Τετάρτη, Οκτωβρίου 16, 2013

το δρομολόγιο Αθήνα – Σαντορίνη μεταξύ των όσων κρίνονται από την αρμόδια επιτροπή της ΕΕ στο πλαίσιο της εξαγοράς της Ολυμπιακής από την Aegean

Την έγκρισή της στην εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Xoακίν Αλμούνια δήλωσε : «Είναι σαφές ότι, εξαιτίας της συνεχιζόμενης ελληνικής κρίσης και δεδομένης της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει, η Olympic θα ήταν αναγκασμένη, σε κάθε περίπτωση, να εγκαταλείψει την αγορά σύντομα. Ως εκ τούτου, εγκρίναμε τη συγκέντρωση δεδομένου ότι δεν έχει καμία πρόσθετη αρνητική επίπτωση στον ανταγωνισμό».

Τον Ιούλιο του 2011 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε απορρίψει το αίτημα συγχώνευσης των δύο εταιρειών, με την αιτιολογία ότι θα δημιουργούνταν συνθήκες μονοπωλίου στην ελληνική αγορά. Ωστόσο, από τότε έως σήμερα έχει μεσολαβήσει ένας «οικονομικός αιώνας», καθώς η μακροχρόνια ύφεση κατέστησε αναγκαίο το «merger».

Ο παράγοντας που έλαβε σοβαρά υπόψη η Επιτροπή Ανταγωνισμού σχετίζεται με το γεγονός ότι εάν η απόφαση ήταν απορριπτική, η Olympic Air- της οποίας ποσοστό 20% θα περιερχόταν στην Aegean- θα βρισκόταν αντιμέτωπη με το «λουκέτο».

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η DG τον τελευταίο χρόνο έχει πραγματοποιήσει εξαντλητικό έλεγχο. Στο πλαίσιο αυτό, τουριστικοί φορείς τοπικών αγορών, ανά την Ελλάδα, κλήθηκαν να περιγράψουν στους Κοινοτικούς τις πιθανές επιπτώσεις που θα δημιουργούνταν στην αγορά από τη συγχώνευση των δύο εταιρειών.

Επιπλέον, ο αριθμός των διαδρομών που εξυπηρετούν η Aegean και η Olympic μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Όταν η Επιτροπή απαγόρευσε την προηγούμενη προσπάθεια της Aegean να εξαγοράσει την Olympic το 2011, οι εταιρείες εκτελούσαν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε 17 διαδρομές, εκ των οποίων εννέα δημιουργούσαν προβλήματα ανταγωνισμού (βλ. IP/11/68). 

Σήμερα, η Aegean και η Olympic εκτελούν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε επτά διαδρομές, εκ των οποίων οι ακόλουθες πέντε εξυπηρετούνται μόνον από αυτές: Αθήνα – Χανιά, Αθήνα – Μυτιλήνη, Αθήνα – Σαντορίνη, Αθήνα – Κέρκυρα (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι), Αθήνα – Κως (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι).

Εξαιτίας της ελληνικής κρίσης, η ζήτηση επιβατικών πτήσεων εσωτερικού με αναχώρηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά 26%: από 6,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2009 σε 4,5 εκατομμύρια το 2012. Η μείωση αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2013 (6,3% μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος).

Σύμφωνα με μέρος των ανακοινώσεων της Aegean,

Μεγαλώνουμε και καλούμαστε να γίνουμε ακόμα καλύτεροι, να στηρίξουμε ακόμα περισσότερο την Περιφέρεια και να διασφαλίσουμε ποιοτική πρόσβαση και στο πιο μικρό νησί της Ελλάδας. Οι οικονομίες κλίμακος θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε ακόμη πιο χαμηλούς ναύλους στο εσωτερικό, ιδιαίτερα προς τα μικρά νησιά της χώρας.

Η εταιρεία θα παραθέσει Συνέντευξη Τύπου στις 23 Οκτωβρίου 2013 για την παρουσίαση του γενικότερου σχεδιασμού των υπηρεσιών  της, όπως διαμορφώνεται μετά την εξαγορά, αλλά και του προγράμματος του 2014.

Πηγή: www.capital.gr