Αν μη τι άλλο, μπορεί να πεί κανείς ότι είχε ενδιαφέρον.
Η πρόσφατη συνέλευση της Συντονιστικής Επιτροπής Πολιτών για το θέμα του Sea Diamond.
Μιας και από την μια ήταν η πρώτη δημόσια κουβέντα μετά την αμφιλεγόμενη απάντληση κι από την άλλη … περιμέναμε να δούμε τι θα πεί ο Καραχάλιος!
Ο οποίος είναι ο νέος πρόεδρος του ΔΛΤ και που στο πρόσφατο παρελθόν είχε διατελέσει δραστήριο μέλος της Επιτροπής, υποστηρίζοντας μερικές από τις πιο δυναμικές αποφάσεις της. Ο κ. Καραχάλιος άλλωστε έχει κάνει μια εκπληκτική στροφή στην πολιτική του καριέρα αποχωρώντας από τον συνδιασμό του κ. Νίκου Ζώρζου και προσχωρώντας στην ομάδα της δημοτικής Αρχής, αναλαμβάνοντας την προεδρεία του Λιμενικού Ταμείου. Πολλοί λοιπόν ,όπως άλλωστε παραδέχονται, ήθελαν να δουν την στάση, τα αντανακλαστικά και την τοποθέτηση του κ. Καραχάλιου από το νέο του πλέον πόστο, με δεδομένο οτι εξελίσσεται σε σκληρό αντίπαλο που χειρίζεται με ευκολία τα επιχειρήματά του.
Άλλοι πάλι δε, είχαν κι άλλα ενδιαφέροντα, μιας και πιθανολογούσαν ένα ακόμη επεισόδιο στην κόντρα μεταξύ του προέδρου του ΔΛΤ ( «ψωμί» μας εχει δώσει τελευταία ο κ. Καραχάλιος) και του προέδρου της Κοινότητας της Οίας κ. Χάλαρη με αφορμή την πρόσκληση του πρώτου και την άρνηση του δεύτερου να συμμετάσχει στην διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου.
Από την συνάντηση σημειώθηκαν και ηχηρές απουσίες για τις οποίες ήδη συζητιούνται οι λόγοι.
τοποθετήσεις και συμπεράσματα …
Κατά την διάρκεια της συνάντησης οι περισσότεροι συμφώνησαν πως πρέπει να ασκηθεί πίεση προς το ΥΕΝ προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η εκπόνηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και να δρομολογηθεί άμεσα η ανέλκυση του πλοίου.
Η Συντονιστική Επιτροπή ζήτησε άμεση ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς για την ποσότητα των καυσίμων που απαντλήθηκαν καθώς και για την ποσότητα των καυσίμων που συνεχίζουν να παραμένουν στο βυθισμένο Sea Diamond
Ο νέος πρόεδρος του ΔΛΤΘ απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που του τέθηκαν λέγοντας μεταξύ άλλων ότι το ΔΛΤΘ περιμένει την εκτίμηση του Πολυτεχνείου για την απάντληση καθώς και τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να υλοποιήσει τα όσα εξήγγειλε στην τελευταία του επίσκεψη στο νησί σχετικά με την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στην περιοχή του ναυαγίου.
Κατά τα άλλα, η τοποθέτηση μας παραξένεψε με δεδομένο ότι ο πρόεδρος είναι έξυπνος άνθρωπος και ξέρει να αποφεύγει τις κακοτοπιές, πάντως ο πρόεδρος του ΔΛΤΘ ζήτησε να είμαστε όλοι προσεκτικοί και φρόνιμοι άνθρωποι και να μη λέμε και κάνουμε ότι μας κατέβει στο κεφάλι με την ιστορία με το βαπόρι, μιας κι εκτός από τους εαυτούς μας (που κακό του κεφαλιού μας) υπάρχει κίνδυνος να εκθέσουμε το νησί, και να ακούσουν οι Γάλλοι -λέμε τώρα- για το ναυάγιο και να μην έρθουν να κολυμπήσουν και να φάνε τα σουβλάκια τους. Και να πάνε να τα φάνε αλλού. Κάτι που είναι πρόβλημα των Γάλλων
-λέμε τώρα- αλλά και δικό μας.
