Σύμφωνα με τα
στοιχεία των ερωτήσεων,
Προς τον κ. Υπουργό
Ναυτιλίας και Αιγαίου
Θέμα: Συνεχείς καθυστερήσεις ακτοπλοϊκών
δρομολογίων των ΕΓ/ΟΓ «Aqua Jewel» και «Aqua Spirit» στις Κυκλάδες
Σε συνεχείς
ταλαιπωρίες υποβάλλονται τους τελευταίους μήνες οι κάτοικοι των Κυκλάδων που
εξυπηρετούνται με τα πλοία «Aqua Jewel» και «Aqua Spirit» εξαιτίας των συχνών
αλλαγών που ανακοινώνονται στα δρομολόγια καθώς και των καθυστερήσεων που
διαπιστώνονται όσον αφορά στις αφίξεις και
αναχωρήσεις από και προς τα λιμάνια των νησιών, οι οποίες δεν οφείλονται
σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, για τις οποίες, ειδικά οι νησιώτες,
επιδεικνύουν κατανόηση. Η αγανάκτηση των νησιωτών οφείλεται στο ότι η
πλοιοκτήτρια εταιρεία NEL LINES αρκετές φορές δεν παρουσιάζει επαρκή
δικαιολογία για την καθυστέρηση ενός δρομολογίου, αφήνοντας δεκάδες επιβάτες να
παραμένουν για αρκετές ώρες στα στέγαστρα αναμονής ή στους επιβατικούς σταθμούς
των λιμανιών προκειμένου να επιβιβασθούν στο πλοίο και να ταξιδέψουν στον
προορισμό τους.
Το πιο
χαρακτηριστικό όμως αρνητικό θέμα προκύπτει από τις επαναλαμβανόμενες συχνές
ακυρώσεις δρομολογίων του «Aqua Jewel» με πιο πρόσφατο το ανεκτέλεστο
δρομολόγιο του «Aqua Jewel» της 3ης Ιουνίου, με αποτέλεσμα την απίστευτη
ταλαιπωρία των μαθητών της ΣΤ΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας Σύρου,
των οποίων η μαθητική εκδρομή στη Σέριφο μετατράπηκε σε περιπέτεια, καθώς
εγκλωβίστηκαν στη Σέριφο και στη συνέχεια στον Πειραιά, με την ανεπίσημη
αιτιολογία της ύπαρξης δυσμενών καιρικών συνθηκών και αυξημένων μποφόρ, ενώ δεν
υπήρχε κανένα δελτίο απαγόρευσης του απόπλου των πλοίων λόγω δυσμενών καιρικών
συνθηκών.
Το εύλογο
ερώτημα που προκύπτει από την επαναλαμβανόμενη τακτική της εταιρείας το
τελευταίο χρονικό διάστημα είναι αν η συνεχής ταλαιπωρία των κατοίκων οφείλεται
σε άλλους λόγους που έχουν σχέση με τα οικονομικά προβλήματα που είναι γνωστό
πως αντιμετωπίζει η εταιρεία NEL LINES, η οποία σε μεγάλο ποσοστό έχει στην
αρμοδιότητά της να καλύπτει τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Σε τέτοια περίπτωση,
το εν λόγω ζήτημα θα προκαλέσει μοιραία κωλύματα και στις μετακινήσεις
επισκεπτών κατά τη θερινή τουριστική περίοδο.
- Με βάση τα
παραπάνω,
Ερωτάται ο κ.
υπουργός:
1. Τι θα πράξει
ώστε η εταιρεία NEL LINES να είναι συνεπής στην υποχρέωσή της να ενημερώνει
εγκαίρως και επισήμως τους επιβάτες όταν πρόκειται για μεγάλη καθυστέρηση ή
ακύρωση δρομολογίων;
2. Σε περίπτωση
που η εταιρεία περιορίζει τα δρομολόγιά της λόγω οικονομικών προβλημάτων, πώς
θα εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη μετακίνηση των νησιωτών όλο τον χρόνο, αλλά και
των χιλιάδων τουριστών τη θερινή περίοδο;
ΕΡΩΤΗΣΗ για τον
υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Θέμα: Αναδρομική ασφάλιση
από ΟΓΑ σε ΟΑΕΕ
Όπως σας έχει
ήδη γνωστοποιηθεί, σε ένα συγκεκριμένο αριθμό επαγγελματιών κυρίως των Δυτικών
Κυκλάδων, έχουν καταλογιστεί υπέρογκα ποσά αναδρομικής ασφάλισης στον ΟΑΕΕ, ενώ
ήδη έχουν καταβάλλει τις ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΓΑ, όπου ανήκαν
παλαιότερα.
Αυτό συνέβη
διότι ενώ οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες είχαν μεταφερθεί από τον ΟΓΑ στον
ΟΑΕΕ, λόγω άγνοιας νόμου και κυρίως λόγω αμέλειας ενημέρωσης τους από τις
αρμόδιες υπηρεσίες, αυτοί εξακολουθούσαν να καταβάλλουν τις εισφορές τους στον
ΟΓΑ αντί του ΟΑΕΕ στον οποίο είχαν πλέον υπαχθεί.
Το αποτέλεσμα
ήταν ο ΟΑΕΕ να τους καταλογίσει αναδρομικά υπέρογκα ποσά, χωρίς να λάβει καν
υπόψη, ότι οι άνθρωποι αυτοί είχαν ήδη καταβάλλει μεγάλο μέρος των εισφορών
τους στον ΟΓΑ.
Επειδή ο
καταλογισμός αυτός των υπέρογκων ποσών είναι κατάφορα άδικος και οφείλεται
καθαρά σε ολιγωρία των αρμόδιων υπηρεσιών. Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο
αρμόδιος υπουργός:
Α) Θα προχωρήσει
στον εκ νέου καταλογισμό των οφειλόμενων εισφορών, συμψηφίζοντας τα ήδη
καταβληθέντα ποσά στον ΟΓΑ με τις εμφανιζόμενες οφειλές στον ΟΑΕΕ;
Β) Θα αφαιρέσει
από τις εμφανιζόμενες οφειλές τις ενδεχόμενες προσαυξήσεις, που κακώς
καταλογίστηκαν;
Γ) Θα
αναγνωρίσει την πραγματική ευθύνη των αρμόδιων υπηρεσιών οι οποίες επί σειρά
ετών άφησαν ανενημέρωτους τους συγκεκριμένους επαγγελματίες;