Δύο ερωτήσεις κατέθεσε χθές και προχθές στην Βουλή ο βουλευτής του Πασοκ Παναγιώτης Ρήγας με θέμα τις μεταφορές ασθενών με καΐκι στις Κυκλάδες (και επιδοτούμενες παρακαλώ!) καθώς και για τις αυξήσεις των εισιτηρίων στα
(επιδοτούμενα τι σύμπτωση, πάλι!) ακτοπλοϊκά δρομολόγια των Κυκλάδων.
Παράλληλα, σημειώνουμε ότι ο κ. Ρήγας ήταν ο εισηγητής του Πασόκ στην χθεσινή συζήτηση στην Βουλή του νομοσχέδιου με το οποίο ρυθμίζεται η ένταξη στην διοικητική ιεραρχία του υπαλληλικού κώδικα του προσωπικού που απασχολείται με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου και αφορά 55.000 συμβασιούχους στο Δημόσιο.
Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτης Ρήγας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως «σειρά διευθετήσεων με συγκεκριμένες στοχεύσεις και εξυπηρετήσεις αιτημάτων μικρών ή μεγαλύτερων ομάδων, που θα μπορούσαν να έχουν όνομα και διεύθυνση με στόχο τον εξωραϊσμό της εικόνας της κυβέρνησης». Παρόμοια θέση εξέφρασαν ο εισηγητής του ΚΚΕ, Αντ. Σκυλλάκος και του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Τσούκαλης.
Οι ερωτήσεις
Άγνοια και έκπληξη εξέφρασε δημοσίως ο Υπουργός Υγείας κ. Αβραμόπουλος, όταν σε πρόσφατη επίσκεψη του στην Τήνο ήρθε αντιμέτωπος με διαμαρτυρόμενους πολίτες του νησιού, που του κατήγγειλαν το απαράδεκτο καθεστώς διακομιδής ασθενών με ψαροκάικα. «Πρώτη φορά το ακούω αυτό» δήλωσε δήθεν οργισμένος ο Υπουργός και δεσμεύτηκε ότι η κατάσταση αυτή δεν θα συνεχιστεί.
Οποία υποκρισία και προσβολή της νοημοσύνης και της αξιοπρέπειάς μας. Χιλιάδες διαμαρτυρίες, εκατοντάδες Ερωτήσεις και Αναφορές στη Βουλή, δεκάδες δημοσιεύματα και αναφορές στα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης για το τριτοκοσμικό καθεστώς των διακομιδών στις Κυκλάδες και ο Υπουργός μας «δουλεύει» ισχυριζόμενος ότι αγνοεί το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Ήταν ο ίδιος Υπουργός που πριν από ένα χρόνο σε ιατρικό συνέδριο στην Νάξο δεσμεύονταν ότι στα μέσα του 2009 το ΕΚΑΒ θα διέθετε σύγχρονα πτητικά μέσα και έξι(6) πλωτά σκάφη πλήρως εξοπλισμένα για την πραγματοποίηση διακομιδών με ταχύτητα και ασφάλεια.
Παρά τις δεσμεύσεις του κ. Αβραμόπουλου οι διακομιδές ασθενών στις Κυκλάδες διενεργούνται σε μεγάλο βαθμό από το ίδιο πάντα αλιευτικό σκάφος.
Τα ποσά που έχει καταβάλει το Δημόσιο στον πλοιοκτήτη του αλιευτικού ως νόμιμη αποζημίωση για τις διακομιδές τα έτη 2008 και 2009 ξεπερνούν τις 150.000 ευρώ.
Επιχειρηματικά σκεπτόμενος ο εν λόγω ιδιοκτήτης και αξιοποιώντας την ανικανότητα και την ύποπτη αδράνεια του κράτους προχωρεί στην αγορά μεγαλύτερου σκάφους, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση διακομιδών που παρουσιάζεται στις Κυκλάδες!!!
Και ενώ η ποιότητα των υπηρεσιών Υγείας στις Κυκλάδες χειροτερεύει, οι ελλείψεις σε προσωπικό αυξάνονται, οι εφημερίες των γιατρών δεν πληρώνονται στο σύνολο τους, οι νέοι Οργανισμοί των νησιωτικών υγειονομικών μονάδων μουχλιάζουν στα συρτάρια του Υπουργείου, τα «γαλάζια» στελέχη συγχαίρουν εαυτούς και αλλήλους για τις επιτυχίες τους και τα έργα τους στον τομέα της Υγείας.
Έχουμε χάσει την αρίθμηση των ανακοινώσεων και των δελτίων τύπου με τα οποία γαλάζιοι Βουλευτές, κυβερνητικοί παράγοντες και κομματικά στελέχη εξαγγέλλουν με πανηγυρικό τρόπο την προμήθεια νέων ασθενοφόρων και την τοποθέτηση προσωπικού του ΕΚΑΒ στα Κέντρα Υγείας και στα Νοσοκομεία των νησιών μας.
Για να βάλουμε τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση διευκρινίζουμε τα εξής:
Τα νέα ασθενοφόρα που στάλθηκαν σε Κέντρα Υγείας και Νοσοκομεία των νησιών μας σε αντικατάσταση των ήδη υπαρχόντων είναι δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Οι διασώστες του ΕΚΑΒ εάν και όταν έρθουν στα νησιά μας, στην συντριπτική τους πλειοψηφία θα αντικαταστήσουν αυτούς που υπηρετούν σήμερα στις μονάδες υγείας και έχουν υποβάλει ήδη αιτήσεις μετάθεσης.
Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε την σύγκρουση που υπάρχει ανάμεσα στο προσωπικό του ΕΚΑΒ και στους εργαζόμενους αντιστοίχων ειδικοτήτων που υπηρετούν στις νησιωτικές μονάδες υγείας, εξαιτίας του διαφορετικού εργασιακού καθεστώτος που απολαμβάνουν οι εκαβίτες σε σχέση με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας των Νησιών μας.
Σε αυτά τα προβλήματα καθώς και στο μείζον πρόβλημα των έγκαιρων και ασφαλών διακομιδών με πλωτά και πτητικά μέσα, η κυβέρνηση δεν δίνει καμία απάντηση.
Η προστασία της Υγείας των νησιωτών συνιστά άμεση προτεραιότητα και απαιτεί την εφαρμογή σύγχρονων και αποτελεσματικών πολιτικών. Με επικοινωνιακά τερτίπια και ημίμετρα δεν αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες Υγείας.
Δυστυχώς για τις Κυκλάδες και στον τομέα της Υγείας η Κυβέρνηση Καραμανλή έχει υποκαταστήσει την πολιτική με την επικοινωνία. Η ανάγκη για την εφαρμογή ενός νέου νησιωτικού ΕΣΥ προβάλει περισσότερο επιτακτική από ποτέ.
Το ΠΑΣΟΚ, στο κυβερνητικό του πρόγραμμα, έχει αναλάβει σαφείς δεσμεύσεις για την εκπόνηση και εφαρμογή ειδικών νησιωτικών πολιτικών, που θα αναβαθμίζουν την ποιότητα της Υγείας στα νησιά και θα παγιώνουν το αίσθημα ασφάλειας στους κατοίκους.
Με τις ευλογίες του Υπουργείου οι αυξήσεις των εισιτηρίων στα
επιδοτούμενα ακτοπλοϊκά δρομολόγια των Κυκλάδων
Αποκαλυπτική υπήρξε η απάντηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε Ερώτησή μου σχετική με τις υπέρογκες αυξήσεις των ναύλων στα επιδοτούμενα δρομολόγια της ενδοεπικοινωνίας που εκτελούνται από τα ταχύπλοα Αίολος Κεντέρης Ι και ΙΙ.
Το Υπουργείο κάνει γνωστό ότι με Υπουργική Απόφαση του 2008 παρέχεται η δυνατότητα στα ταχύπλοα πλοία ηλικίας μικρότερης των 10 ετών να καθορίζουν τιμή εισιτηρίου διπλάσια από αυτή που εισπράττουν τα συμβατικά πλοία άνω των 10 ετών.
Επιπροσθέτως, όπως προκύπτει από τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας(δηλ. επιδοτούμενες δρομολογιακές γραμμές), ο χρόνος διαρκείας ισχύος τους δεν έχει ακόμη καθοριστεί.
Επομένως, μέχρι σήμερα και πάντα με βάση τα κείμενα των συμβάσεων που μου απέστειλε το Υπουργείο δεν έχει διασφαλιστεί η μακροχρόνια εξυπηρέτηση της ενδοεπικοινωνίας των Κυκλάδων από τα συγκεκριμένα πλοία.
Συμπερασματικά, με βάση την απάντηση του Υπουργείου μπορούμε να ισχυριστούμε ότι: τα πλοία ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι ΚΑΙ ΙΙ εισπράττουν –με την άδεια του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής– διπλάσιο ναύλο από τα συμβατικά πλοία με μόνο το κριτήριο της ηλικίας. Δεν μας διευκρινίζει το Υπουργείο με ποια ταχύτητα υποχρεούνται να πλέουν, αφού χαρακτηρίζονται από τις συμβάσεις ως ταχύπλοα, ούτε βεβαίως αναφέρεται στην διαδικασία ελέγχου τήρησης των συμβατικών τους υποχρεώσεων.
Στην πραγματικότητα όλοι γνωρίζουμε ότι τα δύο κατ’ όνομα ταχύπλοα τα οποία επιδοτούνται γενναία για την εκτέλεση των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων αναπτύσσουν ταχύτητες συμβατικών πλοίων και εισπράττουν διπλάσια τιμή εισιτηρίου από τα συμβατικά πλοία.
Η κατάσταση αυτή δικαίως έχει εξοργίσει τους Κυκλαδίτες, που για μια ακόμη φορά διαπιστώνουν ότι η δεξιά κυβέρνηση, οι κυβερνητικοί Βουλευτές και οι γαλάζιοι κομματικοί παράγοντες μας εμπαίζουν.
Κύριο μέλημα της Κυβέρνησης Καραμανλή ήταν και παραμένει η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εφοπλιστών. Δεν της αρκεί ότι τους αμείβει πλουσιοπάροχα από τον κρατικό προϋπολογισμό με τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, τους επιτρέπει ταυτόχρονα να εισπράττουν υπέρογκα ναύλα από τους επιβάτες χωρίς να παρέχουν ανάλογες υπηρεσίες.
Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η Κυβέρνηση οφείλει να αντιληφθεί ότι δεν μας κάνει χάρη ούτε αυτή ούτε βεβαίως οι εφοπλιστές.
Χωρίς καθυστέρηση το Υπουργείο οφείλει να επιβάλει και ταυτόχρονα να ελέγχει διαρκώς την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων εκ μέρους των ακτοπλοϊκών εταιρειών που εκτελούν τα επιδοτούμενα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.
Σε διαφορετική περίπτωση η πολυδιαφημιζόμενη αναβάθμιση της ακτοπλοϊκής ενδοεπικοινωνίας θα καταντήσει ένα κακόγουστο κυβερνητικό προπαγανδιστικό παραμύθι.