Εν πάση περιπτώσει ο κ. Καραχάλιος ζήτησε να γίνει «προσπάθεια ώστε να μην δοθεί η ευκαιρία σε ανταγωνιστικούς προς την Ελλάδα προορισμούς να χρησιμοποιήσουν το ναυάγιο ως όπλο για να δυσφημίσουν την χώρα μας λέγοντας ότι θα πρέπει έως και τον Οκτώβριο να είμαστε προσεκτικοί».
Θεωρητικά, η τοποθέτηση μπορεί να χαρακτηριστεί «σωστή» και συνετή που συνάδει με τις αρμοδιότητες και ευθύνες του προέδρου, πλην όμως, πρακτικά, κι αυτό είναι ένα οδυνηρό συμπέρασμα δε βλέπω και πολλούς τουρίστες να νοιάζονται (και να φοβούνται δηλ) για το ναυάγιο παρά μόνο για τα σουβλάκια τους….
Εκτός πάλι, κι αν κάποιοι, μεταξύ αυτών και γραφεία του τουρισμού, μας δουλεύουν ψιλό γαζί ότι φοβόνται να έρθουν στο νησί εξ αιτίας του ναυαγίου, κι εμείς σα χαϊβάνια τους πιστεύουμε….
Μια "ειλικρινή" τοποθέτηση έκανε ο Πάρις ο Σιγάλας (οινοποιός από την Οία, από τους ανθρώπους που πρωτοστάτησαν στην δημιουργία της Επιτροπής) ο οποίος αναφέρθηκε στον πολύ σημαντικό ρόλο που έχει παίξει η Επιτροπή, «κρατώντας» το θέμα στην επικαιρότητα με τις συναντήσεις που έχει πραγματοποιήσει με πολιτικούς αρχηγούς και υπουργούς αλλά και τις συνεχείς οχλήσεις της στα Μέσα Ενημέρωσης να αναφέρονται στο θέμα. Ο κ. Σιγάλας όμως πήγε τα πράγματα ένα (μεγάλο…) βήμα παραπέρα λέγοντας ότι την ανέλκυση θα πρέπει πρώτα και πάνω απ όλα να την πιστέψουμε, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «εδώ μέσα βλέπω ελάχιστους που με το χέρι στην καρδιά πιστεύουν στην ανέλκυση του Sea Diamond, σε αντίθεση με τους συντριπτικά περισσότερους που έχουν εγκλωβιστεί σε μια αντίληψη ότι το πλοίο είναι σχεδόν αδύνατο να βγει μεταφέροντας το ενδιαφέρον τους σε πιο προσωπικούς λόγους όπως -ενδεχομένως- να είναι τα πολιτικά οφέλη από την υπόθεση.
Ο κ. Σιγάλας τέλος ξεκαθάρισε ότι οι όποιες αναφορές ακόμη και κινητοποιήσεις της επιτροπής δεν έχουν καμια σχέση με τον τουρισμό, γιατί, …. άλλο το ένα και άλλο του άλλο. Χαρακτηριστικά ανέφερε, ότι δυό χρόνια τώρα η επιτροπή παλεύει απέναντι σε αυτό το επιχείρημα κι ότι φαίνεται να τα εχει καταφέρει, πρακτικά αλλά και στην συνείδηση του κόσμου, να απεμπλέξει την δράση της από την τουριστική κίνηση.
Για τις πράσινες επιτροπές και τα ….. «πράσινα άλογα(!)» στα οποία αναφέρεται η πολιτική ηγεσία της χώρας καθώς και η ΕΕ, μίλησε ο Βαγγέλης Σιγάλας κάνοντας λόγο για το «φιάσκο της απάντλησης» και για το μπαλάκι των ευθυνών που πετάει ο ένας αρμόδιος στον άλλο. Ο κ. Σιγάλας αναρωτήθηκε γιατί η -κατά τα άλλα- περιβαλλοντικά ευαίσθητη πολιτική ηγεσία της χώρας δεν ενδιαφέρεται για τις επιπτώσεις του ναυαγίου στο θαλάσσιο περιβάλλον του νησιού. Τέλος, υπεραμύνθηκε της κινητοποίησης του περυσινού Οκτώβρη στον Πειραιά και υποστήριξε ότι μια τέτοια κίνηση θα πρέπει να επαναληφθεί, ενώ συμφώνησε με τον Πάρη Σιγάλα στο ότι θα πρέπει να πιστέψουμε την ανέλκυση και να αγωνιστούμε για τον στόχο.
