Πέμπτη, Ιουλίου 24, 2014

η μελέτη του Δημήτρη Τσιργή, (MSc Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων Δημόσιας Υγείας) για την λειτουργία του Νοσοκομείου Θήρας

Την μελέτη με τίτλο «ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ - ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΘΗΡΑΣ» απέστειλε (22.7) στην ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ του ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΘΗΡΑΣ και συγκεκριμένα υπόψη της κ. Κίτσου, ο κ. Δημήτρη Τσιργή, MSc Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων Δημόσιας Υγείας.

Σύμφωνα με το κείμενο του συντάκτη της μελέτης,

Αγαπητή κα Κίτσου,
Σε συνέχεια προηγούμενων επικοινωνιών μας, σας προωθώ το τελικό κείμενο της Μελέτης, για τη δική σας επεξεργασία και την έκδοση πιθανής σύνοψης.
Θα ήθελα να γνωρίζετε ότι για το σχέδιο της μελέτης έχουν χρησιμοποιηθεί επικαιροποιημένα στοιχεία με χρήση οικονομοτεχνικών εργαλείων.
Το οικονομοτεχνικό μέρος της μελέτης  -κατά την κρίση μου- εμφανίζει υψηλό δείκτη εγκυρότητας και αξιοπιστίας.
Παραμένω στη διάθεσή σας για οτιδήποτε σχετικό.

Μελέτη για την Αναπτυξιακή Λειτουργία της Νοσοκομειακής Μονάδας Θήρας, Ιούλιος 2014
ΠΡΟΛΟΓΟΣ του Συντάκτη

Η παρούσα εκπόνηση επενδυτικού σχεδίου προσφέρεται εθελοντικά στα μέλη της  Επιτροπής Στήριξης του Νοσοκομείου Θήρας και κατ ́επέκταση στο σύνολο της Θηραϊκής κοινωνίας, πέρα από οποιαδήποτε μικροπολιτική σκοπιμότητα.
Ως συντάκτης της μελέτης αυτής, θα ήθελα να ευχαριστήσω για την εξαιρετική συνεργασία τα μέλη της Επιτροπής Στήριξης και ιδιαιτέρως τη Σοφία Κίτσου, η οποία υπήρξε πρόσωπο επικοινωνίας και διασύνδεσης.

Αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω θερμά τον κ. Αντώνιο Σιγάλα, επικεφαλή της Δημοτικής Παράταξης «Σαντορίνη-Θηρασία-Ενότητα-Αλλαγή» και της μείζονος μειοψηφίας του νέου Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Θήρας, για την ανάληψη αυτής της πρωτοβουλίας. Για το πολιτικό ήθος που επέδειξε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου των δημοτικών εκλογών και την εν γένει διακριτική του στάση.

Η μελέτη αυτή ασφαλώς - μέσω της Επιτροπής Στήριξης – δεν μπορεί, παρά να απευθύνεται και στα εκλεκτά μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θήρας και στον αξιότιμο Δήμαρχο, τον Αναστάσιο - Νικόλαο Ζώρζο, τον οποίο επίσης ευχαριστώ για τη διαχρονική συνεργασία.
Τέλος ευχαριστώ τους πρώην συναδέλφους και φίλους στα Νοσοκομεία Σύρου και Νάξου και τις λοιπές Υγειονομικές Μονάδες για τη διάθεση των επεξεργασμένων στοιχείων. Χάρις τη δική τους συμβολή εξοικονομήθηκε πολύτιμος χρόνος και αυξήθηκαν οι δείκτες εγκυρότητας και αξιοπιστίας της μελέτης.

Σύμφωνα με τον ΠΡΟΛΟΓΟ της Επιτροπής Στήριξης του Νοσοκομείου Θήρας για το ιστορικό δημιουργίας της και παρουσίαση του συντάκτη της μελέτης,

Τον Δεκέμβριο του 2011, όταν τελείωσε η κατασκευή και η προμήθεια εξοπλισμού του Νοσοκομείου, έγινε ανοικτή πρόσκληση στους πολίτες της Θήρας να το επισκεφθούν και να ξεναγηθούν σε αυτό, παρουσία των τοπικών ΜΜΕ. Εξακόσιοι – επτακόσιοι πολίτες περίπου ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και μετά την ξενάγηση πραγματοποιήθηκε λαϊκή συνέλευση, όπου και προτάθηκαν τα μέλη της παρούσας Επιτροπής. Σκοπός της σύστασης της Επιτροπής Στήριξης ήταν να ενεργήσουν τα δέοντα, ως αντιπρόσωποι των πολιτών, παράλληλα με τους θεσμικούς παράγοντες, ώστε να ανοίξει άμεσα το Νοσοκομείο Θήρας, το οποίο θα πρέπει να διατηρεί δημόσιο χαρακτήρα.

