Τετάρτη, Μαΐου 06, 2009

Ανώμαλη προσγείωση, ή ξέσπασμα;
Αγανάκτηση ή ωριμότητα;
Δεν υπάρχει αυτοδιοίκηση. Διαχειριστές είμαστε.
Μας κατηγορούν από τις καρέκλες τους στην Αθήνα.

Στο ίδιο μήκος κύματος χθες, ο Δήμαρχoς της Σαντορίνης Άγγελος Ρούσσος και ο Νομάρχης Κυκλάδων Δημήτρης Μπάιλας, σε συνεντεύξεις τους στην εφημερίδα Κοινή Γνώμη παραδέχονται, ο πρώτος, ότι «δεν υπάρχει αυτοδιοίκηση, να διαγράψουν και να αντικαταστήσουν αυτή τη λέξη» με αφορμή την (συνειδητοποίηση;) των αδιεξόδων στα οποία οδηγούνται οι Δήμοι, και ο δεύτερος, ότι εκ του μακρόθεν και του ασφαλούς οι καρεκλοκένταυροι της Αθήνας μας κατηγορούν ενώ οι ευθύνες και οι παραλείψεις είναι δικές τους, με αφορμή τις κωλυσιεργίες στο έργο της επέκτασης του λιμανιού της Τήνου.

Συνέντευξη, με αφορμή και θέμα ορισμένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Δήμος Θήρας παραχώρησε χθες στην εφημερίδα Κοινή Γνώμη ο Δήμαρχος Θήρας.
Μεταξύ άλλων –και μεταξύ σοβαρού και αστείου- ο Δήμαρχος παραδέχτηκε ότι η Αυτοδιοίκηση αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα,
μετά και την πρόσφατη απόφαση για την μείωση του τέλους παρεπιδημούντων καθώς και προβλήματα.... υπόστασης(!) αναφορικά με τις εγκρίσεις που χρειάζεται να λαμβάνει από αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες. Ο κ. Ρούσσος μάλιστα δεν δίστασε να δηλώσει οτι "η λέξη Αυτοδιοίκηση εχει χάσει το νόημά τηw μιας και οι εκπρόσωποί της είναι απλοί διαχειριστές δεδομένων καταστάσεων"
(καλά, εδω που τα λέμε, δεν θέλει και μεγάλη φιλοσοφία, λίγο εως πολύ αυτά τα πράγματα οφείλει να τα γνωρίζει κάθε αιρετός, απο την άλλη όμως αυτές οι διαπιστώσεις -καινοφανείς για τον δήμαρχό μας- δεν μπορούν να λειτουργούν ως άλλοθι για τις καθυστερήσεις και τον κακό προγραμματισμό έργων και πραγμάτων. άλλωστε, αν μη τι άλλο, οι δήμαρχοι έχουν (έχουν;) την απόλυτη ευθύνη σε οτι αφορά την επιλογή των συνεργατών τους και την δημιουργία καλού κλίματος στην μεταξύ τους συνεργασία. επίσεις, αν μη τι άλλο εχουν και την ευθύνη να εμπνέουν τον κόσμο και να κάνουν τον πολίτη να αισθάνεται ασφαλής και περίφανος που ζει στον κάθε τόπο, γιατί, εδω που τα λέμε, έρμος ο πολίτης δεν εχει καμία όρεξη να ακούει για τα προβλήματα των δημάρχων, εχει τα δικά του και του φτάνουν)


Στην ίδια συνέντευξη ο δήμαρχος Θήρας αναφέρθηκε στην απαγόρευση κάθε είδουε εργολαβίας σε τομείς παροχής υπηρεσιών των Δήμων, φέρονοντας ως παράδειγμα το γεγονός οτι απαγορευεται πλέον στον δήμο Θήρας να αναθέτει σε αγωγιάτες την μεταφορά σκουπιδιών απο περιοχές του νησιού όπου δεν μπορεί να μπεί αυτοκίνητο. Μάλιστα αναφέρει οτι προτάθηκε στον Δήμο -αντί να πληρώνει αγωγιάτες- να .... αγοράσει ο ίδιος μουλάρια για να ... κάνουν τη δουλειά. Χαριτωμένο -και ρεαλιστικό- το παράδειγμα... και με μπόλικο χιούμορ... θα άνοιγαν και δουλειές....

