Οι διοργανωτές καταμετρούν θεαματική αύξηση των Buyers από
τις ΗΠΑ, την Μέση Ανατολή και την Αφρική και μείωση του επαγγελματικού κοινού
από την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία κατά 1,7% σε σχέση με πέρυσι. Η
εξέλιξη αυτή αποδίδεται στην κρίση που μαστίζει τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου.
Κατά την διάρκεια της έκθεσης καταγράφηκε εκτίναξη του
αριθμού των συμμετεχόντων στα θεματικά Event και ιδιαίτερα στην ενότητα των
«Mobile και Social Media». O αριθμός των συμμετεχόντων στα Workshop και τις
σχετικές ημερίδες αυξήθηκε κατά 50% σε σχέση με το 2012.
H εξέλιξη αυτή σε συνάρτηση με τα πορίσματα της έρευνας
του ινστιτούτου GfK που θέλει το ποσοστό των τουριστικών κρατήσεων μέσω
διαδικτύου να σκαρφαλώνει στο 38%, καταδεικνύει ότι το λεγόμενο e-Travel
εμπεδώνει την κυριαρχία του σε βάρος των συμβατικών μορφών κρατήσεων
(ταξιδιωτικά γραφεία κλπ).
Greece - All time classic
Ειδικότερα για την Ελλάδα, η φετινή ΙΤΒ σηματοδοτεί την
επιστροφή της χώρας στις κορυφαίες θέσεις των γερμανικών προτιμήσεων. Σχεδόν
όλοι οι tour operator καταγράφουν αύξηση των κρατήσεων σε πακέτα θερινών
διακοπών προς ελληνικούς προορισμούς. Οι περισσότεροι ταξιδιωτικοί όμιλοι
καταγράφουν διψήφια ποσοστά κρατήσεων, με τη Ρόδο, την Κρήτη και την Κω να
έχουν τα σκήπτρα.
Στα highlights της ελληνικής συμμετοχής καταγράφτηκε η
επίσκεψη της καγκελαρίου Μέρκελ στο περίπτερο του ΕΟΤ, κάτι που η ελληνίδα υπουργός
Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, ερμήνευσε ως «ψήφο εμπιστοσύνης» της Γερμανίας
προς την τουριστική Ελλάδα.
Η Ελλάδα παρουσιάστηκε στην ΙΤΒ με βασικό σύνθημα Greece -
All time classic, πράγμα που καταδεικνύει την έμφαση στα ιδιαίτερα
χαρακτηριστικά της χώρας: Ήλιος και θάλασσα, αλλά και πολιτισμός και ιστορία.
Στοιχεία που δίνουν έμφαση στην μοναδικότητα του ελληνικού τουριστικού
προϊόντος.
Στο επίκεντρο των ελληνικών προσπαθειών για μια ακόμη φορά
η επιμήκυνση της τουριστικής σαιζόν με μεγάλους tour operator, π.χ. TUI να
εμφανίζονται διατεθειμένοι να συμπράξουν με συγκεκριμένες δράσεις στην
κατεύθυνση αυτή. Αξιοπρεπής και φέτος η ελληνική παρουσία στην ΙΤΒ, με το
ελληνικό περίπτερο να είναι κατά τα δύο τρίτα μικρότερο σε έκταση, αλλά να
φιλοξενεί 58 συνεκθέτες, 10 περισσότερους σε σχέση με το 2012.
Η σύνδεση της τουριστικής εκπαίδευσης με την αγορά
εργασίας τέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν την Παρασκευή στο
περιθώριο της ΙΤΒ η κα. Κεφαλογιάννη με το γερμανό υφ. Εργασίας Χ.Γ. Φούχτελ.
Κατά τη συνάντηση, η ελληνίδα υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη
παρουσίασε στον συντονιστή της ελληνογερμανικής συνέλευσης τις μεταρρυθμιστικές
προσπάθειες της κυβέρνησης στο πεδίο των υποδομών, της προσέλκυσης επενδύσεων
και τους βασικούς άξονες του νέου αναπτυξιακού προγράμματος της ελληνικής
κυβέρνησης.
Συζητήθηκαν εκτενώς οι εξελίξεις στο πεδίο της εισαγωγής του
«δυϊκού συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης» της Γερμανίας στην Ελλάδα και
ειδικότερα στον κλάδο της τουριστικής εκπαίδευσης. Η συμφωνία θα υπογραφεί στο
τέλος Μαρτίου στην Αθήνα. «Με πολλή χαρά θα υποδεχθούμε στο τέλος του μήνα τον
κ. Φούχτελ για την υπογραφή της συμφωνίας εισαγωγής στην Ελλάδα του δυϊκού
συστήματος εκπαίδευσης και κατάρτισης στον τουρισμό», δήλωσε μετά τη συνάντηση
η Όλγα Κεφαλογιάννη.
Σημαντική εξέλιξη προς το συμφέρον των νέων στην Ελλάδα
χαρακτήρισε τη συμφωνία ο Χανς-Γιόαχιμ Φούχτελ, περιγράφοντας τις δράσεις του
προγράμματος. «Με την εισαγωγή του συστήματος δίνεται μια πρόσθετη δυνατότητα
επαγγελματικής εκπαίδευσης, η οποία χαρακτηρίζεται από υψηλή ποιότητα και
προσανατολισμό στην πράξη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο γερμανός υφυπουργός.
Φωτογραφικό υλικό καθώς και ρεπορτάζ σχετικά με την έκθεση μπορείτε να δείτε εδω : http://news.gtp.gr/2013/03/05/gnto-stand-at-itb-berlin-2013-photo-report/