Η Επιτροπή έκτοτε συνεδριάζει τακτικά, συμμετέχει από κοινού με τους θεσμικούς παράγοντες σ ́ όλες τις συσκέψεις στα αρμόδια Υπουργεία, συνομιλεί με τον Μητροπολίτη Θήρας, που εκπροσωπεί την Εκκλησία (δωρητής του οικοπέδου) και την ΑΕΜΥ καταθέτοντας τεκμηριωμένες απόψεις. Προτείνει λύσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις νομικές ιδιαιτερότητες υπό τις συνθήκες της χώρας, ώστε να επιτευχθεί η άμεση έναρξη λειτουργίας του Νοσοκομείου.

Η Επιτροπή επίσης έχει προβεί σε δημοσιοποίηση του θέματος στον ημερήσιο αθηναϊκό τύπο και συνεχίζει να «κρατά» το θέμα στην επικαιρότητα, ώστε η πολιτική ηγεσία να αντιληφθεί τη σημασία που θα έχει, όχι μόνο για την ικανοποίηση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών της τοπικής κοινωνίας (που ούτως ή άλλως οφείλει να λάβει υπόψη), αλλά και για την ανάπτυξη του τουρισμού των Κυκλάδων, η άμεση αναπτυξιακή λειτουργία του Νοσοκομείου Θήρας.

Η Επιτροπή συνέλεξε σε μικρό χρονικό διάστημα 5.000 υπογραφές πολιτών, ώστε να δείξει τη βούληση των κατοίκων της Σαντορίνης, οι οποίοι θέλουν το Νοσοκομείο να λειτουργήσει με δημόσιο χαρακτήρα.

Η Επιτροπή Στήριξης και η Δημοτική Παράταξη «Σαντορίνη-Θηρασία-Ενότητα- Αλλαγή» επιθυμεί να ευχαριστήσει δημόσια τον Δημήτρη Τσιργή για την κατάθεση της μελέτης στις τοπικές αρχές του νησιού της Θήρας και την εθελοντική προσφορά του. Η συμβολή του Δημήτρη είναι εξαιρετικά σημαντική, αφού η μελέτη αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο επιχειρηματολογίας για όλους εμάς στην προσπάθεια που καταβάλλουμε για την άμεση έναρξη λειτουργίας του Νοσοκομείου μας.
Τα μέλη της Επιτροπής με τη διακριτική διαμεσολάβηση του Αντώνη Σιγάλα, ήρθαν σε επαφή με τον Δημήτρη Τσιργή, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι είναι ειδικευμένος επαγγελματίας στη Δημόσια Υγεία με ποικίλες μεταπτυχιακές σπουδές και πολλαπλές ειδικεύσεις στους τομείς εφαρμογών της υγείας και της πολιτικής παροχής υπηρεσιών.

Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως, είναι ότι ο Δημήτρης ζει και εργάζεται μόνιμα στα Κυκλαδονήσια για περισσότερο από 14 χρόνια. Έχει διατελέσει Διοικητής στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου & Νάξου, έχοντας υπό την εποπτεία του το σύνολο των Υγειονομικών Μονάδων των Κυκλάδων και έχει εργαστεί στην πράξη για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.

Στο παρόν διάστημα εργάζεται ως Υγειονομικός Επιθεωρητής στο Σώμα Επιθεώρησης Κυκλάδων του Υπουργείου Εργασίας με έδρα τη Σύρο και κατόπιν δικής του δήλωσης παραμένει στη διάθεση οποιουδήποτε πολίτη η θεσμικού εκπροσώπου επιθυμεί να συζητήσει μαζί του και να ανταλλάξει απόψεις σχετικά με την παρούσα σχεδιαστική πρόταση.

