Τρίτη, Νοεμβρίου 12, 2013

η ομιλία του Νίκου Συρμαλένιου στη Βουλή κατά τη συζήτηση της πρότασης της πρότασης μομφής (10-11-2013)

Στο λίνκ που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία του κ. Συρμαλένιου βουλευτή Κυκλάδων του Συριζα στην Βουλή κατά τη συζήτηση της πρότασης της πρότασης μομφής (10-11-2013) στην οποία μεταξύ άλλων γίνονται αναφορές και στα ζητήματα που απασχολούν την περιοχή.

http://www.youtube.com/watch?v=gZvxwbpjZV4  

Σύμφωνα με το δεύτερο μέρος του κειμένου που αφορά θέματα νησιωτικής πολιτικής και ναυτιλίας, 

θα ήθελα να πω τώρα λίγα λόγια και για το success story στο χώρο της νησιωτικής πολιτικής και της ναυτιλίας.

Χθες βράδυ ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου μας μίλησε για το κυβερνητικό έργο του υπουργείου του. Ούτε λέξη για τα νησιά, ούτε λέξη για την ακτοπλοΐα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι πάντες ξέρουν και ιδιαίτερα οι νησιώτες που το ζουν από πρώτο χέρι, ότι η ακτοπλοΐα καταρρέει. Σε συνθήκες αποκλειστικής διαχείρισης της ακτοπλοΐας από τις ιδιωτικές εταιρείες και ως αποτέλεσμα των μνημονιακών πολιτικών που περικόπτουν δραστικά τις επιδοτήσεις των γραμμών δημοσίου συμφέροντος, πολλά νησιά, δεκάδες νησιά μένουν με ελάχιστα σύνδεση δύο ή μία φορά την εβδομάδα, καθιστώντας τους νησιώτες πολίτες β’ και γ’ κατηγορίας.

Κύριοι της κυβέρνησης, ποιο είναι το σχέδιο σας για την ακτοπλοΐα;  Προφανώς δεν έχετε καμιά πολιτική, κανένα σχέδιο, είστε έρμαιο των εφοπλιστικών συμφερόντων και παρακολουθείτε ως τροχονόμοι τον ολιγοπωλιακό ανταγωνισμό τους. Αφήνετε τα νησιά στο έλεος του καιρού και του χειμώνα, διαγράφοντας το αυτονόητο στοιχειώδες κοινωνικό δικαίωμα των νησιωτών για μετακίνηση, καθιστώντας τα νησιά χώρους εποχιακής διαβίωσης.

Στα γραφεία μας έρχονται συνεχώς διαμαρτυρίες για την κατάσταση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, από Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Βόρειο Αιγαίο κλπ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ όμως έχει πρόγραμμα, έχει σχέδιο. Θα συγκροτήσει άμεσα, στα πλαίσια μιας μικτής ακτοπλοϊκής αγοράς, ένα δημόσιο-κοινωνικό φορέα ακτοπλοΐας κατά τα πρότυπα και άλλων σκανδιναβικών χωρών, αντικείμενο του οποίου θα είναι ο επιτελικός σχεδιασμός, η επαναχάραξη των ακτοπλοϊκών δρομολογίων με τη συμμετοχή και της τοπικής αυτοδιοίκησης, η δρομολόγηση πλοίων πρωταρχικά στις λεγόμενες «άγονες γραμμές», για την εξυπηρέτηση των αναγκών του κοινωνικού συνόλου. Προς αυτή την κατεύθυνση θα αξιοποιήσουμε όλες τις εθνικές και ευρωπαϊκές δυνατότητες, αφού και η Ε.Ε. είναι διατεθειμένη να χρηματοδοτήσει κοινοπραξίες με συμμετοχή του δημοσίου, ακόμα και για κατασκευή και ναυπήγηση τους σε ελληνικά ναυπηγεία. 

Ναυπηγεία για τα οποία δεν έχετε καμιά πολιτική και τα αφήνετε να καταρρέουν.  

