Δέσμη προτάσεων για την ανάπτυξη ενός πολυκεντρικού
αστικού τουρισμού στην Αθήνα και στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής κατέθεσε ο
Βουλευτής της Ν.Δ. και Τομεάρχης Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας, κατά τη διάρκεια
ομιλίας του στη γενική συνέλευση της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής.
Ο Μάνος Κόνσολας αφού επισήμανε τη σοβαρή προσπάθεια
που έγινε από το Υπουργείο Τουρισμού και την κα. Όλγα Κεφαλογιάννη για να μπει
με αξιώσεις η Αθήνα στο χάρτη των τουριστικών προορισμών, κάτι που αποτυπώθηκε
και στην αύξηση των επισκεπτών προς την Αθήνα κατά 29%, επισήμανε την ανάγκη να
ενισχυθεί αυτή η δυναμική, τονίζοντας:
«Με την ανάληψη των καθηκόντων μου, ως Τομεάρχης της
Νέας Δημοκρατίας, προχώρησα στην οριοθέτηση νέων προτεραιοτήτων.
Σε αυτές τις προτεραιότητες εντάσσεται και η
ανάπτυξη του αστικού τουρισμού, με κύριο πυλώνα την Αθήνα, αλλά και την
ευρύτερη περιοχή της Αττικής.
Ο αστικός τουρισμός αποτελεί μια δυναμικά
αναπτυσσόμενη τάση.
Τα ταξίδια σε πόλεις αντιπροσωπεύουν το 40% του
συνόλου του τουρισμού στην Ευρώπη ενώ το 60% από αυτό το ποσοστό, αφορά στον
τομέα των city-breaks.
Γύρω από τον αστικό τουρισμό αναπτύσσονται και άλλες
μορφές τουρισμού, όπως ο συνεδριακός τουρισμός, ο τουρισμός αναψυχής, ο
πολιτιστικός τουρισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός ο ιατρικός ή ιαματικός τουρισμός.
Να λοιπόν η μεγάλη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας:
η ανάπτυξη ενός Πολυκεντρικού Αστικού Τουρισμού με κεντρικό πυλώνα την Αθήνα
και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής».
Ο κ. Κόνσολας επισήμανε ότι ο αστικός τουρισμός, το
κομμάτι του city-break προϋποθέτει ασφαλές περιβάλλον και όχι ένα υποβαθμισμένο
αστικό περιβάλλον και έθεσε το ερώτημα
πόσο συντελεί στην ενίσχυση της εικόνας της Αθήνας, η εικόνα
εξαθλιωμένων λαθρομεταναστών να περιφέρονται στο κέντρο της πόλης. Μετά,
μάλιστα, και από τη μεταφορά τους από τα κέντρα προσωρινής κράτησης και την
ουσιαστική εγκατάλειψή τους στο κέντρο της πόλης.
Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσε
άξονα προτάσεων που περιλαμβάνει:
- Εφαρμογές νέων τεχνολογιών για την παροχή
υπηρεσιών και χρηστικών πληροφοριών στους επισκέπτες, αλλά και την αξιοποίηση
του διαδικτύου και των social media στην προβολή και στην προώθηση του
τουριστικού προϊόντος, αφού η κυρίαρχη και διαρκώς αυξανόμενη τάση, είναι να
γίνονται κρατήσεις μέσω διαδικτύου.
- Την ανάδειξη και αξιοποίηση του ιστορικού κεφαλαίου με διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας
μουσείων και αρχαιολογικών χώρων αλλά και έξυπνες αλλά αυτονόητες κινήσεις,
όπως είναι το ενιαίο εισιτήριο που θα περιλαμβάνει επισκέψεις σε μουσεία και
αρχαιολογικούς χώρους και ταυτόχρονα μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
-Την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού που τον
χαρακτήρισε μέρος του Πολυκεντρικού
Αστικού Τουριστικού Προτύπου της Αττικής, θέτοντας ως προτεραιότητα την
κατασκευή ενός σύγχρονου, μεγάλου συνεδριακού κέντρου στην Αττική αλλά και ένα
νέο θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο για το συνεδριακό τουρισμό και ιδιαίτερα
για τις εταιρείες και τις επιχειρήσεις που διοργανώνουν συνέδρια με κανόνες
πιστοποίησης.
- Την ανάδειξη της ακτογραμμής, αλλά και των
τουριστικών προορισμών της Αττικής με νησιωτικό χαρακτήρα, όπως είναι τα νησιά
του Αργοσαρωνικού με την αύξηση της
επισκεψιμότητάς τους να συνδέεται με την προβολή και ανάδειξη των ιδιαίτερων
χαρακτηριστικών τους αλλά και ένα αξιόπιστο δίκτυο μεταφορών.
- Τη σύνδεση τουρισμού και πολιτισμού με το
πολιτιστικό κεφάλαιο να λειτουργεί υποστηρικτικά
στο μοντέλο ανάπτυξης ενός πολυκεντρικού αστικού τουρισμού. Με το Ελληνικό
Φεστιβάλ, τις υποδομές που αναπτύσσονται από το Ίδρυμα Νιάρχου και τους άλλους
χώρους τέχνης και πολιτισμού να αποτελούν μια βάση μεγάλων δυνατοτήτων.
- Έμφαση στην ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού και
ιδιαίτερα της κρουαζιέρας που αφορά σε ένα ευρύ πλέγμα επιχειρήσεων. Η
μετατροπή του Πειραιά στο μεγαλύτερο home port για την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο
και στην Ευρώπη, θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη. Τόσο στην αύξηση των διανυκτερεύσεων,
όσο και στην αύξηση των επιβατών του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας.
Ο Μάνος Κόνσολας επισήμανε χαρακτηριστικά:
«Τουριστικός
προορισμός και κρουαζιέρα δεν συμβαδίζει με κλειστά μαγαζιά, με κλειστούς
αρχαιολογικούς χώρους.
Καιρός να υιοθετήσουμε τα αυτονόητα και να
απορρίψουμε ιδεοληψίες και αγκυλώσεις του παρελθόντος.
Ο επισκέπτης, όπως προκύπτει από την εμπειρία και
τις μετρήσεις, επιθυμεί να υπάρχουν ανοιχτά καταστήματα στις περιοχές που
επισκέπτεται, εκτός του συνήθους ωραρίου. Η ίδια η αγορά πρέπει να
αυτορυθμίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις».
Τέλος, ο κ. Κόνσολας πρότεινε την ανάπτυξη ειδικών
τομεακών προγραμμάτων για τη στήριξη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται
στον τομέα του τουρισμού.