Παρασκευή, Μαΐου 08, 2009

Αρκετά θέματα, γνώριμα σε όσους παρακολουθούν την επικαιρότητα της Σαντορίνης απασχολούν σήμερα τον Τύπο, ευτυχώς στην απόλυτη πλειοψηφία τους ευχάριστα. Εμάς, που τα παρακολουθούμε καιρό, η αλήθεια είναι οτι μας είχαν καταπαιδέψει!
Όπως και να εχει πάντως, οι εξελίξεις είναι ευχάριστες κι εμείς (τους) ευχόμαστε να έχουν καλή κατάληξη


Από το www.in.gr διαβάζουμε :
Σχετικά με το στέγαστρο του Ακρωτηρίου
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1011707&lngDtrID=253

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία, που εντάσσεται στο νομοσχέδιο για τους Μεσογειακούς Αγώνες, η οποία ανοίγει το δρόμο για την έναρξη των εργασιών κατασκευής του νέου στεγάστρου στο Ακρωτήρι της Θήρας.
Μέσω του νομοσχεδίου καθορίζονται, με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού, ειδικοί όροι δόμησης, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, προκειμένου να ξεμπλοκάρει το έργο.
Ο αρχαιολογικός χώρος του Ακρωτηρίου παραμένει κλειστός από τις 25 Σεπτεμβρίου 2005, οπότε κατέρρευσε το προηγούμενο στέγαστρο, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας τουρίστας.
Η Πολεοδομία Θήρας αρνείται να εκδώσει οικοδομική άδεια για την ανέγερση νέου στεγάστρου, με το αιτιολογικό ότι η περιοχή είναι αρχαιολογική και ως εκ τούτου απαγορεύεται η δόμηση.
Το ίδιο πρόβλημα είχε ανακύψει και στο παρελθόν και αντιμετωπίστηκε με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, που είχαν προωθήσει οι τότε υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης και Πολιτισμού Ευάγγελος Βενιζέλος.


Ενώ, σχετικά με την ανέλκυση των καυσίμων απο το Sea Diamond
-μάλιστα είναι και η πρώτη φορά που αναφερόμαστε στο θέμα-
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1011704&lngDtrID=244
Έπρεπε να περάσουν δύο χρόνια για να αρχίσει η απάντληση των καυσίμων από το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond που βυθίστηκε στην καλντέρα της Σαντορίνης. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις 16 Μαΐου.
Όπως δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου Σαντορίνης Γιάννης Γρατσίας, η επιχείρηση θα διαρκέσει τρεις εβδομάδες και τα συνεργεία θα εργάζονται σε 24ωρη βάση.
Ο ίδιος τόνισε ότι θα απομακρυνθεί και θα εξουδετερωθεί από καύσιμα και λιπαντικά ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν, προκειμένου να γίνει ακίνδυνο το ναυάγιο.
Το κρουαζιερόπλοιο, της εταιρείας Louis Hellenic Cruises, βυθίστηκε στις 5 Απριλίου του 2007.


Και τέλος, τα σημερινά ρεπορτάζ περιλαμβάνουν και οινολογικό οδηπορικό!
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=28&ct=18&artid=4515735&ml=1

