«Πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα»
χαρακτήρισε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Παπαληγούρας το εγχείρημα απάντλησης των καυσίμων από το ναυάγιο του Sea Diamond στην χθεσινή επίσκεψή του στο νησί κατά την διάρκεια της οποίας παρακολούθησε μέρος των εργασιών στο πλοίο «Ντρόνικ» ενώ συμμετείχε και σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τους φορείς του νησιού.
Ο υπουργός βρέθηκε στην Σαντορίνη την Πέμπτη 28.5 και επισκέφθηκε το πλοίο «Ντρόνικ» που πραγματοποιεί την επιχείρηση, απ' όπου και δήλωσε ότι η μέρα είναι γιορτινή, αναφερόμενος στο γεγονός ότι το βαθυσκάφος εκείνη την ημέρα διάνοιξε την πρώτη τρύπα από την οποία αντλούνται ήδη τα πετρελαιοειδή.
Στην συνέχεια ο υπουργός συμμετείχε σε σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου την οποία παρακολούθησαν και μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής.
Στην ομιλία του ο κ. Παπαληγούρας ανέφερε ότι το εγχείρημα είναι πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα, σημειώνοντας ότι σε λίγες ημέρες η καλντέρα θα έχει πλήρως καθαριστεί από τα πετρελαιοειδή ενώ θα έχει εξαλειφθεί πλήρως ο κίνδυνος διαρροής πετρελαιοειδών.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε στο πρόσφατο ιστορικό της υπόθεσης τους τελευταίους πεντέμισι μήνες που βρίσκεται στο Υπουργείο, λέγοντας πως στο διάστημα αυτό εκδόθηκε ο επικαιροποιημένος χάρτης της περιοχής από την Υδρογραφική Υπηρεσία, το πόρισμα πραγματογνωμοσύνης, ότι εξαντλήθηκαν όλες οι πιθανότητες οικονομικής ή τεχνικής συνδρομής στην υπόθεση από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης,
ότι επιταχύνθηκε η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας και του Πολυτεχνείου και τέλος ότι το Ελληνικό Δημόσιο παρέστησε ως Πολιτική Αγωγή στην νομική διαδικασία.
Σε ότι αφορά το ζήτημα της ανέλκυσης του ναυαγίου, που ετέθει ως ερώτημα από πλευράς Επιτροπής, ο Υπουργός δήλωσε «σαφής, πως εάν η εν λόγο διαδικασία κριθεί αναγκαία από ανεξάρτητους και αξιόπιστους επιστημονικούς φορείς, τότε θα γίνει και θα την επιβάλλουμε, παρά το όποιο κόστος».
Ο Υπουργός, αναφερόμενος στα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί στους πλοιοκτήτες, είπε ότι μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου του 2008 οπότε και κατατέθηκε η μελέτη της απάντλησης και η χρηματοδότησή της από την πλοιοκτήτρια εταιρία και τους ασφαλιστές της, έφθαναν στα 8εκ. 28χιλιάδες 794 ευρώ.
Κατά την διάρκεια της σύσκεψης μίλησαν ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας κ. Γρατσίας και ο καθηγητής κ. Βεντίκος που εποπτεύει την επιχείρηση από πλευράς του Πολυτεχνείου.
Ο κ. Γρατσίας αναφέρθηκε στην συνεργασία του με τον υπουργό σημειώνοντας ότι κατά την διάρκειά της ο κ. Παπαληγούρας δεν έπαψε να μεριμνά προσωπικά για την υπόθεση.
Ο κ. Βεντίκος ανέφερε ότι η όλη επιχείρηση γίνεται με μεγάλη προσοχή και ασφάλεια, γεγονός που εκμηδενίζει τον κίνδυνο να κατρακυλήσει το σκάφος σε μεγαλύτερα βάθη ενώ περιέγραψε και την διαδικασία με την οποία θα ανοίξουν και θα κλείσουν οι τρύπες από τις οποίες θα γίνει η απάντληση.
Αυτά σχετικά με το ρεπορτάζ. Σε επίπεδο σχολιασμού πάντως, κρίνουμε ότι η επίσκεψη καθώς και η ομιλία του κ. Παπαληγούρα θα πρέπει να έπεισαν και τους πλέον δύσπιστους και επιφυλακτικούς σχετικά με την ανάγκη αλλά και την επιτυχία της διαδικασίας, καθώς και για το οτι υπήρξε πολιτική βούληση και πιέσεις, διαφορετικά ... ακόμη θα "κυνηγούσαμε" τους φακέλους....
Σημειώνουμε δε, ότι ο υπουργός περιορίστηκε αυστηρά στην ενημέρωση του κοινού για την πορεία των εργασιών χωρίς να παρεκκλίνει στο ελάχιστο με αναφορές στο έργο της κυβέρνησης ή τις ερχόμενες εκλογές.
Μήπως τελικά είναι αυτά τα στελέχη που λείπουν από τα κόμματα;
Όλα τα κόμματα;
Άνθρωποι ,δηλαδή, που μπορούν να καταλάβουν ότι ο κόσμος έχει την ωριμότητα να κρίνει το έργο τους, χωρίς να περιττές θεωρίες, πόσο μάλλον την ώρα που υπάρχουν πολιτικοί που αρκούνται μόνο σε αυτές….