πρέπει να γίνεται από το δήμο και από τους
αρμόδιους κρατικούς φορείς.
Σας ζητάμε τα λιμάνια
μας να παραμείνουν στον έλεγχο και την εκμετάλλευση των Δημοτικών Λιμενικών
Ταμείων, με τροποποίηση του υφιστάμενου νομικού καθεστώτος, έτσι ώστε τα
Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία να απεμπλακούν από τον ασφυκτικό έλεγχο της κεντρικής
διοίκησης και να γίνουν πιο ευέλικτα και λειτουργικά, προς όφελος των τοπικών
μας οικονομιών.