Σύμφωνα με σημεία της μελέτης,

H σχεδιαστική πρόταση για την άμεση έναρξη λειτουργίας και τη διαχειριστική βιωσιμότητα του Νοσοκομείου Θήρας συνδέεται με την αναγκαιότητα της τελικής αξιοποίησης της σύγχρονης υφιστάμενης νοσοκομειακής κτιριακής υποδομής και των διαθέσιμων ανθρώπινων και οικονομικών πόρων.
Το παραγόμενο προϊόν της παρούσας περιεκτικής μελέτης είναι η παρουσίαση ενός οικονομοτεχνικού σχεδίου με παράλληλη ένταξη των ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, τη χρήση και το παραγόμενο υγειονομικό υλικό για την αποτελεσματική και ορθή λειτουργία του νέου Νοσοκομείου Θήρας. Τελικοί αποδέκτες της ενέργειας είναι οι μόνιμοι κάτοικοι της Θήρας και των Κυκλάδων, αλλά και οι πολίτες/επισκέπτες, ως χρήστες των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
Πιο συγκεκριμένα, η σχεδίαση αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση του συστήματος των παρεχόμενων υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Φροντίδας Υγείας στη νησιωτική Θήρα, διαμέσου της εξισορρόπησης της σχέσης «κόστος - αποτέλεσμα».
Με πιο απλά λόγια αποσκοπεί στο να “παράγει αποτελεσματική υγεία”.
Τέλος η περιεκτική μελέτη έχει σαν στόχο να αποτελέσει ένα πιλοτικό πεδίο εφαρμογής ως δυναμικό εργαλείο διοίκησης (τοπικών Οργανισμών - Υπηρεσιών και συνεπώς Συστημάτων), το οποίο περιλαμβάνει αναπόσπαστα ως κύριους διαχειριστικούς συμμέτοχους τους Φορείς της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.

Στα ΚΕΦΑΛΑΙΑ 2, 3 και 4: αναφέρονται τα εξής θέματα :  ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΘΗΡΑΣ (ΝΜΘ)  / 2.1 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΘΗΡΑΣ (ΝΜΘ) ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ / 2.2. ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ / ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ /3.1 ΠΦΥ και ΔΦΥ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΜΘ / 3.2 ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ – ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ ΔΑΠΑΝΗ – ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΝΜΘ / 3.2.1 ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ – ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ / 3.2.2 Η ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ / 3.2.2.1 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕΝΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ / 3.2.2.1.1 ΚΟΣΤΗ / 3.2.1.1.2 ΕΣΟΔΑ / 3.2.3 ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ / 3.2.4 ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ ΙΑΤΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ / ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ - ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ / 4.1 ΠΗΓΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ / 4.1.1 ΕΚΤΙΜ/ΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΘΗΡΑΣ / 4.1.2 ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΧΡΗΣΗΣ / 4.1.2.1 ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΚΥ ΘΗΡΑΣ / 4.1.2.2 ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΜΘ / 4.1.2.3 ΤΕΛΙΚΟΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ

Σύμφωνα με μέρος του κεφαλαίου 2,

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΜΘ / 2.1 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ  / ΜΟΝΑΔΑΣ ΘΗΡΑΣ (ΝΜΘ) ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Η ΑΕΜΥ (Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας), έχει ολοκληρώσει την ανέγερση της Νοσοκομειακής Μονάδας στα Φηρά της νήσου Θήρας, η οποία είναι δυναμικότητας 50 κλινών και συνολικής επιφάνειας 4.580 τ.μ. Το έργο υλοποίησε η ΔΕΠΑΝΟΜ Α.Ε. στο πλαίσιο προγραμματικής συμφωνίας με την ΑΕΜΥ Α.Ε. που αποτελεί και τον Φορέα λειτουργίας της μονάδας.
Το οικόπεδο στο οποίο κατασκευάστηκε το Νοσοκομείο παραχωρήθηκε από την Ιερά Μονή του «Αγίου Νικολάου» με την προϋπόθεση την υγειονομική εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών της Θήρας σύμφωνα με του κανόνες της προσβασιμότητας στο σχηματισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Η Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας (ΑΕΜΥ Α.Ε.) αποτελεί Δημόσια Επιχείρηση Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΚΟ) με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο. Ιδρύθηκε με το Ν.3293/2004 (ΦΕΚ 231, τ. Α ́) αναλαμβάνοντας την άμεση μετα-ολυμπιακή αξιοποίηση της Πολυκλινικής του Ολυμπιακού Χωριού. Τελεί υπό την εποπτεία του κράτους, η οποία ασκείται από τη Διυπουργική Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών και από τον Υπουργό Υγείας κατά τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις του Ν.3429/2005 περί λειτουργίας των ΔΕΚΟ.

