Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΟΕ και επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας
του Περιφερειακού Συμβουλίου Ν. Αιγαίου κ. Χαράλαμπος Κόκκινος ανταποκρινόμενος
στην πρόσκληση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, που απεστάλη στις 5/8/2014 το βράδυ στη ΔΟΕ
και καλούσε εκπρόσωπο του Δ.Σ. να προσέλθει στη συνεδρίαση της επιτροπής την
Τετάρτη 6/8/2014 11.00 π.μ. στην αίθουσα Γερουσίας με θέμα : «Ίδρυση και Οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής
Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις» παρέστη στη συνεδρίαση και
τοποθετήθηκε ως εξής:
Επιβάλλεται να υπάρχει ουσιαστική λειτουργία του Συμβουλίου Εθνικής
Πολιτικής για την Παιδεία (ΣΕΠΟΠ), να υπάρχει συνεργασία με τις εκπαιδευτικές
ομοσπονδίες και να λαμβάνονται υπόψη οι
θέσεις και προτάσεις τους. Να
χαραχτεί μακροπρόθεσμη εθνική στρατηγική
για την παιδεία και οι πολιτικές ηγεσίες
του Υπουργείου Παιδείας να μην λειτουργούν με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα.
Για τα άρθρα 4 και 5 του ανωτέρω Σχεδίου Νόμου που αφορούν την
επιπλέον μοριοδότηση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε
απομακρυσμένες σχολικές μονάδες επισημαίνουμε ότι θα πρέπει να αποκατασταθούν
αδικίες αφού στον ίδιο τόπο μοριοδοτούνται διαφορετικά σχολικές μονάδες
πρωτοβάθμιας με αυτές της δευτεροβάθμιας. Δεν πρέπει να υπάρχουν ημίμετρα ούτε
προχειρότητες και ούτε να δημιουργούνται περισσότερα προβλήματα όταν
επιχειρείται να διορθωθούν λάθη του
παρελθόντος.
Γι αυτό επιβάλλεται:
Α. Σύσταση επιτροπής για την αναμοριοδότηση όλων των σχολικών
μονάδων με συγκεκριμένα κριτήρια.
Β. Με αυστηρά και αντικειμενικά κριτήρια να γίνει καταγραφή των
δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων με παροχή κινήτρων.
Γ. Να συσταθεί επιτροπή για
την αλλαγή και τη βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει όλες τις
υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.
Προκειμένου να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά και λειτουργικά κενά που υπάρχουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
και να ξεκινήσει εύρυθμα η νέα σχολική χρονιά είναι επιτακτική η ανάγκη να
προχωρήσει άμεσα η κυβέρνηση σε μόνιμους διορισμούς.
Να υπάρχουν προσλήψεις αναπληρωτών με βάση τις ανάγκες της
εκπαίδευσης.
Α. «Ξεκλείδωμα» των πινάκων προϋπηρεσίας μετά την 1/7/2010, ώστε να
αποκατασταθούν οι αδικίες που δημιούργησε
ο νόμος Διαμαντοπούλου 3848/2010. Προτείνουμε να ισχύσει αναδρομικά το
«ξεκλείδωμα» των πινάκων προϋπηρεσίας
προκειμένου να προσμετρηθούν τα μόρια των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που
πρόσφεραν όλα αυτά τα χρόνια στην εκπαίδευση.
Β. Η πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών να πραγματοποιείται με βάση
το σύνολο των κενών και πριν την έναρξη του σχολικού έτους.
Γ. Κατάργηση της ποινής της διαγραφής των δύο ετών από τους πίνακες
αναπληρωτών αν δεν αποδέχονται την πρόσληψή τους.
Δ. Προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τις θέσεις του κλάδου 60 % ΑΣΕΠ
40 % πίνακας προϋπηρεσίας.
Ε. Μόνιμοι διορισμοί στην
Ειδική Αγωγή. Συμπληρώνονται 13
χρόνια που οι απόφοιτοι των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής αναμένουν θέσεις μόνιμων διορισμών,
εργαζόμενοι όλα αυτά τα χρόνια ως αναπληρωτές.
ΣΤ. Να θεσμοθετηθεί η
συνυπηρέτηση αναπληρωτών.
Η εκπαιδευτική διαδικασία
απαιτεί συναίνεση και συνεργασία. Η πολιτεία ας καταλάβει ότι η επένδυση στην
εκπαίδευση είναι η απάντηση στην κρίση και ότι οι εκπαιδευτικοί αξίζουν
περισσότερα.