Κυριακή, Αυγούστου 26, 2012

ακριβή μου Κρήτη...

ή, πάμε όπου (μας) πάνε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, και σύμφωνα και με τα όσα αντέχει η τσέπη μας....

Ακριβά για τους μονίμους κατοίκους των δύο νησιών και κυρίως της Σαντορίνης που είναι το μικρότερο νησί και οι κάτοικοί του εξυπηρετούνται σε σχετικά μεγάλο βαθμό από τις υποδομές, υπηρεσίες και το εμπόριο της Κρήτης, χαρακτηρίζονται τα εισητήρια των πλοίων που συνδέουν τα δύο νησιά.

Χαρακτηριστικό είναι δε το γεγονός οτι τα δύο νησιά συνδέονται καθημερινά με 2 δρομολόγια ταχύπλοων σκαφών (αναχωρούν απο την Σαντορίνη λίγο πρίν και λίγο μετά, αντίστοιχα, τις 6 το απόγευμα) ενω τα συμβατικά πλοία που συνδέουν τα δύο νησιά είναι 2 και εκτελούν 2 δρομολόγια την εβδομάδα, ενα εκ των οποίων αναχωρεί απο την Σαντορίνη στις 3 το πρωί, πράγμα που σημαίνει οτι δεν είναι και ο,τι το εξυπηρετικότερο....
Σε οτι αφορά τα κόστη των εισητηρίων, τα ταχύπλοα κοστολογούν τα απλά εισητήριά τους στα 50 ευρώ ενω τα συμβατικά σε κάτι λιγότερο απο 20.

Απο τα παραπάνω δεν είναι δύσκολο να συμπαιράνει κάνεις, οτι κατα την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, η προτεραιότητα δίνεται αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών (οι οποίοι, μια φορά πληρώνουν το "πενηντάρικο"....) σε αντίθεση με τους μονίμους κατοίκους των νησιών οι οποιοι για ενα «πήγαινε – έλα για δουλειές» θα πρέπει να πληρώσουν 100 ευρώ το άτομο το ταξίδι τους προς και απο την Κρήτη...

Δύσκολη και ακόμη δυσκολότερη τείνει να γίνει η κατάσταση και σε οτι αφορά την μεταφορά των εμπορευμάτων, με τους εμπόρους να διαμαρτύρονται (αν και οι περισσότεροι έχουν πια συνηθίσει, οπότε και δεν διαμαρτύρονται...) επειδή δεν εξυπηρετούνται απο τα συμβατικά πλοία εξ αιτίας των 2 και σε πολλές περιπτώσεις του ενός δρομολογίου, ενω απο την άλλη πλευρά, τα κόστοι μεταφοράς μικρών φορτηγών με τα ταχύπλοα είναι ασύμφορο, κι αυτό στις περιπτώσεις που υπάρχει διαθέσιμος χώρος στα γκαράζ των σκαφών....

Όσο για τους χειμερινούς μήνες, τα πράγματα δεν μοιάζουν να βελτιώνονται, μιας και με την αποχώρηση των ταχύπλοων σκαφών, απομένουν μόνον τα συμβατικά να εκτελούν δρομολόγια, μια ή δύο φορές την εβδομάδα κι αυτό, στις περιπτώσεις που δεν έχουν αποσυρθεί για την ετήσια συντήρησή τους ή επισκευή...

Προς άπαντες τους ενδιαφερομένους και .. αποσυνδεδεμένους...
Αυτό δε που αξίζει να σημειωθεί είναι πως κανένα απο τα πλοία που κυκλοφορούν στο Αιγαίο δεν διαθέτουν δωρεάν ελευθερο ίντερνετ, ώστε να διαβάζουν πληροφορίες για τα νησιά που πρόκειται να επισκεφθούν οι επιβάτες, να διεκπεραιώνουν μέρος της δουλειάς τους, ή να ψυχαγωγούνται παρακολουθόντας on line ταινίες...
Το ίντερνετ σήμερα στα πλοία στο Αιγαίο είναι αργό, κακής ποιότητας και ακριβό (τα Blue Star το έχουν στα 3 ευρώ την ώρα...)

«Άσχετο» με το θέμα, πλήν όμως, ας το πούμε κι αυτό εδω, μιας κι ανοίξαμε «κουβέντα περί τιμών....»

Μεγάλη εντύπωση μου έκανε και μάλιστα κατα την επίσκεψή μου σε γειτονικό νησί, το γεγονός πως το ασύρματο ίντερνετ σε ξενοδοχείο απο αυτά που θεωρούνται μέτρια προς καλά (τιμή δωματίου στα 60 – 70 ευρώ, ανάλογα με την περίοδο και τις υπηρεσίες) ήταν κατα πολύ χειρότερο απο το διαθέσιμο ασύρματο δίκτυο των δωματίων ενός hostel (35 ευρώ το δωμάτιο καθόλη την διάρκεια του έτους) το οποίο ήταν γρήγορο, δυνατό και σταθερό.

Πιθανότατα, ένας απο τους λόγους να είναι το γεγονός οτι στο κατάλλημα μένουν συχνά φοιτητές ξένων Πανεπιστημίων οι οποίοι πολύ περισσότερο ενδιαφέρονται για την ποιότητα και ταχύτητα του wireless παρα για την όποια θέα.... Παρεμπιπτόντως, το δωμάτιο ήταν καθαρότατο και τα παγωτά και τα αναψυκτικά κερασμένα απο το ... κατάστημα! ενώ το ... baby sitting προσφέρθηκε μετά χαράς και δωρεάν!
Η αλήθεια πάντως είναι οτι τέτοια ειλικρινή και ανεπιτήδευτη φιλική συμπεριφορά, είχα χρόνια να ζήσω σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών στον τουρισμό, ίσως, απο τότε που βρισκόμουν στην «τυπική ηλικία για να είναι κανείς φοιτητής και να κάνει παρέα με φοιτητές...»!)