Τρίτη, Μαΐου 07, 2013

ενδιαφέροντα και με πολλές πληροφορίες ρεπορτάζ της εφημερίδας «ελευθεροτυπία» σχετικά με την πορεία της δίκης που εξετάζει τις συνθήκες που οδήγησαν στο ναυάγιο του sea diamond

Σύμφωνα και με τα «λίνκ» για τα οποία μας ενημέρωσε η «επιτροπή πολιτών» της Σαντορίνης που με συνέπεια και συνέχεια παρακολουθεί το θέμα απο τις πρώτες κιόλας μέρες μετά το ναυάγιο, τα τελευταία ρεπορτάζ της εφημερίδας για το θέμα βρίσκονται στις εξής διευθύνσεις :

1) ΤΙ ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΑΣ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΕ ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Πορεία στον ύφαλο με το βυθόμετρο κλειστό

2) ΤΟ «SEA DIAMOND» ΤΣΑΚΙΣΤΗΚΕ ΣΕ «ΟΡΑΤΟ ΥΦΑΛΟ»
Στραβά αρμένιζε και όλοι το έβλεπαν

3) ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΔΙΚΗ - ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΤΩΝ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΩΝ ΓΑΛΛΩΝ
Ψάχνουν στις καταθέσεις την αλήθεια για το Sea Diamond


Σύμφωνα με μέρος των κειμένων,

Στο εδώλιο βρίσκονται συνολικά 13 κατηγορούμενοι για σωρεία αδικημάτων σε βαθμό πλημμελήματος, μεταξύ των οποίων η διατάραξη της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από αμέλεια, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, πρόκληση σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίζει ότι το ατύχημα οφείλεται σε λανθασμένη χαρτογράφηση του υφάλου.

Η ακροαματική διαδικασία άρχισε με την κατάθεση του επικεφαλής της ομάδας των Γάλλων τουριστών, δύο εκ των οποίων αγνοούνται μέχρι σήμερα. Οι μάρτυρες υποστήριξαν ότι οι δύο Γάλλοι έμειναν πίσω και τελικά χάθηκε κάθε επαφή μαζί τους λίγο πριν κληθούν να εγκαταλείψουν το πλοίο.

Οι δύο Γάλλοι κηρύχθηκαν σε αφάνεια από γαλλικό δικαστήριο. Λίγες μέρες μετά τη βύθιση του πλοίου, το προσέγγισαν δύτες για τον εντοπισμό τους, αλλά οι σοροί τους δεν βρέθηκαν ποτέ.

Το βυθισμένο καράβι, από το οποίο εξακολουθούν να αναβλύζουν πετρελαιοειδή, έλαια και χημικά, παραμένει αγκιστρωμένο σε βράχο και ο φόβος που εκφράζουν οι επιστήμονες είναι ότι τη στιγμή που θα κυλήσει βαθύτερα θα υποστεί ρωγμές και η ρύπανση που θα προκαλέσει θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Επιπλέον, έχουν καταγραφεί επιστημονικές απόψεις που υποστηρίζουν ότι σε μικρό χρονικό διάστημα η ανέλκυση θα είναι αδύνατη, λόγω εκτεταμένης διάβρωσης.

Η απάντληση καυσίμων από το κρουαζιερόπλοιο πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2009. Το κόστος (6 εκατ. ευρώ) χρεώθηκε η πλοιοκτήτρια εταιρεία. Από το 2010 το ΥΠΕΚΑ εφαρμόζει στη Σαντορίνη πρόγραμμα παρακολούθησης και περιβαλλοντικής προστασίας.

Στις 15 Μαΐου θα συζητηθεί η προσφυγή κατά του ελληνικού Δημοσίου, κατοίκων της Σαντορίνης και τοπικών φορέων που υποστηρίζουν ότι στο κουφάρι του πλοίου βρίσκονται πετρελαιοειδή, λασπώδη κατάλοιπα, υδρογονάνθρακες, λιπαντικά, μηχανέλαια, τοξικά χρώματα, υλικά αμιάντου σε μετασχηματιστές και μέσα ψύξης και πυρόσβεσης, βαρέα μέταλλα (μόλυβδος, υδράργυρος, κάδμιο, εξασθενές χρώμιο), ζητώντας την ανέλκυσή του και τη διάλυσή του.

Πάντως, στις 8 Μαρτίου 2012 απερρίφθη ως αβάσιμη από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Πειραιά η προσφυγή της πλοιοκτήτριας εταιρείας κατά της υπουργικής απόφασης για επιβολή προστίμου 1,173 εκατ. ευρώ για παράβαση του νόμου περί προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.