Πρωταρχική βασική δραστηριότητα της ΑΕΜΥ ΑΕ αποτέλεσε η λειτουργία και αξιοποίηση των υποδομών της Πολυκλινικής του Ολυμπιακού Χωριού, η οποία αποτελεί εποπτευόμενο φορέα της.
Η ΑΕΜΥ Α.Ε. εποπτεύει και διαχειρίζεται την Πολυκλινική Ολυμπιακού Χωριού, το Κέντρο Υγείας Αποκατάστασης και Αποθεραπείας Κερατέας – Κ. Πρίφτης και το Γενικό Νοσοκομείο Θήρας.
Οι καταστατικοί σκοποί ίδρυσης και λειτουργίας της Α.Ε.Μ.Υ. Α.Ε. είναι: - η πιλοτική ανάπτυξη της Πολυκλινικής του Ολυμπιακού Χωριού, - η κατάρτιση προγραμμάτων υποστήριξης αθλητών και η παροχή υπηρεσιών υγείας πρωτοβάθμιας φροντίδας - περίθαλψης, - η ανάπτυξη νέων μορφών φροντίδας υγείας, - η παροχή πρόσθετων και εξειδικευμένων υπηρεσιών υγείας, όπως η κατ' οίκον νοσηλεία, η προληπτική ιατρική, η αποκατάσταση και η αποθεραπεία, - η ανάπτυξη πιλοτικών προγραμμάτων παροχής υπηρεσιών υγείας, - η εν γένει προαγωγή των επιστημών υγείας, - η εξασφάλιση τρόπων άμεσης πρόσβασης των εν Ελλάδι ευρισκόμενων ημεδαπών και αλλοδαπών ασθενών σε εξειδικευμένες υπηρεσίες υγείας, - η εκπαίδευση ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού,- η προαγωγή της υγιεινής και της ασφάλειας της εργασίας.

Σύμφωνα με το προφίλ της εταιρείας και το μήνυμα του Διευθύνοντος Συμβούλου της, το νομικό πρόσωπο με την επωνυμία Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας δίνει τη δυνατότητα, μέσα από το θεσμικό και καταστατικό του πλαίσιο, παροχής υψηλού επιπέδου ολοκληρωμένων και αποδοτικών υπηρεσιών υγείας παράλληλα με τη διασφάλιση του δημοσίου χαρακτήρα τους.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Α.Ε.Μ.Υ. Α.Ε. εστιάζει στην ανάπτυξη σύγχρονων και εξειδικευμένων υπηρεσιών με στόχο το ευρύτερο κοινωνικό όφελος και την ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων.

Το μοντέλο λειτουργίας της Α.Ε.Μ.Υ. Α.Ε. μπορεί να αποτελέσει μια απάντηση στα αιτήματα της καθολικότητας ως προς το εύρος των παρεχόμενων υπηρεσιών προς όλους, της αποτελεσματικότητας ως προς την ικανότητα διαχείρισης των πόρων και των υποδομών, της ευελιξίας και της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας. Για την επίτευξη δε, των στόχων αυτών, προωθείται η αξιοποίηση σύγχρονων επιχειρηματικών και χρηματοδοτικών μεθόδων, καθώς και η υιοθέτηση διεθνών βέλτιστων πρακτικών (όπως π.χ. η μεθοδολογία των συμπράξεων Δημοσίου - Ιδιωτικού τομέα) με σκοπό την υλοποίηση έργων κοινής ωφέλειας μεγάλης εμβέλειας.