Ουσιαστικότερη παρουσία και παρέμβαση του κράτους ζήτησε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Μακάριος Σκοπελίτης ο οποίος είπε ότι «η υπόθεση θα μπορούσε να προχωρήσει με μεγαλύτερη ευκολία εάν είχε την στήριξη των αρμοδίων υπουργείων».
Ο κ. Δημήτρης Μηνδρινός, πρόεδρος της ένωσης πλοιάρχων Σαντορίνης, ρώτησε για τια αντληθείσες και τις εναπομένουσες ποσότητες των καυσίμων στο πλοίο και πως και από ποιους αυτές πιστοποιούνται.
Ο κ. Χρήστος Καντζέλης για την θέση του ΔΛΤΘ μετά και τις πρόσφατες ανακατατάξεις στην διοίκησή του, σε σχέση με τις εξαγγελίες του υπουργού ναυτιλίας στην τελευταία του επίσκεψη στο νησί.
Ενώ, η κ. Ρένα Γρίβα έκανε ερώτηση σχετικά με τους συνεργάτες του Λιμενικού Ταμείου και τα αποτελέσματα των εργασιών τους.
Τυπικότατη πρόεδρος -αυτό που λένε βασιλικότερη του βασιλέως- η κ. Ρουσσάκη η οποία έκανε μεγάλη προσπάθεια να τηρηθούν στο ακέραιο οι διαδικασίες, να μιλήσουν δηλαδή όλοι, να ρωτήσουν όσοι θέλουν, και να τοποθετηθούν οι αρμόδιοι. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, σύμφωνα με τα σχόλια που ακούγονται, η εν λόγο προσπάθεια, να ολοκληρώσουν δηλαδή οι αρμόδιοι, κρίνεται και ως υπέρ-βολική.
Κατά τα άλλα, -τι σου είναι κι οι συγγενείς…..- που διαρκώς, πόσο μάλλον μετά την πρόσφατη συνάντηση της Επιτροπής, ρωτούν «τι νέα με το Sea Diamond».
Τι νέα να έχουμε ρε παιδιά…. Ότι ακούτε … περιμένουμε.
Η πρόσφατη συνέλευση της Συντονιστικής Επιτροπής Πολιτών για το θέμα του Sea Diamond.
Μιας και από την μια ήταν η πρώτη δημόσια κουβέντα μετά την αμφιλεγόμενη απάντληση κι από την άλλη … περιμέναμε να δούμε τι θα πεί ο Καραχάλιος!
Ο οποίος είναι ο νέος πρόεδρος του ΔΛΤ και που στο πρόσφατο παρελθόν είχε διατελέσει δραστήριο μέλος της Επιτροπής, υποστηρίζοντας μερικές από τις πιο δυναμικές αποφάσεις της. Ο κ. Καραχάλιος άλλωστε έχει κάνει μια εκπληκτική στροφή στην πολιτική του καριέρα αποχωρώντας από τον συνδιασμό του κ. Νίκου Ζώρζου και προσχωρώντας στην ομάδα της δημοτικής Αρχής, αναλαμβάνοντας την προεδρεία του Λιμενικού Ταμείου. Πολλοί λοιπόν ,όπως άλλωστε παραδέχονται, ήθελαν να δουν την στάση, τα αντανακλαστικά και την τοποθέτηση του κ. Καραχάλιου από το νέο του πλέον πόστο, με δεδομένο οτι εξελίσσεται σε σκληρό αντίπαλο που χειρίζεται με ευκολία τα επιχειρήματά του.
Άλλοι πάλι δε, είχαν κι άλλα ενδιαφέροντα, μιας και πιθανολογούσαν ένα ακόμη επεισόδιο στην κόντρα μεταξύ του προέδρου του ΔΛΤ ( «ψωμί» μας εχει δώσει τελευταία ο κ. Καραχάλιος) και του προέδρου της Κοινότητας της Οίας κ. Χάλαρη με αφορμή την πρόσκληση του πρώτου και την άρνηση του δεύτερου να συμμετάσχει στην διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου.
Από την συνάντηση σημειώθηκαν και ηχηρές απουσίες για τις οποίες ήδη συζητιούνται οι λόγοι.
τοποθετήσεις και συμπεράσματα …
Κατά την διάρκεια της συνάντησης οι περισσότεροι συμφώνησαν πως πρέπει να ασκηθεί πίεση προς το ΥΕΝ προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η εκπόνηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και να δρομολογηθεί άμεσα η ανέλκυση του πλοίου.