Μιλάτε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να γκρεμίσει τη ναυτιλία και τη φορολογική ασυλία των εφοπλιστών, όταν αποκρύπτουν από την αξιωματική αντιπολίτευση το περιεχόμενο της έρευνας που διεξάγει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών. Χαρακτηριστική και η απάντηση σε Ερώτηση μας, όταν αρνήθηκαν να μας καταθέσουν την αλληλογραφία μεταξύ των υπουργείων οικονομίας και ναυτιλίας.

Πως διαγράφεται όμως τώρα η πραγματική κατάσταση της ναυτιλίας;

Τα πλοία με ελληνική σημαία διαρκώς μειώνονται, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής τον Αύγουστο κατέγραψαν νέα μείωση κατά 2,6 % και έφθασαν στα 1912, δηλαδή στα επίπεδα της δεκαετίας του 1990.

Η εισροή ναυτιλιακού συναλλάγματος καταρρέει, αφού υπήρξε μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό οκτάμηνο (Ιανουάριος – Αύγουστος) κατά 13 %

Η ανεργία των ναυτικών αυξάνεται διαρκώς. Σύμφωνα με το Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας η ανεργία των ναυτεργατών καλπάζει, για πρώτη φορά πλήττονται αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανής. Τον περασμένο Σεπτέμβριο η ανεργία αυξήθηκε κατά 21%. Οι άνεργοι ναυτικοί ανέρχονται σε 4000 (25 % των εν ενεργεία ναυτικών).

Ο υπουργός μας μίλησε για την αξιοσύνη του Λ.Σ., όταν το Σώμα απαξιώνεται εντελώς, τα λιγοστά πλωτά μέσα κινούνται με χορηγίες, με πλημμελή συντήρηση και ελάχιστα καύσιμα. Ταυτόχρονα οι χαμηλές αμοιβές, η αδυναμία κάλυψης της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, οι διαβλητές διαδικασίες στις τοποθετήσεις, μετακινήσεις, αποσπάσεις κλπ απαξιώνουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία του Λ.Σ.     

Σε ότι αφορά τον Οίκο Ναύτου, πέραν από τη μείωση των εσόδων του λόγω της μείωσης της απασχόλησης, τη μείωση των συντάξεων των απόμαχων της θάλασσας, τη μείωση του προσωπικού του, αποτελεί κόλαφο για την κυβέρνηση το μέγα σκάνδαλο με τους κομματικούς φίλους της ΝΔ και του υπουργού παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου, που προσπάθησαν να καταχραστούν μεγάλο χρηματικό ποσό.

Κλείνοντας θέλω να πω ότι με την πολιτική σας φέρατε τη νησιωτική Ελλάδα αρκετές δεκαετίες πίσω. Κλείσατε υπηρεσίες και δομές που είχαν αποκεντρωθεί με αγώνες από την αυτοδιοίκηση και τις τοπικές κοινωνίες (ΔΟΥ, ΙΚΑ, Τελωνεία, Ειρηνοδικεία, ΕΛΤΑ, Επιθεωρήσεις Εργασίας, Γραφεία του ΕΟΤ κ.α.), εκχωρείτε περιοχές φυσικού κάλλους σε ιδιωτικά συμφέροντα προωθώντας το μοντέλο της αποτυχημένης παραθεριστικής κατοικίας και απαξιώνοντας το φυσικό τοπίο και το περιβάλλον. Διαλύετε τη δημόσια υγεία και την παιδεία και ο υπουργός υγείας μας εμφανίζει ως μόνιμη λύση τους αγροτικούς γιατρούς, τη στιγμή που τα νησιά μας έχουν ανάγκη από ειδικευμένους για την παροχή πρωτοβάθμιας υγείας.


Αυτή είναι η πολιτική σας που πρέπει άμεσα να ανατραπεί και προς αυτή την κατεύθυνση ο ΣΥΡΙΖΑ θα κάνει ότι μπορεί».