Τρίτη, Σεπτεμβρίου 14, 2010

Εκτενή αναφορά στον «Τουρισμό» έκανε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στην Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης.



Χαρακτηριστικό της ομιλίας του σε σχέση με τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα ήταν το γεγονός ότι -για πρώτη φορά από Έλληνα πρωθυπουργό- αναφέρθηκε σε επιτυχημένα παραδείγματα επιχειρηματιών και επιχειρήσεων στην Ελλάδα χρησιμοποιώντας ονόματα ιδιωτών και επιχειρήσεων. Περιεχόμενο και ύφος ομιλίας συνηθισμένο σε άλλες χώρες του κόσμου, πρωτοφανές όμως για τα ελληνικά δεδομένα.

Σύμφωνα με την αναφορά του στο θέμα του τουρισμού και της ανάπτυξης,

Παλαιότερα, το να αναφερθεί κανείς σε επιχειρηματία και σε επιχειρήσεις ήταν ανάθεμα, όχι μόνο για τον Υπουργό, πόσο μάλλον για τον Πρωθυπουργό. Είχε δαιμονοποιηθεί η επιχειρηματικότητα. Όχι, εγώ ως σοσιαλιστής, θεωρώ θετική την επιχειρηματικότητα, εφόσον είναι υγιής επιχειρηματικότητα.
Και βέβαια, μερικά παραδείγματα θα δώσω, υπάρχουν πολλά ακόμα, εκατοντάδες ακόμα, και δεν μπορώ να τα αναφέρω όλα, ούτε βεβαίως τα ξέρω όλα. Γι’ αυτό, θέλω να ξέρετε ότι θα κάνω κάθε προσπάθεια, για να αναδείξουμε και να επιβραβεύσουμε αυτούς τους ανθρώπους, που έκαναν αυτή την ωραία προσπάθεια και αναδεικνύουν τα ελληνικά προϊόντα.

Άνθρωποι, όπως ο Δημήτρης Γλέζος, που με έδρα την Πάτρα έφτιαξε την εταιρεία «Indifex», δημιουργώντας μία on-line πλατφόρμα, πάνω στην οποία συνεργάζονται χιλιάδες μεταφραστές από όλο τον κόσμο, για να μεταγλωττίζουν προγράμματα υπολογιστών.
Μια ομάδα νέων, που ξεκίνησαν με μόνο όπλο την όρεξή τους στο διαδίκτυο, στο internet, μία μηνιαία συνάντηση την οποία ονόμασαν «OpenCoffee». Μέσα από αυτή την δράση, προέκυψε και η δημιουργία ενός κεφαλαίου συμμετοχών σε νέες, καινοτόμες επιχειρήσεις και, μάλιστα, κάποιες από αυτές είναι από το εξωτερικό.
Είναι η ομάδα των νέων φοιτητών, που δημιούργησε μια εφαρμογή, ένα παιχνίδι, το «iSteam», που κατέβασαν 3 εκατομμύρια χρήστες του «iPhone» σε όλο τον πλανήτη.
Ή η εταιρία βιο-πληροφορικής «Biovista», που δημιούργησε πάνω σε νέα τεχνολογικά προϊόντα, μία από τις πλέον επιτυχημένες στον κόσμο ιατρικές εφαρμογές για κινητό τηλέφωνο.
Είναι η προσπάθεια που κάνουν παραγωγοί και τοπικοί φορείς στην Κρήτη, που προβάλουν και προωθούν την Κρητική διατροφή και τα προϊόντα τους σε ολόκληρο τον κόσμο, αντί να πωλούνται - όπως το λάδι - χύμα σε Ιταλούς εμπόρους.
Είναι ο Συνεταιρισμός της Κριτσάς στην Κρήτη, που έχει πάρει πρώτο παγκόσμιο βραβείο για το ελαιόλαδο που παράγει και βρίσκεται στο ράφι του «Harrods» ως καλλυντικό, ως φάρμακο.
Αυτά και άλλα πολλά είναι παραδείγματα από μια Ελλάδα που υπάρχει. Πραγματικές επιχειρήσεις, από ανθρώπους που τόλμησαν, που επένδυσαν σε όσα ο τόπος μας έχει και μπορεί να αξιοποιήσει.
Είναι ο Κορρές και η «Apivita».
Είναι η «Cocomat» και τα νέα σχέδια του Βαράγκη.
Είναι οι Έλληνες ιχθυοκαλλιεργητές. Οι καλύτεροι της Ευρώπης. Είναι οι Ελληνικοί Δρόμοι του κρασιού - με τόσους γνωστούς και καλούς στην Βόρεια Ελλάδα.
Έλληνες διαφημιστές και καλλιτέχνες, Έλληνες σχεδιαστές και αρχιτέκτονες, που διακρίθηκαν στη «Biennale».
Είναι τα τέσσερα Ελληνόπουλα, για τα οποία ακόμη μιλάει όλο το Φεστιβάλ της Βενετίας, από τα αριστουργήματα που παρουσίασαν προχθές.
Αλλά και πέρα από την επιχειρηματικότητα, πολλοί είναι πια εκείνοι που παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους. Ομάδες σαν τους «Φίλους των Δημητρίων», που έχουν βάλει στόχο την αναβάθμιση του πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη. Δούλεψαν εθελοντικά με καλλιτέχνες, με αρχιτέκτονες, για να φτιάξουν τους παραμελημένους δημόσιους χώρους σε σχολεία της Θεσσαλονίκης.
Αυτά είναι παραδείγματα, που δεν σημαίνουν ότι η Πολιτεία παρακάμπτει το δικό της καθήκον.
Αντίθετα. Το ζητούμενο πια, είναι να απελευθερώσουμε όλες τις δημιουργικές δυνάμεις της πατρίδας μας. Μια Ελλάδα, που παίρνει την τύχη της στα χέρια της, με την αλλαγή, τη δημιουργία, την καινοτομία, την έξυπνη προσαρμογή.

