Συνάντηση με θέμα τον συνεδριακό τουρισμό
διοργανώθηκε το διήμερο 12 και 13 Μαρτίου στην Αθήνα με διοργανωτή τον Σύνδεσμο
Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO) και προσκεκλημένους
επαγγελματίες του χώρου από την Ελλάδα και την Ευρώπη.
Στην αντικειμενικά ουσιαστικού περιεχομένου
συνάντηση στην οποία συμμετείχαν επαγγελματίες του χώρου και πρόεδροι
τουριστικών φορέων, παρουσιάστηκαν τα δεδομένα που ισχύουν σήμερα στον χώρο
καθώς και τα προβλήματά και οι προβληματισμοί των επαγγελματιών του, ενώ
παρουσιάστηκαν παραδείγματα – μοντέλα επιτυχημένων διοργανώσεων με στόχο την
βελτίωση και ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού.
Παράλληλα, κατά την διάρκεια της συνάντησης πραγματοποιήθηκε
έρευνα μεταξύ των συμμετεχόντων σχετικά με τις αντιλήψεις και τους
προβληματισμούς στο θέμα του συνεδριακού τουρισμού, από τα αποτελέσματα της
οποίας προέκυψαν πολύ ενδιαφέροντα και χρήσιμα συμπεράσματα, τα οποία
επεξεργάστηκαν, στατιστικοποιήθηκαν και παρουσιάστηκαν κατά την διάρκεια της συνάντησης.
Επίσης, στην συνάντηση ανακοινώθηκε από πλευράς
Σ.Ε.Τ.Ε. η ίδρυση φορέα με την
συνεργασία της Marketing Greece και του HAPCΟ με στόχο την προώθηση του
«ελληνικού MICE»
(Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions/Events) όπως αυτό
κωδικοποιήθηκε από τα αρχικά των αντικειμένων που ενδιαφέρουν.
Σημειώνεται επίσης ότι στο πλαίσιο της διήμερης
εκδήλωσης πραγματοποιήθηκαν και οι Γενικές Συνελεύσεις Μελών των δύο φορέων
HAPCO και EFAPCO.
Τα πολύ ενδιαφέροντα και χρήσιμα αποτελέσματα της
έρευνας που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των συμμετεχόντων είναι τα εξής :
Το 90% θεωρεί
προτεραιότητα την προβολή του συνεδριακού τουρισμού και την επικράτηση της
Ελλάδας στη λίστα κορυφαίων συνεδριακών προορισμών.
• Το 73,33% κρίνει απαραίτητη τη σύμπραξη ιδιωτικού
και δημόσιου φορέα για την επίτευξη του παραπάνω.
• Το 50% χαρακτηρίζει την υπάρχουσα συνεδριακή /
ξενοδοχειακή υποδομή της Ελλάδας μέτρια.
• Το 61,1% θεωρεί μέτρια την κατάσταση του προιόντος
MICE στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
• Το 75%
πιστεύει ότι η πολιτική κατάσταση επηρεάζει πάρα πολύ τη θέση της Ελλάδας στον
παγκόσμιο συνεδριακό χάρτη.
• Το 60% χαρακτηρίζει μέτριο το brand Ελλάδα ως
συνεδριακό προορισμό στο εξωτερικό. • Το 66,6% θεωρεί την ενεργή δράση και
ύπαρξη των Convention Bureaus σε ένα προορισμό πάρα πολύ απαραίτητη. Ιατρικά
συνέδρια:
• Η ελληνική συνεδριακή αγορά έχει επηρρεαστεί πολύ
κατά 53,3% από την Εγκύκλιο ΕΟΦ και τον Κώδικα Δεοντολογίας ΣΦΕΕ.
• Η απασχόληση των γραφείων συνεδρίων για την
υποβολή αιτήσεων προς τον ΕΟΦ έχει αυξηθεί αρκετά κατά 47%, πολύ κατά 23,5%,
λίγο κατά 17,6% και πάρα πολύ κατά 11,7%.
• Το 82,35% θεωρεί σημαντική την εναρμόνιση ΕΟΦ-ΣΦΕΕ
για την έγκριση των ιατρικών συνεδρίων.
• Ποσοστό 61,9% θεωρεί ότι λόγω ΕΟΦ-ΣΦΕΕ έχουν
αποκλειστεί περιοχές της Ελλάδας που διαθέτουν συνεδριακές υποδομές από την
προσέλκυση ιατρικών συνεδρίων. Νέες τεχνολογίες και οργάνωση
συνεδρίων/εκδηλώσεων:
• Το 33,3% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί πάρα πολύ τις
νέες τεχνολογίες για την οργάνωση εκδηλώσεων, το 33,3% δηλώνει πολύ και μέτρια
το υπόλοιπο 33,3%.
• Το 44,4% κρίνει πάρα πολύ αναγκαία τη χρήση των
social media τόσο για την προώθηση και εικόνα όσο και για την πραγματοποίηση
των event/συνεδρίων, το 44,4% πολύ και το 11,1 μέτρια.
• Το 66,6% χαρακτηρίζει μέτρια την εξέλιξη της
ελληνικής αγοράς MICE σε νέες τεχνολογίες, συγκριτικά με άλλες χώρες.