Σύμφωνα με την επιστολή με θέμα τα ακτοπλοικά προβλήματα
που αντιμετωπίζουν τα νησιά της επαρχίας Θήρας, αναφέρονται τα εξής :
Ένα από
τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών των
Κυκλάδων, είναι η ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Τονίζω το πιο σημαντικό, καθώς η
ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των νησιών, είναι για τους μόνιμους κατοίκους ότι είναι οι εθνικές οδικές αρτηρίες, για
τους κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας. Ακόμα και αυτός ο παραλληλισμός, ίσως
να μην καλύπτει πλήρως την σημασία της.
Όπως γνωρίζουμε όλοι, οι κάτοικοι των νησιών κυριολεκτικά βασίζουν την
διαβίωση, την ασφάλεια, τον ανεφοδιασμό, την υγειονομική τους περίθαλψη αλλά
και την οικονομική, επαγγελματική και επιχειρηματική τους δραστηριότητα, στην
ακτοπλοΐα.
Όλοι οι
κάτοικοι των έξι (6) νησιών της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας, σε κάποια πτυχή
της ζωής τους βασίζονται ή θα βασιστούν, στην γρήγορη και ασφαλή μετακίνησή σε
κεντρικότερα νησιά και από εκεί, στα αστικά κέντρα. Είναι πολλές φορές για
εκείνους, ζήτημα ζωής και θανάτου. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της
Θηρασίας, η οποία δεν διαθέτει καθόλου σύνδεση με την Σαντορίνη, με αποτέλεσμα
οι 300 κάτοικοί της να εξυπηρετούνται
είτε περιστασιακά από ιδιωτικά πλεούμενα, είτε μισθώνοντας οι ίδιοι δρομολόγια
με τα κόστη να είναι υπέρογκα.
Το ίδιο
ακριβώς πρόβλημα αντιμετωπίζει και η Ανάφη. Ο καθημερινός Γολγοθάς που
αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι δεν έχει τελειωμό, καθώς εδώ και έξι (6) μήνες το
νησί δεν συνδέεται με τακτικό ακτοπλοϊκό δρομολόγιο με κανένα άλλο λιμάνι.
Ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες φυσικά, η κατάσταση δεν καλυτερεύει καθώς τα
δρομολόγια είναι ελάχιστα σε εβδομαδιαία βάση. Ίδιες συνθήκες επικρατούν και
στα υπόλοιπα νησιά της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας, καθιστώντας την διαβίωση,
ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες, τρομερά δύσκολη.
Κύριε Υπουργέ,
Οι
απαιτήσεις μας για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων, θα πρέπει να είναι ρεαλιστικές και
προσαρμοσμένες στα δεδομένα της εποχής. Δεν είναι για παράδειγμα δυνατόν, να συζητάμε
το ενδεχόμενο δημιουργίας επιπλέον αεροδρομίων. Όσο και αν μας έλυνε τα χέρια
μια τέτοια πρωτοβουλία, καταλαβαίνει ο καθένας πόσο δύσκολο είναι να προκριθεί
μια τέτοια λύση οικονομικά και ταυτόχρονα πόσο σχεδόν ακατόρθωτο είναι να
κατασκευαστούν νέα αεροδρόμια σε όλα τα μικρά και βραχώδη νησιά μας.
Πρώτη
προτεραιότητα είναι η διασύνδεσή τους με την Ερμούπολη της Σύρου που είναι η
πρωτεύουσα του Νομού. Ωστόσο, κατά την άποψή μου, αυτό δεν είναι αρκετό για να
λυθεί το πρόβλημα της διασύνδεσης των νησιών. Θα πρέπει να προβλεφθεί και
σύνδεση με τη Σαντορίνη που διαθέτει και τις υποδομές αλλά και αεροδρόμιο, για
να εξυπηρετήσει τους πολίτες. Για να είναι τα σχέδια αυτά βιώσιμα και
λειτουργικά, θα πρέπει φυσικά να έχουν έναν ορίζοντα δώδεκα (12) μηνών. Να
έχουμε κατά νου δηλαδή, πως θα πρέπει να υπάρχει μια ελάχιστη ακτοπλοϊκή διασύνδεση
μεταξύ των νησιών ώστε να εξυπηρετούνται οι μόνιμοι κάτοικοι, αλλά και οι
τουρίστες οι οποίοι επισκέπτονται, κατά χιλιάδες, το νησί μας, να μπορούν με
επιπλέον γραμμές να επισκεφθούν και τα γύρω νησιά. Ας εγκαταλείψουμε το μη βιώσιμο -πλέον- πλάνο
των άγονων γραμμών. Ας καταλάβουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινες ζωές και
τέτοιες θα θρηνήσουμε αν δεν αναλάβουμε δράση σύντομα.
Οφείλουμε,
σε μία εποχή που η οικονομική και κοινωνική κρίση έχει χτυπήσει τους πολίτες
μας με τον πιο βάναυσο τρόπο, να είμαστε όσο το δυνατόν πιο κοντά τους. Θα
πρέπει να κάνουμε όσες θυσίες, όσους αγώνες, να δώσουμε όσες μάχες χρειαστεί
προκειμένου να εξασφαλίσουμε στους συμπολίτες μας τη δυνατότητα της ασφαλούς
και αξιοπρεπής μετακίνησης.
Η ΕΠΑΡΧΟΣ Π.
Ε. ΘΗΡΑΣ ΘΕΩΝΗ ΛΕΙΒΑΔΑΡΟΥ