Σύμφωνα
με ανακοίνωση του Συλλόγου,
Μετά την
φιλολογία που αναπτύχθηκε τις τελευταίες ημέρες εν σχέσει με το ενδεχόμενο
επιστροφής του ποσού που αντιστοιχεί στην εισφορά αλληλεγγύης των άρθρων 29 και
38 του Νόμου 3986/2011 και για την πλήρη, ακριβή και ρεαλιστική ενημέρωσή σας,
αφού λάβαμε υπ’ όψιν μας την γνωμοδότηση της νομικής Συμβούλου της ΔΟΕ και την
εκπεφρασμένη άποψη άλλων νομικών, σας
γνωρίζουμε τα κάτωθι :
Η ειδική
εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 29 υπολογίζεται με συντελεστή ένα (1%), δύο (2%), τρία (3%) και τέσσερα (4%) τοις
εκατό, ανάλογα με το συνολικό καθαρό εισόδημα επί ολόκληρου του ποσού.
Παράλληλα, η ειδική εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 38 για την καταπολέμηση της
ανεργίας υπολογίζεται σε ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) επί των τακτικών αποδοχών
και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων όλων των μισθοδοτούμενων υπαλλήλων του
Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. κλπ.
Τα ανωτέρω αναλογούντα ποσά, κατά το έτος 2011,
αποδόθηκαν με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος και τα επόμενα έτη
παρακρατούνται από τη Μισθοδοσία και αποδίδονται στην Εφορία.
Επειδή
οι οικονομικές δικαστικές διεκδικήσεις από το Δημόσιο υπόκεινται σε διετή
παραγραφή και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τους αόριστη πληροφορία ότι υπάρχει απόφαση
του Συμβουλίου της Επικρατείας που κρίνει τον σχετικό νόμο παράνομο και αντισυνταγματικό
και ως εκ τούτου θα πρέπει τα χρήματα που παρακρατήθηκαν να επιστραφούν στους
δικαιούχους, πολλοί εργαζόμενοι προσέτρεξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2013 να
υποβάλουν αίτηση επιστροφής της εισφοράς του έτους 2011.
Το
σκεπτικό της υποβολής σχετικής αίτησης
μέχρι το τέλος του έτους 2013, περί επιστροφής των εν λόγω ποσών,
στηρίζεται στο ζήτημα της διακοπής της παραγραφής αποκλειστικώς και μόνον για
τα ποσά που αφορούν το έτος 2011 και όχι τα έτη 2012 και 2013, για τα οποία δεν
έχει εισέτι επέλθει παραγραφή.
Υπογραμμίζεται,
ότι η υποβολή της αίτησης δεν θεμελιώνει αυτομάτως δικαίωμα είσπραξης των
αναζητούμενων ποσών. Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει, ως λογικό
προαπαιτούμενο, να κριθούν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση ως αντισυνταγματικές
οι ρυθμίσεις των άρθρων 29 και 38 του Νόμου 3986/2011. Ωστόσο μέχρι και σήμερα
τα ανώτατα δικαστήρια της χώρας μας δεν έχουν εισέτι αποφανθεί περί της
συνταγματικότητας ή μη των επίμαχων νομοθετικών διατάξεων.
Επομένως,
η αποδοχή της αίτησης τελεί υπό την αίρεση της εκφοράς αμετάκλητης δικαστικής
κρίσης περί της αντισυνταγματικότητας των επίμαχων νομοθετικών ρυθμίσεων.
Το ΔΣ
του Συλλόγου ενημερώθηκε από την ΔΟΕ για το θέμα το μεσημέρι της 31ης
Δεκεμβρίου 2013, με την διαβίβαση της γνωμοδότησης της νομικής Συμβούλου της.
Όπως αντιλαμβάνεστε δεν υπήρχε το χρονικό περιθώριο να ενημερωθούν τα μέλη μας
ώστε να υποβάλουν, την ίδια μέρα που έληγε η προθεσμία, αιτήσεις παραγραφής για
την εισφορά του έτους 2011.
Για την περίπτωση υποβολής αιτήσεων μη παραγραφής
των αιτούμενων ποσών των ετών 2012 και 2013 καθώς και για τις λοιπές σχετικές
ενέργειες, θα ενημερωθείτε εγκαίρως στο
προσεχές μέλλον.