«Μεγάλος» στις σύντομες δηλώσεις του για το προχθεσινό συμβάν με την πρόσκρουση των δύο πλοίων, ο λιμενάρχης Θήρας Μάκης Βασαλάκης. «Για να μη λέμε και ονόματα είπε, και βρεθούμε μπλεγμένοι, ας αναφερθούμε στο «μεγάλο» και στο «μικρό» πλοίο. Αν λοιπόν το μεγάλο έτρεχε γρηγορότερα, τότε η κατάληξη θα ήτανε … μαλλιά κουβάρια και θα είχαμε να αντιμετωπίσουμε μια δύσκολη κατάσταση. Ευτυχώς απεφεύχθησαν τα χειρότερα» είπε σαφέστατα ο λιμενάρχης.
Σχετικά με το συμβάν, χθες Κυριακή 19 Ιουλίου στις 07.00 το πρωί συγκρούστηκαν το Βlue Star 1 και το ιστιοφόρο «πανόραμα» κατά την προσέγγισή τους στο λιμάνι Αθηνιός. Το μεν πρώτο μετέφερε 600 επιβάτες ενώ το ιστιοφόρο είχε 10 επιβάτες, πλήρωμα και εκδρομείς από τους οποίους δεν τραυματίστηκε κανείς. Το Βlue Star 1 αναχώρησε με 3 ώρες καθυστέρηση ενώ το ιστιοφόρο παρέμεινε στον όρμο των Φηρών για περαιτέρω έλεγχο.
Τυχαίο;
ή αλλιώς «σα δε ντρεπόσαστε»
οι έμποροι πάντως και οι πράκτορες (μην παρασύρεστε, οι ναυτικοί….) τα λένε λίγο χειρότερα κάνοντας λόγο για «καραγκιοζ μπερντέ λειτουργίες των υπηρεσιών του κράτους» και για «νοοτροπίες αρπαχτής».
Για την ελλάδα ρε γαμώτο
Για τον όρμο των Φηρών ρε γαμώτο….
Την πρόσληψη μόνιμου πλοηγού στο λιμάνι των Φηρών ζητούν επίμονα τις τελευταίες μέρες με επιστολές τους στους αρμόδιους ο Εμπορικός Σύλλογος Θήρας και το σύνολο των ναυτικών πρακτόρων του νησιού.
Αφορμή για τις βαριές κουβέντες η λειτουργία της πλοηγικής υπηρεσίας στο νησί που εξαντλείται όμως σε εισπρακτικές …αρμοδιότητες.
Σε απλά ελληνικά, είδανε ψωμί, και τρέξανε.
Σύμφωνα με το ιστορικό της υπόθεσης πέρσι το καλοκαίρι η υπηρεσία λειτούργησε στέλνοντας στο νησί έναν υπάλληλό της ο οποίος όμως δεν προλάβαινε να καθοδηγεί όλα τα κρουαζιερόπλοια κατά την άφιξη και αναχώρησή τους με αποτέλεσμα να περιορίζει την εργασία του μόνον στην είσπραξη του … μπαξισίου. Το φοβερότερο δε είναι ότι κάθε μήνα ο υπάλληλος – πλοίαρχος άλλαζε (ποιος ξέρει, μπορεί να τους φαινόταν βαρετή δουλειά να ανεβαίνουν στις γέφυρες των κρουαζιεροπλοίων να χαιρετάνε τους καπεταναίους και να εισπράτουνε το ποσοστό της υπηρεσίας τους) με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνει ο κάθε επόμενος υπάλληλος – πλοίαρχος να μαθαίνει τα «χούγια» του κάθε λιμανιού. Οι δε έμποροι πέρσι ήταν έξαλλοι με το γεγονός ότι το υπουργείο (ΥΕΝ βέβαια) εισέπραττε το μπαξίσι του χωρίς να παρέχει καμια επιπλέον υπηρεσία. Αλλά εδώ που τα λέμε, ετσι συμβαίνει σε κάθε περίπτωση. Ο καθένας κάνει την δουλειά του. Οι έμποροι (και οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι κλπ) φωνάζουν και διαμαρτύρονται και τα υπουργεία εισπράτουν χωρίς να ιδρώνει το αφτί τους. Μάλιστα, στο γεγονός είχαν αναφερθεί με επερωτήσεις τους και βουλευτές για να πάρουν την απάντηση ότι πέρσι το όλο μοντέλο λειτούργησε δοκιμαστικά κι ότι από φέτος τα πράγματα θα πήγαιναν καλύτερα. Αντί αυτού όμως έχουν περάσει εννέα μήνες από τον … απόπλου του τελευταίου πλοηγού από το νησί και το λιμεναρχείο Θήρας -μεταφέροντας- τις αποφάσεις του υπουργείου του, απαντά πως η υπηρεσία αναμένεται να λειτουργήσει με τον ίδιο -απαράδεκτο- τρόπο.
Κρίμα πάντως, γιατί υπάρχουν αξιολογότατοι καπεταναίοι στο νησί και νέοι άνθρωποι που θα ήθελαν να υπηρετήσουν αυτήν τη θέση. Το υπουργείο άραγε δεν ενδιαφέρεται γι αυτές τις καλές προθέσεις ή λαμβάνει υπόψη μόνον τις δικές του;