Σύμφωνα με ανακοίνωσή της,
Η Διδασκαλική
Ομοσπονδία μέσα από τις αποφάσεις των
Γενικών της Συνελεύσεων καθώς και από αυτές του Διοικητικού Συμβουλίου της
έχει, με συνέπεια και υπευθυνότητα, εκφράσει τις θέσεις του κλάδου των
εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αξιολόγηση. Την αξιολόγηση
ως ανατροφοδοτική, γνήσια παιδαγωγική
διαδικασία ουσιαστικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και
συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής, μιας αποτίμησης από τα «κάτω» που θα
πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς συλλογικά και όχι από μονοπρόσωπα
όργανα και θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και το σχεδιασμό των
αναγκαίων παρεμβάσεων στην κατεύθυνση της
ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημόσιου
σχολείου.
Δυστυχώς, με τα
νομοθετήματα των τελευταίων χρόνων (Ν.3848/10, Ν.4024/11 και το πρόσφατο ΠΔ
152/2013) η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (υπό την όποια ηγεσία)
αποδεικνύει ότι ως μοναδικό στόχο έχει
τη χειραγώγηση και τιμωρία των εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση των
σχολείων.
Όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει, η σύνδεση της
μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, η οποία μέσα από μια
σειρά εντελώς αυθαίρετων ποσοστώσεων
ανοίγει διάπλατα ακόμη και την πόρτα των απολύσεων, όπως δείχνει και η
διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης που έχουν τεθεί
από το καλοκαίρι σε διαθεσιμότητα, αποτελεί εχθρική ενέργεια κατά του κλάδου
και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
Η προσπάθεια εφαρμογής της σε πρώτο στάδιο, με την
πραγματοποίηση ενημερωτικών συναντήσεων για τα στελέχη της εκπαίδευσης,
συνάντησε τη δυναμική αντίδραση του Κλάδου. Η συντριπτική πλειοψηφία των
εκπαιδευτικών ανταποκρίθηκε με δυναμισμό στο κάλεσμα της Δ.Ο.Ε. και των κατά
τόπους συλλόγων για μη συμμετοχή στις συναντήσεις. Τα μηνύματα από όλη την
Ελλάδα αναφέρουν τη ματαίωση των σεμιναρίων και των συναντήσεων. Οι
εκπαιδευτικοί κέρδισαν την πρώτη μάχη.
Σε λίγες ημέρες λήγει και η προθεσμία συγκέντρωσης των
υπογραφών των εκπαιδευτικών ενάντια στη διαδικασία που το Υπουργείο ονομάζει
αξιολόγηση. Κι εδώ τα μηνύματα είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρα. Η έκφραση της
αντίθεσης του εκπαιδευτικού κόσμου προς τους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας
είναι συντριπτική.
Ο δρόμος είναι,
όμως, ακόμα μακρύς. Ήδη το Υπουργείο Παιδείας θέτει σε εφαρμογή τη διαδικασία
της αποκαλούμενης αυτοαξιολόγησης και καλεί με εγκύκλιό του τους συλλόγους
διδασκόντων να συνεδριάσουν και να δημιουργήσουν ομάδες εργασίας που θα
υλοποιήσουν την αυτοαξιολόγηση, μια
διαδικασία που η φιλοσοφία και η πρακτική της θα αποτελέσει το δούρειο ίππο για
την αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει ήδη ξεκινήσει σειρά ενημερωτικών
επισκέψεων σε περιοχές όπου διοργανώνονται συναντήσεις – συνελεύσεις με θέμα
την αξιολόγηση. Προχωρά, επίσης, στη διοργάνωση κεντρικών εκδηλώσεων ανά
Περιφέρεια με στόχο την ενημέρωση, τη συνειδητοποίηση και τη συσπείρωση των
συναδέλφων.
Καλεί όλους τους
εκπαιδευτικούς:
• Να εκφράσουν
συντεταγμένα με κάθε τρόπο και κυρίως με την υπογραφή του κειμένου της
Ομοσπονδίας, την αντίθεσή τους απέναντι στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση –
αξιολόγηση – χειραγώγηση.
•Να μην προχωρήσουν στη στελέχωση των ομάδων εργασίας.
Οι τοπικοί σύλλογοι εκπαιδευτικών σε συνεννόηση κα
συνεργασία με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα πρέπει να προχωρήσουν σε όλες τις
απαραίτητες ενέργειες για την υλοποίηση της παραπάνω απόφασης.