Η Google πάντως, για να έχουμε μια σφαιρική ματιά στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα, στην προσπάθειά της για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αντικατέστησε τις βενζινοκίνητες χλοοκοπτικές μηχανές για την περιποίηση του γκαζόν έξω από τα κεντρικά της γραφεία στη Σίλικον Βάλεϊ με ένα κοπάδι από κατσίκες. Μάλιστα, για τον λόγο αυτό συστάθηκε και μια νέα επιχείρηση, ονόματι California Grazing. Ένας βοσκός φέρνει περίπου 200 κατσίκες που περνούν περίπου μια εβδομάδα μαζί μας εδώ στη Google, βόσκοντας το γρασίδι και λιπαίνοντας ταυτόχρονα το έδαφος.
«Μας κοστίζει περίπου όσο και το κούρεμα, αλλά είναι πολύ πιο χαριτωμένο να παρακολουθεί κανείς τις κατσίκες από ό,τι τις μηχανές κουρέματος του γκαζόν» δηλώνουν στελέχη της εταιρίας.
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1010353&lngDtrID=252
Σκέψη με ευαισθησία στο περιβάλλον να έχουμε κι όλα θα πάνε καλά...

Στο ίδιο περίπου θέμα, συνέντευξη στον Ρ/Σ Σαντορίνη 106.4 παραχώρησε ο δήμαρχος την περασμένη εβδομάδα, όπου και αναφέρθηκε στην πορεία των μεγάλων έργων του νησιού. "Για τα μικρά δεν είπε τίποτε" ήταν το σχόλιο ακροατών του σταθμού, στους οποίους απαντάμε οτι ο χρόνος ήταν περιορισμένος κι οτι σε επόμενη συνέντευξη θα δούμε και τα μικρά. Άλλωστε, αυτό είναι και το σωστό. Πρώτα τα μεγάλα κι ύστερα τα μικρά.
Στην συνέντευξη ο δήμαρχος δήλωσε οτι όλα τα μεγάλα έργα υποδομής βρίσκονται σε καλό δρόμο ( σε ποιόν;;) κι οτι εάν εξαιρέσουμε τα έργα της διαχείρισης των απορριμμάτων και ένα μικρό μέρος της αποχέτευσης που και αυτό βρίσκεται στο στάδιο της υλοποίησης δεν υπάρχει άλλο μεγάλο έργο υποδομής που δεν έχει ή κατασκευαστεί ή έχει δρομολογηθεί η κατασκευή του». Παράλληλα, αναφέρθηκε εκτενώς, στην συνεργασία του με τον Μιχάλη Ρούσσο καθώς και στην πολύ καλή πορεία των έργων που εχει αναλάβει να προωθήσει. ( τα έχουμε πεί, αλλά με την ευκαιρία να θυμίσουμε την "υιοθεσία" απο τον ΕΟΤ τριών μεγάλων έργων, της μαρίνας στο Μονόλιθο, των ανεμόμυλων στον Γαβρίλο του Εμπορείου και τα μονοπάτια της νότιας πλευρας, τα οποία αναμένεται να δημοπρατηθούν το φθινόπωρο με κόστος περί τα 9 εκ. ευρώ...)






μια ζωή τα ίδια λέμε....


Αλήθεια, έχετε ποτέ προσπαθήσει ή, σας έχει δημιουργηθεί η ανάγκη –την έχετε εκφράσει άραγε κιόλας;- να κινηθείτε και να λειτουργήσετε στο νησί σας τουρίστες;
Ή μήπως εχει τύχει να ακούσετε προσεκτικά, δίνοντας σημασία, τα σχόλια των επισκεπτών μας για διάφορα θέματα;


Αν ναι, τότε σίγουρα θα έχετε συνειδητοποιήσει -μεταξύ πολλών άλλων- ότι το οδικό δίκτυο του νησιού εχει προιβλήματα ενώ η σήμανση των δρόμων ελλείψεις.
Το θέμα αναδεικνύει το πόρταλ νέα της Σαντορίνης που παρουσιάζει στοιχεία για την κατάσταση του οδικού δικτίου (σε ορισμένες δε, περιπτώσεις το δίκτυο του ησιού είναι εντελώς ωδικό... ακούς τα πάντα...)
Απο το ίδιο πόρταλ μάθαμε οτι εχει καθυστερήσει φέτος ο καθορισμός των χώρων σταθμευσης στον Αθηνιό. Να ξέρουμε δηλαδή που παρκάρει ποιός...

κατα τα άλλα, έχουμε πολλά και ενδιαφέροντα να πούμε.. τα οποία όμως πρέπει να μπούν σε ... μια κάποια σειρά.