Για δέκα (10)
περίπου ώρες συνεδρίαζε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) με τη
συμμετοχή του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιάννη Μαχαιρίδη, που εκπροσωπεί την
Ένωση Περιφερειών Ελλάδας και του Δημάρχου Σύρου – Ερμούπολης Γιάννη Δεκαβάλλα,
που εκπροσωπεί την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας.
Τόσο ο
Περιφερειάρχης όσο και ο Δήμαρχος έθεσαν θέμα σε σχέση με τις πιστώσεις που
διατίθενται κάθε χρόνο από το Υπουργείο Οικονομικών για τις άγονες γραμμές.
Όπως παρατήρησαν, κάθε χρόνο κόβονται πιστώσεις, καθώς και γραμμές δημοσίου
συμφέροντος, στο πλαίσιο της αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής, χωρίς να
υπολογίζεται ότι έχουμε να κάνουμε με τις ανάγκες ανθρώπων. ‘’Οι νησιώτες
πρέπει επιτέλους να τύχουν της ίδια αντιμετώπισης που έχουν από την πλευρά της
Πολιτείας οι κάτοικοι της ηπειρωτικής Ελλάδας, τη στιγμή μάλιστα κατά την οποία
ειδικά το Νότιο Αιγαίο συνεισφέρει στη διαμόρφωση του Α.Ε.Π. τα μέγιστα, μόνο από τον τουρισμό’’, κατέληξαν οι κύριοι
Μαχαιρίδης και Δεκαβάλλας.
Στη συνέχεια
πρότειναν να εκδοθεί απόφαση του οργάνου με την οποία να επισημαίνονται όλα τα
παραπάνω και να ζητηθεί από την Κυβέρνηση η έμπρακτη στήριξη προς τους
κατοίκους της νησιωτικής χώρας. Το Σ.Α.Σ. ψήφισε τελικά ομόφωνα την πρόταση του
Περιφερειάρχη και του Δήμαρχου, που θα πρέπει να σημειωθεί ότι γίνεται για
πρώτη φορά κάτι τέτοιο, αφού το Συμβούλιο πέρα από τα τυπικά θέματα της
ημερήσιας διάταξης, ουδέποτε είχε υπεισέλθει σε τέτοιου είδους διεκδικήσεις.
Ένα άλλο
σημαντικό θέμα που αποφάσισε κατά πλειοψηφία το Σ.Α.Σ. ήταν η δρομολόγηση του
‘’ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ’’ στη γραμμή Πειραιά – Σύρου – Μυκόνου – Ικαρίας – Φούρνων –
Σάμου, από 15-6-2014 έως 15-9-2014.
Στην απόφαση
αυτή μειοψήφησε ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, υποστηρίζοντας ότι η γραμμή θα
πρέπει να υπάρχει καθ΄ όλη τη δρομολογιακή περίοδο, δηλαδή από 1-11-2013 μέχρι
την 31-10-2014, όπως αρχικά είχε ζητήσει η Hellenic Seaways. Η πλειοψηφία του συμβουλίου αναγκάστηκε
να συμβιβαστεί και να περιορίσει το χρονικό διάστημα της γραμμής , μόνο για το
καλοκαίρι, εξαιτίας της διένεξης που δημιουργήθηκε μεταξύ της Ν.Ε.Λ. που
δραστηριοποιείται στη γραμμή και της εταιρείας Hellenic Seaways.