Η Συντονιστική Επιτροπή ζήτησε άμεση ενημέρωση από τους αρμόδιους φορείς για την ποσότητα των καυσίμων που απαντλήθηκαν καθώς και για την ποσότητα των καυσίμων που συνεχίζουν να παραμένουν στο βυθισμένο Sea Diamond
Ο νέος πρόεδρος του ΔΛΤΘ απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που του τέθηκαν λέγοντας μεταξύ άλλων ότι το ΔΛΤΘ περιμένει την εκτίμηση του Πολυτεχνείου για την απάντληση καθώς και τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να υλοποιήσει τα όσα εξήγγειλε στην τελευταία του επίσκεψη στο νησί σχετικά με την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στην περιοχή του ναυαγίου.
Κατά τα άλλα, η τοποθέτηση μας παραξένεψε με δεδομένο ότι ο πρόεδρος είναι έξυπνος άνθρωπος και ξέρει να αποφεύγει τις κακοτοπιές, πάντως ο πρόεδρος του ΔΛΤΘ ζήτησε να είμαστε όλοι προσεκτικοί και φρόνιμοι άνθρωποι και να μη λέμε και κάνουμε ότι μας κατέβει στο κεφάλι με την ιστορία με το βαπόρι, μιας κι εκτός από τους εαυτούς μας (που κακό του κεφαλιού μας) υπάρχει κίνδυνος να εκθέσουμε το νησί, και να ακούσουν οι Γάλλοι -λέμε τώρα- για το ναυάγιο και να μην έρθουν να κολυμπήσουν και να φάνε τα σουβλάκια τους. Και να πάνε να τα φάνε αλλού. Κάτι που είναι πρόβλημα των Γάλλων
-λέμε τώρα- αλλά και δικό μας.
Εν πάση περιπτώσει ο κ. Καραχάλιος ζήτησε να γίνει «προσπάθεια ώστε να μην δοθεί η ευκαιρία σε ανταγωνιστικούς προς την Ελλάδα προορισμούς να χρησιμοποιήσουν το ναυάγιο ως όπλο για να δυσφημίσουν την χώρα μας λέγοντας ότι θα πρέπει έως και τον Οκτώβριο να είμαστε προσεκτικοί».
Θεωρητικά, η τοποθέτηση μπορεί να χαρακτηριστεί «σωστή» και συνετή που συνάδει με τις αρμοδιότητες και ευθύνες του προέδρου, πλην όμως, πρακτικά, κι αυτό είναι ένα οδυνηρό συμπέρασμα δε βλέπω και πολλούς τουρίστες να νοιάζονται (και να φοβούνται δηλ) για το ναυάγιο παρά μόνο για τα σουβλάκια τους….
Εκτός πάλι, κι αν κάποιοι, μεταξύ αυτών και γραφεία του τουρισμού, μας δουλεύουν ψιλό γαζί ότι φοβόνται να έρθουν στο νησί εξ αιτίας του ναυαγίου, κι εμείς σα χαϊβάνια τους πιστεύουμε….
Μια "ειλικρινή" τοποθέτηση έκανε ο Πάρις ο Σιγάλας (οινοποιός από την Οία, από τους ανθρώπους που πρωτοστάτησαν στην δημιουργία της Επιτροπής) ο οποίος αναφέρθηκε στον πολύ σημαντικό ρόλο που έχει παίξει η Επιτροπή, «κρατώντας» το θέμα στην επικαιρότητα με τις συναντήσεις που έχει πραγματοποιήσει με πολιτικούς αρχηγούς και υπουργούς αλλά και τις συνεχείς οχλήσεις της στα Μέσα Ενημέρωσης να αναφέρονται στο θέμα. Ο κ. Σιγάλας όμως πήγε τα πράγματα ένα (μεγάλο…) βήμα παραπέρα λέγοντας ότι την ανέλκυση θα πρέπει πρώτα και πάνω απ όλα να την πιστέψουμε, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «εδώ μέσα βλέπω ελάχιστους που με το χέρι στην καρδιά πιστεύουν στην ανέλκυση του Sea Diamond, σε αντίθεση με τους συντριπτικά περισσότερους που έχουν εγκλωβιστεί σε μια αντίληψη ότι το πλοίο είναι σχεδόν αδύνατο να βγει μεταφέροντας το ενδιαφέρον τους σε πιο προσωπικούς λόγους όπως -ενδεχομένως- να είναι τα πολιτικά οφέλη από την υπόθεση.
