Σάββατο, Σεπτεμβρίου 06, 2014

δήλωση του Ν. Συρμαλένιου για την καταγγελία σύμβασης από την ΝΕΛ

Με αφορμή την καταγγελία της σύμβασης που αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου, αλλά και τη  δήλωση επίσχεσης υπηρεσιών, στην οποία  προχώρησε η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) και η Θυγατρική της «Σι Λινκ Φέρρις» προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο Νίκος Συρμαλένιος, υπεύθυνος ΕΕΚΕ Ναυτιλίας και βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει τα εξής:

«Όπως είχαμε εδώ και μήνες επισημάνει, οι κυβερνητικές επιλογές στον τομέα της ακτοπλοΐας θα οδηγούσαν με μαθηματική ακρίβεια σε αδιέξοδο. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αμήχανο παρακολουθεί τις παραπαίουσες οικονομικά  ακτοπλοϊκές εταιρείες με έναν στόλο που έχει σημαντικά μειωθεί και δεν έχει ανανεωθεί τα τελευταία χρόνια, να σύρονται από τον έναν στον άλλο τραπεζικό όμιλο, ζητώντας διαρκώς «ενέσεις» ρευστότητας.

Τρανταχτό παράδειγμα η υπόθεση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, η οποία επί μήνες ανεμπόδιστη εκτελούσε πλημμελώς τα δρομολόγια στις γραμμές που είχε αναλάβει,  δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στους επιβάτες, αλλά και στους κατοίκους των νησιών. Η απόφαση της ΝΕΛ να καταγγείλει μονομερώς τη σύμβαση με το δημόσιο και να προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας, χωρίς να είναι γνωστό τι θα γίνει με τα οφειλόμενα δεδουλευμένα των εργαζομένων στην εταιρεία, ήταν αναμενόμενη και αποτελεί την επιβεβαίωση της αποτυχίας του ολιγοπωλιακού καθεστώτος που έχει επιβληθεί στον τομέα της ακτοπλοΐας, καθώς η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που η ακτοπλοϊκή αγορά ανήκει αποκλειστικά στις ιδιωτικές εταιρείες. Αφού λοιπόν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εισέπραξαν τα οφέλη της θερινής περιόδου, με τα πανάκριβα εισιτήρια, τώρα αποφασίζουν να καταγγείλουν  τις συμβάσεις τους, αφήνοντας στη μοίρα τους χιλιάδες κατοίκους.  

Επαναλαμβάνουμε αυτό που είχαμε πρόσφατα δημόσια καταγγείλει: Ο υπουργός Ναυτιλίας, αν είχε πολιτική βούληση, θα μπορούσε να δώσει λύσεις, ακόμα και στο πλαίσιο του ούτως ή άλλων προβληματικού θεσμικού πλαισίου που ισχύει σήμερα. Εμείς θεωρούμε την ακτοπλοΐα αδιαπραγμάτευτο κοινωνικό αγαθό και γι' αυτό προτείνουμε τη σύσταση του δημόσιου - κοινωνικού φορέα, που με συνεργασία του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης θα αναλάβει κατά κύριο λόγο τις λεγόμενες άγονες γραμμές.  Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Θα αγωνιστούμε μαζί με τις τοπικές κοινωνίες για να δοθούν άμεσα συγκεκριμένες λύσεις με ασφαλή, αξιόπιστη και τακτική συγκοινωνιακή διασύνδεση των νησιών τόσο μεταξύ τους όσο και με την ηπειρωτική Ελλάδα».