Σχετικά με τον τουρισμό, πέρα από τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού συνολικά για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, ανέφερε ότι,

Αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της πράσινης ανάπτυξης είναι ο τουρισμός, η ναυτιλία και η γεωργία. Ο τουρισμός μας ακουμπάει, και άμεσα και έμμεσα, οικονομικά κάθε ελληνική οικογένεια. Και δεν υπάρχει τίποτα το ελληνικό, στο οποίο δεν μπορούμε να επενδύσουμε. Με στόχο να αναπτύξουμε τον τουρισμό σε όλη την Ελλάδα και να διευρύνουμε την τουριστική περίοδο, καταγράφουμε τις αμέτρητες εμπειρίες που μπορεί να ζήσει εδώ ένας επισκέπτης από τα πέρατα του κόσμου.
Από την Μύκονο μέχρι τον Βίκο και από την Σαμαριά μέχρι το Δέλτα του Έβρου. Κάθε τι που εμείς αγαπάμε από την πατρίδα μας, μπορεί να γίνει πηγή πλούτου, αν το σεβαστούμε και αν το αναδείξουμε. Συνδέοντας τον τουρισμό με τη στροφή και της γεωργίας μας στη μεσογειακή διατροφή. Εκεί πρέπει να πάει η γεωργία της χώρας - στη μεσογειακή διατροφή.
Και όλα αυτά, να τα προωθούμε μέσα από το διαδίκτυο, διότι εκεί βρίσκεται ο επισκέπτης του μέλλοντος. Και αν φέτος, μέσα στις πολύ δύσκολες συνθήκες για τη χώρα, τις οποίες βιώσαμε, καταφέραμε να περιορίσουμε τις αρνητικές συνέπειες για τον τουρισμό μας, αυτό έγινε διότι για πρώτη φορά η Πολιτεία συνεργάστηκε στενά με τους φορείς.

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του πρωθυπουργού εδώ