Δευτέρα, Απριλίου 04, 2011

"καλλικράτης" και στις σχολικές βιβλιοθήκες;

Για την κατάθεση ερώτησης απο το σύνολο των βουλευτών του Συριζα με θέμα τον "κίνδυνο κατάργησης του θεσμού των Παιδικών Βιβλιοθηκών» μας ενημέρωσε η επιτροπή του Συριζα Σύρου και Μυκόνου.

Σύμφωνα με το κείμενο της ερώτησης (που ευχόμαστε να απαντηθεί σύντομα και να έχουμε και την απάντηση..)
Από τις αρχές Μαρτίου 2010 έχει διακοπεί η λειτουργία των 28 παιδικών βιβλιοθηκών στη χώρα μας, αποτέλεσμα της επίσχεσης εργασίας που αποφάσισε το Σωματείο Εργαζομένων στον Οργανισμό Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών (Ο.Π.Ε.Β.). Η αιτία είναι η μακρόχρονη καθυστέρηση καταβολής των δεδουλευμένων τους. Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, μόλις 28 άτομα, ένας σε κάθε βιβλιοθήκη, έχουν να πληρωθούν από το Δεκέμβρη του 2009 και η καθυστέρηση αυτή δεν συμβαίνει πρώτη φορά. Τα τελευταία χρόνια ο Οργανισμός αδυνατεί να καλύψει εγκαίρως τις οφειλές του και το Υπ. Παιδείας κωφεύει στις εκκλήσεις των τοπικών κοινωνιών για συνέχιση της λειτουργίας των βιβλιοθηκών.
Η διοίκηση του ΟΠΕΒ σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου πρότεινε να παραμείνουν σε λειτουργία υπό τον συντονισμό του όσες βιβλιοθήκες έχουν εξασφαλισμένη ιδιωτική επιχορήγηση και οι υπόλοιπες να κλείσουν. Με αυτόν τον τρόπο όμως καταδικάζονται να κλείσουν οι βιβλιοθήκες που βρίσκονται στα πιο φτωχά και απομακρυσμένα μέρη. Δυστυχώς, τις συνέπειες θα τις επωμιστούν πρωτίστως τα παιδιά, καθώς, ειδικά για όσα ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, οι παιδικές βιβλιοθήκες είναι οι μοναδικοί χώροι που μπορούν να περάσουν δημιουργικά το χρόνο τους και να εξοικειωθούν με τα βιβλία και την τέχνη.
Με βάση τα προαναφερόμενα, ερωτάται η αρμόδια κ. Υπουργός:
Για ποιο λόγο ο Οργανισμός Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών τα τελευταία χρόνια αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις οφειλές του;
Ποια μέτρα προτίθεστε να λάβετε άμεσα, ώστε να επαναλειτουργήσουν και οι 28 παιδικές βιβλιοθήκες;
Θα προχωρήσετε στην θεσμική εδραίωση και την επέκταση των παιδικών βιβλιοθηκών, ως ελάχιστο αντιστάθμισμα στην ελλιπή έως ανύπαρκτη παρουσία του κράτους ως φορέα παιδείας και πολιτισμού στις πιο απομακρυσμένες γειτονιές της χώρας;