Η λειτουργία της Πολυκλινικής του Ολυμπιακού Χωριού στο πλαίσιο της Α.Ε.Μ.Υ.  Α.Ε. αποτελεί μια πρωτοπόρο παρέμβαση που προσανατολίζει τις υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και Αποκατάστασης προς την κατεύθυνση της βέλτιστης κάλυψης των σύγχρονων απαιτήσεων υγειονομικής περίθαλψης των πολιτών, με την υιοθέτηση διεθνών προτύπων παροχής υπηρεσιών.
Πόροι της Εταιρείας είναι έσοδα από το κεφάλαιό της, τις επιχορηγήσεις του Δημοσίου, τα κονδύλια του Κρατικού Προϋπολογισμού και προγράμματα που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ ή άλλους διεθνείς Οργανισμούς, δωρεές,  επιχορηγήσεις φυσικών ή νομικών προσώπων, ύστερα από έγκριση του Υπουργού Υγείας και τέλος την εκμετάλλευση του ενεργητικού της από τη λειτουργία της.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας έχει εγκρίνει με βάση το Επιχειρησιακό Σχεδιασμό του έτους 2012 -2015 και το Υπουργείο Υγείας (απόφαση Υφυπουργού με αριθμό πρωτ. οικ.50/24.01.2012) με σκοπό να καλυφθεί ένα μεγάλο κενό στην υγειονομική περίθαλψη του πληθυσμού και στην ζήτηση των υπηρεσιών υγείας, λόγω του αυξημένου εσωτερικού και εξωτερικού τουρισμού.

Στο Νοσοκομείο Θήρας περιλαμβάνονται τα εξής τμήματα:

ΠΙΝΑΚΑΣ 5: ΤΜΗΜΑΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Τμήμα Εξωτερικών Ιατρείων, Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, Τμήμα Βραχείας Νοσηλείας, Απεικονιστικά Εργαστήρια, Βιοπαθολογικά Εργαστήρια, Παθολογικό τμήμα, Μαιευτικό τμήμα, Χειρουργικό τμήμα, Νοσηλευτικές Μονάδες (32 κλινών), Μονάδα Τεχνητού Νεφρού ( 5 κλινών), Μονάδα Εμφραγμάτων (5 κλινών) , Εσωτερικό Χειρουργικής Αίθουσας Είσοδος Χειρουργείου και C-ARM , Μονάδα Τεχνητού Νεφρού Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών.

Στην αρχική υπογραφείσα Προγραμματική Συμφωνία μεταξύ της ΑΕΜΥ ΑΕ, του Υπουργείου Υγείας, της 2ης ΔΥΠΕ Πειραιώς & Αιγαίου και του ΓΝ Σύρου προβλεπόταν η επιχορήγηση της ΑΕΜΥ ΑΕ για τα πρώτα τρία έτη λειτουργίας της, με απώτερο σκοπό η Νοσοκομειακή Μονάδα να καταστεί βιώσιμη και αυτοτελής.

Η συμφωνία αυτή δεν υλοποιήθηκε λόγω της αδυναμίας του Δημοσίου να συνεισφέρει μέσω του κρατικού προϋπολογισμού στο αρχικώς εκτιμητικό προϋπολογισθέν ποσό.
Το προηγηθέν προτεινόμενο διαχειριστικό μοντέλο, το οποίο εξάλλου είχε αναλυτικά μελετηθεί από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υγείας σε καμία των περιπτώσεων δεν απαξιώνεται, αλλά αντιθέτως κρίνεται θετικά και αποτελεί θεμέλιο πάνω στο οποίο δύναται να οικοδομηθεί η νέα προγραμματική συμφωνία με την εισαγωγή στη σύμπραξη αυτή, του Ιδρύματος Λούλας και Ευαγγέλου Νομικού με τη διαχειριστική ευθύνη και εγγύηση του Δήμου Θηραίων.
Συνεπώς και εν τάχει προτείνεται η σύμπραξη των εξής φορέων για την πιλοτική λειτουργία του Νοσοκομείου της Θήρας:

ΠΙΝΑΚΑΣ 6: ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΕΣ ΦΟΡΕΙΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ - 2η ΥΠΕ ΠΕΙΡΑΙΩΣ και ΑΙΓΑΙΟΥ-ΓΕΝ. ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΣΥΡΟΥ, ΑΕΜΥ ΑΕ , ΙΔΡΥΜΑ ΝΟΜΙΚΟΥ - ΔΗΜΟΣ ΘΗΡΑΣ .