Οι δρόμοι του κρασιού με θέα στο ηφαίστειο
ΚΕΙΜΕΝΑ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: , ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΝΔΥΛΗΣ , ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ: , ΝΙΚΟΣ ΖΕΡΒΟΝΙΚΟΛΑΚΗΣ
Aφετηρία της πρώτης διαδρομής είναι η πρωτεύουσα του νησιού, τα Φηρά. Οδηγώντας προς Ακρωτήρι, στα 3,5 χλμ. έξω από το κέντρο του οικισμού (σχεδόν πάνω στη διακλάδωση που οδηγεί αριστερά προς Πύργο) βρίσκεται το οινοποιείο της Ένωσης Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων- «Santo Wines»(τηλ. 22860 22596- 28058, www.santowines.gr). Είναι σχεδόν στην άκρη του γκρεμού αντικρύζοντας τα Φηρά, την Οία, την Καλντέρα και το λιμάνι του Αθηνιού. Αξίζει να απολαύσετε τη θέα (ιδιαίτερα την ώρα του ηλιοβασιλέματος) δοκιμάζοντας την ποικιλία με τα 6 ποτήρια κρασιού και τους απαραίτητους συνοδευτικούς μεζέδες.
Συνεχίζοντας προς Ακρωτήρι, περίπου στα 4,7 χλμ. βρίσκεται η στροφή που οδηγεί στον Αθηνιό και 100 μέτρα μετά (στο δεξί σας χέρι) τοοινοποιείο Βενετσάνου (Αντωνίου)
. Ιδρύθηκε το 1930 από τον χημικό Γιώργη Βενετσάνο. Και αυτό είναι κτισμένο στην άκρη του γκρεμού με μία διαφορά: για να ξεναγηθείτε στους χώρους του, θα κατεβαίνετε συνεχώς (έχει πέντε επίπεδα οινοποίησης) στην καρδιά της γης! Στο εσωτερικό του αξίζει να δείτε τα παλαιά χοντρά βαρέλια όπου παλαιώνεται το βινσάντο, τον ξυλόφουρνο που λειτουργούσε ως κουζίνα γι΄ αυτούς που δούλευαν όλη μέρα εδώ, το παλαιό πατητήρι καθώς και πολλά παλαιά εργαλεία οινοποίησης όπως ο άμβυκας για την παραγωγή τσίπουρου ή το μάγκανο. Βγαίνοντας σε ένα φυσικό μπαλκόνι, θα δείτε τους σωλήνες από τους οποίους το κρασί έκανε «ελεύθερη πτώση» προς τα πλοία που ήταν αγκυροβολημένα ακριβώς από κάτω. Οι έμποροι το αποθήκευαν στα βαρέλια των πλοίων για να αρχίσει το ταξίδι προς το εξωτερικό. Η θέα στον Αθηνιό και τον δρόμο που ελίσσεται σαν φίδι στην άκρη του γκρεμού είναι εκπληκτική (τηλ. 22860 23557).
Σχεδόν στα 600 μέτρα μετά το οινοποιείο, αριστερά σας είναι η είσοδος στον παραδοσιακό οικισμόΜεγαλοχώρι, από τα ωραιότερα χωριά της Σαντορίνης. Πανέμορφη είναι η πλατεία Νικόλαου Φ. Γιαννακόπουλου, στρωμένη από πέτρα και βότσαλα. Παλιά σπίτια με πολύχρωμες πόρτες και παράθυρα, αλλά και γλάστρες με λουλούδια συνθέτουν το τοπίο σε αυτόν τον γαλήνιο τόπο.
Στην καρδιά του χωριού είναι τοοινοποιείο Γαβαλά( τηλ. 22860 82552, www.gavalaswines.gr). Αξίζει να ξεναγηθείτε στον χώρο και να δοκιμάσετε, μεταξύ άλλων, το αγαπημένο κρασί του κ. Γιώργου Γαβαλά, το «Κατσανό», το οποίο δημιουργεί με ιδιαίτερες ποικιλίες.
Επιστρέφετε στον κεντρικό δρόμο και σύντομα (περίπου 500 μ. μετά) θα δείτε στο δεξί σας χέρι πινακίδα που δείχνει τον δρόμο για το οινοποιείο τουΜπουτάρη(τηλ. 22860 81011- 81607,
www. boutari.gr) με τη χαρακτηριστική λευκή του θόλο, το οποίο προσφέρει στους επισκέπτες ολοκληρωμένες υπηρεσίες ξενάγησης.
Ξανά στον κεντρικό δρόμο, μηδενίζετε τον μερικό χιλιομετρητή και στρίβετε δεξιά. Στα 2,5 χλμ. από αυτό το σημείο θα στρίψετε πάλι δεξιά ακολουθώντας τις πινακίδες προςΑκρωτήρι. Μία μεγάλη ευθεία μήκους 3 χλμ., με ωραία θέα τόσο στη θάλασσα όσο και στον οικισμό, θα σας φέρει στην είσοδό του. Αξίζει να ανηφορίσετε στα στενά του γαλήνιου οικισμού μέχρι τον ναό τηςΑγίας Θεοδοσίαςμε τη βοτσαλωτή αυλή, μπροστά από τα γραφεία της κοινότητας. Είστε στοκαστέλι του Ακρωτηρίου το οποίο αναφέρεται από το 1313! Αφού ελιχθείτε στις μίνι πέτρινες στοές, θα ανακαλύψετε όμορφα σημεία θέας, κοντά στοεκκλησάκι της Παναγίας Υπαπαντής(ή Φλεβαριώτισσας).
Σχεδόν 1 χλμ. έξω από τον οικισμό, προς την Κόκκινη Παραλία, βρίσκεται οαρχαιολογικός χώρος του Ακρωτηρίου. Τα πρώτα σημάδια του οικισμού χρονολογούνται από την Ύστερη Νεολιθική Εποχή (4η χιλιετία π.Χ.)! Γνώρισε την ακμή του τον 17ο αιώνα π.Χ. αλλά καταστράφηκε από μία τρομερή έκρηξη του ηφαιστείου. Οι πρώτες ανασκαφές έγιναν από τον καθηγητή Σπύρο Μαρινάτο το 1967. Δυστυχώς, ο χώρος είναι κλειστός εδώ και δύο χρόνια, καθώς το βιοκλιματικό στέγαστρο ακόμη κατασκευάζεται.