Πολλά και ποικίλα ήταν και φέτος το καλοκαίρι τα
δημοσιεύματα του ελληνικού τύπου σχετικά με ταξιδιωτικές επιλογές που παρέχει η
Σαντορίνη, ενώ δεν έλειψαν και τα όσα σχολίασαν κάποια από τα «κακώς κείμενά της».
Ως ένα από αυτά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί δημοσίευμα
της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας «πρώτο θέμα» με τίτλο «Γουρούνες στα
νησιά: Ζην επικινδύνως!» το οποίο αναφέρεται στο οδικό δίκτυο του νησιού και
την κυκλοφορία των οχημάτων σε αυτό.
Χρειάζεται άμεση παρέμβαση του νομοθέτη για να
διορθωθεί αυτή η εκρηκτική κατάσταση.
Σύμφωνα με μέρος της ανάρτησης που βρίσκεται στην διεύθυνση:
http://www.protothema.gr/car-and-speed/article/401028/gourounes-sta-nisia-zin-epikindunos/
Τις προηγούμενες μέρες επισκέφτηκα για πολλοστή φορά
τη Σαντορίνη, πολλά έχουν αλλάξει στο νησί από τα μέσα της δεκαετίας του '90
που ξεκίνησα να πηγαίνω εκεί. Άλλα προς το καλύτερο άλλα προς το χειρότερο,
άλλα έμειναν ίδια. Π.χ. η Σαντορίνη προσφέρει υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, έχει
άριστα καταλύματα, άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό που εξυπηρετεί τους τουρίστες,
πολλές επιλογές για όλα τα γούστα αλλά δεν έχει, ούτε πρόκειται να αποκτήσει
καλές παραλίες.
Όπως δεν έχει καλό οδικό δίκτυο, οι δρόμοι
φτιάχτηκαν από το 1960 έως το 1980 και η σχεδίαση αφορούσε τις τότε ανάγκες.
Σήμερα το οδικό δίκτυο δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης των
χιλιάδων τουριστών που φτάνουν καθημερινά στο νησί. Η πρόσβαση στην Οία είναι
προβληματική ειδικά τις ώρες αιχμής (ηλιοβασίλεμα) ενώ η διάβαση από τα Φηρά
απαιτεί χρόνο και υπομονή.
Ο παράγοντας που έχει χειροτερέψει δραματικά τα
κυκλοφοριακά δρώμενα είναι η αθρόα ενοικίαση και κυκλοφορία μικρών Quad 50cc.
Οι λόγοι που ευδοκιμούν τα συγκεκριμένα τετράτροχα είναι: Κοστίζουν λίγο (20 -
25 ευρώ ημερησίως), δίνουν μια αίσθηση διαφορετικού, είναι αξιόπιστα,
νοικιάζονται με δίπλωμα αυτοκινήτου και δείχνουν εύκολα στη χρήση. Δεν είναι
όμως και εκεί ξεκινούν τα προβλήματα...
Πρώτον δεν έχουν καμία ευελιξία γιατί δε
σχεδιάστηκαν για ελιγμούς στον αστικό ιστό.
Δεύτερον είναι πολύ αργά με το ζόρι φτάνουν τα
35km/h γιατί δε σχεδιάστηκαν για να κινούνται στην άσφαλτο αλλά στο χώμα. Γι'
αυτό και φέρουν χωμάτινα ελαστικά.
Τρίτον είναι εξαιρετικά ασταθή στο φρενάρισμα και
στο στρίψιμο γιατί δεν έχουν φτιαχτεί για να φρενάρουν και να στρίβουν στην
άσφαλτο, αλλά να ξεπερνούν εμπόδια σε χώμα, άμμο, λάσπη.
Τέταρτον οι χρήστες μη έχοντας στη συντριπτική τους
πλειοψηφία, κουλτούρα αναβάτη, τα χρησιμοποιούν άσκεφτα και άμετρα. Είδαμε
καλλίπυγες τουρίστριες με μικροσκοπικά μαγιό να τα χρησιμοποιούν ως κινητή
πασαρέλα, φοβισμένα ζευγαράκια να έρπουν στη μέση του δρόμου στραγγαλίζοντας
την κυκλοφορία, θερμόαιμους νεαρούς να ακροβατούν στις δυο ρόδες, δε βάζει ο
νους του ανθρώπου τι γίνεται. Αυτά πριν δύσει ο ήλιος γιατί μετά, ευτυχώς ο
Θεός ξαγρυπνά.