Οι υποχρεώσεις των συμπραττόντων φορέων αναλύονται πιο κάτω

1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ  Εποπτεύει τη λειτουργία του Νοσοκομείου Θήρας και προτείνει νομοθετικές ρυθμίσεις, όταν τεκμηριωμένα παρίσταται ανάγκη, με κύριο σκοπό την απρόσκοπτη λειτουργία της Μονάδας.  Διαθέτει και μετακινεί το αναγκαίο ιατρικό και λοιπό προσωπικό σύμφωνα με τις κατά περίπτωση διαμορφωμένες συνθήκες από άλλες δομές ή ΝΠΔΔ που εποπτεύει, χωρίς να διαταράσσεται το καθεστώς εργασιακής σχέσης του διατιθέμενου προσωπικού, μετά από σχετική ανακοίνωση – προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος μετακινήσεων ή αποσπάσεων με την ευθύνη κάλυψης ιατρικών εφημεριών, εξαιρέσιμων και ωρών υπερωριακής απασχόλησης όταν πρόκειται για νοσηλευτικό, διοικητικό και λοιπό προσωπικό.  Συνεχίζει τις προκηρύξεις και τοποθετήσεις θέσεων ιατρών υπόχρεων υπηρεσίας υπαίθρου, τόσο για τη νήσο Θήρα, όσο και τα ΠΠΙ και ΠΙ που στονπαρόντα χρόνο το ΚΥ Θήρας εποπτεύει με προκαλούμενη δαπάνη του προϋπολογισμού του. Εντάσσει τη Νοσοκομειακή Μονάδα στο σχηματισμό του ΕΣΥ και σε περίπτωση που οι βεβαιωθείσες απαιτήσεις εσόδων από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς δεν αποδίδονται, επιχορηγεί μέρος των μη εισπραχθέντων για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία της Μονάδας, όπως πράττει στις περιπτώσεις αυτές για τα λοιπά Νοσοκομεία της Επικράτειας. Συνεχίζει να καταβάλει κάθε δαπάνη μισθοδοσίας του προσωπικού (ιατρικού, νοσηλευτικού, διοικητικού, τεχνικού και λοιπού) που υπηρετεί στο Ε.Σ.Υ ή προσλαμβάνεται για το σκοπό αυτό μέσω ειδικών προκηρύξεων εκ του ΥΥ με έδρα –φορέα υποδοχής το Νοσοκομείο της Θήρας.  Μεταφέρει τους ετήσιους οικονομικούς πόρους του προϋπολογισμού που χρησιμοποιούνται στο ΚΥ Θήρας, μέσω της 2ης ΔΥΠΕ και του ΓΝ Σύρου, στο συμπράττοντα φορέα που ασκεί την οικονομική διαχείριση, δηλαδή την ΑΕΜΥ ΑΕ σύμφωνα με τον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό και συνεπώς εξασφαλίζει τη  ροή εκταμίευσης του εγκριθέντος προϋπολογισμού του ποσού του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000 €) σε ετήσια βάση. Η αναγκαία προκύπτουσα οικονομική εγγραφή περιγράφεται αναλυτικά στο κεφ. 3

2. 2η ΔΥΠΕ ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΑΙΓΑΙΟΥ
 Η 2η ΔΥΠΕ Πειραιώς & Αιγαίου χορηγεί ανθρώπινο δυναμικό σύμφωνα με τις κατά περίπτωση διαμορφωμένες συνθήκες, χορηγεί τον κινητό και πάσης φύσεως ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό του ΚΥ Θήρας για τη μετεγκατάστασή του στην κτιριακή υποδομή του Νοσοκομείου. Μεταφέρει τους ετήσιους οικονομικούς πόρους του προϋπολογισμού που χρησιμοποιούνται στο ΚΥ Θήρας, μέσω του ΓΝ Σύρου, στο συμπράττοντα φορέα που ασκεί την οικονομική διαχείριση

3. ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΣΥΡΟΥ
Το Γενικό Νοσοκομείο Σύρου κατά τα τρία πρώτα έτη λειτουργίας του Νοσοκομείου της Θήρας, παρέχει τεχνογνωσία μέσω του υπηρετούντος ανθρώπινου δυναμικού του, κυρίως σε θέματα διαχείρισης λογιστικού οικονομικού, προμηθειών και συμβάσεων, εφαρμογής διπλογραφικού και αναλυτικής λογιστικής, ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού και συστημάτων πληροφορικής της ιατρικής της υγείας (SLA).   Χορηγεί τον κινητό και πάσης φύσεως ξενοδοχειακό και λοιπό εξοπλισμό (γραφεία, υπολογιστές, μηχανήματα ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού κτλ) του ΚΥ Θήρας στη νέα Νοσοκομειακή Μονάδα. Μεταφέρει τη μισθοδοσία του υπηρετούντος προσωπικού του ΚΥ Θήρας στην ΑΕΜΥ ΑΕ χωρίς να διαταράσσονται οι υφιστάμενες σχέσεις εργασίας του.  Στις περιπτώσεις που έχουν υπογραφεί συμβάσεις συντήρησης εξοπλισμού, διοικητικοοικονομικής υποστήριξης ή πληροφορικής συνεχίζει να υποστηρίζει τη λειτουργία τους και για τη Νοσοκομειακή Μονάδα της Θήρας για το υπόλοιπο διάστημα και έως τη λήξη των συμβάσεων.  Μεταφέρει τους ετήσιους οικονομικούς πόρους του προϋπολογισμού του, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία του ΚΥ Θήρας στο συμπράττοντα φορέα που ασκεί την οικονομική διαχείριση

4. Α.Ε.Μ.Υ ΑΕ
Η ΑΕΜΥ λειτουργεί με τους κανόνες της ανταγωνιστικής οικονομίας για χάρη του δημόσιου υγειονομικού συμφέροντος.  Αναλαμβάνει τη διοικητικοοικονομική διαχείριση της Μονάδας. Διασφαλίζει τη λογιστική αυτοτέλεια του Νοσοκομείου Θήρας, χωρίς την επιβάρυνση του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου. Προσλαμβάνει κατόπιν προκηρύξεων ιατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και λοιπό προσωπικό με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και καταβάλλει κάθε δαπάνη μισθοδοσίας που προκύπτει από τις προσλήψεις αυτές, συμπεριλαμβανομένων των ιατρικών εφημεριών, των εξαιρέσιμων και των ωρών υπερωριακής απασχόλησης. Συντονίζει, ελέγχει, εποπτεύει και διαχειρίζεται το ανθρώπινο δυναμικό της Μονάδας, ανεξαρτήτως της σχέσης με την οποία αυτό υπηρετεί και το χρόνο πρόσληψής τους. Εισπράττει κάθε αποδιδόμενο πόρο, συνάπτει συμβάσεις με όλους τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και τον ΕΟΠΥΥ και τιμολογεί με βάση τον ενιαίο κατάλογο των Κλειστών Ενοποιημένων Νοσηλίων (ΚΕΝ) και των ημερησίων νοσηλίων. Τιμολογεί και αποδέχεται την ασφαλιστική κάλυψη με την ως άνω εφαρμοζόμενη τιμολόγηση μέσω ΚΕΝ των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  Η ιατρονοσηλευτική εξυπηρέτηση με κάλυψη της προκαλούμενης δαπάνης μέσω ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών δύναται να ακολουθεί, είτε την ενιαία τιμολόγηση μέσω ΚΕΝ (DRGs), είτε την τήρηση διακριτού τιμοκαταλόγου για ασφαλιστικές εταιρείες και ιδιώτες μη ασφαλισμένους σε φορείς κοινωνικής ασφάλισης κατόπιν σχετικής έγκρισης ειδικής από τη Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ.

5. ΙΔΡΥΜΑ ΛΟΥΛΑΣ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ
Εγγυάται την κάλυψη των απαιτούμενων δαπανών λειτουργίας επιχορηγώντας το συμπράττοντα φορέα που ασκεί την οικονομική και διοικητικολογιστική διαχείριση με το ποσό έως του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000 €) ανά έτος και για τα τρία έτη της πιλοτικής παρούσας εφαρμογής.  Συμμετέχει στην Επιτροπή Συντονισμού και Παρακολούθησης με το νόμιμο εκπρόσωπό του ή με ορισθέν μέλος του κατόπιν απόφασης του ΔΣ

6. ΔΗΜΟΣ ΘΗΡΑΙΩΝ
Παρέχει, ως διαχειριστικός αποδέκτης μέρους των εσόδων του Ιδρύματος Νομικού, εγγύηση για την ως άνω ετήσια επιχορήγηση. Συνεισφέρει στην υποστήριξη λειτουργιών της Νοσοκομειακής Μονάδας με την ανάπτυξη και υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων δράσεων και πράξεων μέσω ΕΣΠΑ και νέου ΕΣΠΑ.

Το πλήρες κείμενο της μελέτης μπορείτε να το δείτε εδώ :