Ο κ. Σιγάλας τέλος ξεκαθάρισε ότι οι όποιες αναφορές ακόμη και κινητοποιήσεις της επιτροπής δεν έχουν καμια σχέση με τον τουρισμό, γιατί, …. άλλο το ένα και άλλο του άλλο. Χαρακτηριστικά ανέφερε, ότι δυό χρόνια τώρα η επιτροπή παλεύει απέναντι σε αυτό το επιχείρημα κι ότι φαίνεται να τα εχει καταφέρει, πρακτικά αλλά και στην συνείδηση του κόσμου, να απεμπλέξει την δράση της από την τουριστική κίνηση.
Για τις πράσινες επιτροπές και τα ….. «πράσινα άλογα(!)» στα οποία αναφέρεται η πολιτική ηγεσία της χώρας καθώς και η ΕΕ, μίλησε ο Βαγγέλης Σιγάλας κάνοντας λόγο για το «φιάσκο της απάντλησης» και για το μπαλάκι των ευθυνών που πετάει ο ένας αρμόδιος στον άλλο. Ο κ. Σιγάλας αναρωτήθηκε γιατί η -κατά τα άλλα- περιβαλλοντικά ευαίσθητη πολιτική ηγεσία της χώρας δεν ενδιαφέρεται για τις επιπτώσεις του ναυαγίου στο θαλάσσιο περιβάλλον του νησιού. Τέλος, υπεραμύνθηκε της κινητοποίησης του περυσινού Οκτώβρη στον Πειραιά και υποστήριξε ότι μια τέτοια κίνηση θα πρέπει να επαναληφθεί, ενώ συμφώνησε με τον Πάρη Σιγάλα στο ότι θα πρέπει να πιστέψουμε την ανέλκυση και να αγωνιστούμε για τον στόχο.
Ουσιαστικότερη παρουσία και παρέμβαση του κράτους ζήτησε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Μακάριος Σκοπελίτης ο οποίος είπε ότι «η υπόθεση θα μπορούσε να προχωρήσει με μεγαλύτερη ευκολία εάν είχε την στήριξη των αρμοδίων υπουργείων».
Ο κ. Δημήτρης Μηνδρινός, πρόεδρος της ένωσης πλοιάρχων Σαντορίνης, ρώτησε για τια αντληθείσες και τις εναπομένουσες ποσότητες των καυσίμων στο πλοίο και πως και από ποιους αυτές πιστοποιούνται.
Ο κ. Χρήστος Καντζέλης για την θέση του ΔΛΤΘ μετά και τις πρόσφατες ανακατατάξεις στην διοίκησή του, σε σχέση με τις εξαγγελίες του υπουργού ναυτιλίας στην τελευταία του επίσκεψη στο νησί.
Ενώ, η κ. Ρένα Γρίβα έκανε ερώτηση σχετικά με τους συνεργάτες του Λιμενικού Ταμείου και τα αποτελέσματα των εργασιών τους.
Τυπικότατη πρόεδρος -αυτό που λένε βασιλικότερη του βασιλέως- η κ. Ρουσσάκη η οποία έκανε μεγάλη προσπάθεια να τηρηθούν στο ακέραιο οι διαδικασίες, να μιλήσουν δηλαδή όλοι, να ρωτήσουν όσοι θέλουν, και να τοποθετηθούν οι αρμόδιοι. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, σύμφωνα με τα σχόλια που ακούγονται, η εν λόγο προσπάθεια, να ολοκληρώσουν δηλαδή οι αρμόδιοι, κρίνεται και ως υπέρ-βολική.
Κατά τα άλλα, -τι σου είναι κι οι συγγενείς…..- που διαρκώς, πόσο μάλλον μετά την πρόσφατη συνάντηση της Επιτροπής, ρωτούν «τι νέα με το Sea Diamond».
Τι νέα να έχουμε ρε παιδιά…. Ότι ακούτε … περιμένουμε.
Τις εκτιμήσεις του Πολυτεχνείου και γενικώς περιμένουμε … μήπως και υπάρξουν ευνοϊκότερες συνθήκες και τρέξουν τα πράγματα….