Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2008

«Ορατότης 0»
(είναι ο τίτλος της ταινίας στην οποία ο πρωταγωνιστής Νίκος Κουρκουλος, ενώπιον της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που εξετάζει το ναυάγιο ενός καρβουνιάρικου, ερμηνεύει την γνωστή ατάκα «όχι άλλο κάρβουνο!».
ατάκα που ταιριάζει στην περίπτωσή μας με την διαφορά ότι ο πηδαλιούχος του Sea Diamond θα πρέπει να φώναζε «πάρτο αριστεράααααα!»)
Και τα δύο πλοία πάντως, φαίνεται ότι ταξίδευαν έχοντας τα «κουσούρια» τους.


Η επανεμφάνιση πάντως του θέματος του ναυαγίου του Sea Diamond στην καλντέρα επανέρχεται στην επικαιρότητα ύστερα από την ολοκλήρωση και παρουσίαση του πορίσματος των εμπειρογνωμόνων που εξέταζαν την υπόθεση,
αλλά και των ανακοινώσεων τις οποίες έκανε την περασμένη εβδομάδα στον «Ρ/Σ Σαντορίνη 106.4» ο Νομικός Σύμβουλος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Στέλιος Παπανδρεόπουλος.
Κι αν το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε «κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της πλοιοκτήτριας εταιρείας», τότε για τις δηλώσεις του κ. Παπανδρεόπουλου στα σίγουρα μπορούμε να πούμε ότι «έβαλε το μαχαίρι στο κόκαλο».


Στην εκπομπή του Παναγιώτη Μυτηλιναίου στον «Ρ/Σ Σαντορίνη 106.4» την περασμένη εβδομάδα ο κ. Παπανδρεόπουλος εμφανίστηκε να έχει αντίθετη γνώμη για τα αίτια της πρόσκρουσης και του ναυαγίου του πλοίου, με τα συμπεράσματα που παρουσίασαν οι εμπειρογνώμονες στο πόρισμά τους.


Ο κ. Παπανδρεόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι «το Sea Diamond μπήκε στην Καλντέρα με χαλασμένη και εκτός λειτουργίας την 3η μηχανή του, γεγονός που έχει καταγραφεί στην κατάθεσή του πηδαλιούχου την ώρα της πρόσκρουσης ο οποίος εχει ακόμη καταθέσει ότι το πλοίο τράβαγε δεξιά εξ αιτίας της βλάβης. Δεν υπήρχαν ούτε δυνατός αέρας, ούτε υπόγεια ρεύματα όπως υποστηρίζει η εταιρία που οδήγησαν το πλοίο σε αυτήν την πορεία, η μια του μηχανή ήταν χαλασμένη και το πλοίο δεν άκουγε δήλωσε ο κ. Παπανδερόπουλος ο οποίος είπε παράλληλα ότι για να υποστηρίξει την επιχειρηματολογία της η εταιρία εξαφάνισε το ημερολόγιο μηχανής στο οποίο είχε καταγραφεί η βλάβη και το μαύρο κουτί με την συνομιλία γέφυρας – μηχανοστασίου όπου επίσης είχε αναφερθεί το πρόβλημα.
Ο κ. Παπανδρεόπουλος αναφέρθηκε επίσης και στην κατάθεση του καπετάνιου του ρυμουλκού που βρέθηκε στην περιοχή, του κ. Πέτρου Καραμολέγκου, ο οποίος προσπαθούσε για πολύ ώρα να βοηθήσει τον καπετάνιο του πλοίου, υποδεικνύοντάς του πως θα μπορούσε να ρυμουλκήσει το Sea Diamond, να τραβήξει δηλαδή το πλοίο στα αβαθή ώστε να μην βυθιστεί, «πιάνοντας» τον κάβο που έδινε στο πλοίο για να «το φέρει ίσια». Κάτι το οποίο δεν έγινε, επειδή ,όπως υποστηρίζει η εταιρία, το πλήρωμα δεν μπορούσε να ανέβει στην «κουβέρτα» του πλοίου επειδή είχε πάρει κλίση και κάτι τέτοιο θα ήταν επικίνδυνο. «Ο ισχυρισμός αυτός δεν ευσταθεί, πράγμα που αποδεικνύεται από τα στοιχεία που υπάρχουν» σχολίασε ο κ. Παπανδρεόπουλος τον εν λόγο επιχείρημα της εταιρίας.

Συμπερασματικά πάντως ο κ. Παπανδρεόπουλος ήταν ξεκάθαρος στο ότι το γεγονός της μίας χαλασμένης μηχανής να ήταν η αιτία που οδήγησε το πλοίο στον ύφαλο στον οποίον και προσέκρουσε με αποτέλεσμα αργότερα να βυθιστεί.



Από την άλλη πλευρά,
απολύτως ξεκάθαρη είναι και η θέση της πλοιοκτήτριας εταιρίας του κρουαζιεροπλοίου που κάνει λόγο για λάθη στους επίσημους ναυτιλιακούς χάρτες με τους οποίους ήταν εφοδιασμένα όλα τα πλοία και στους οποίους εσφαλμένα αποτυπωνόταν η μορφολογία του βυθού.


Σύμφωνα με την εταιρία : «τα αποτελέσματα των μετρήσεων που έγιναν από την Υδρογραφική Υπηρεσία επιβεβαίωσαν ότι ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το “SEA DIAMOND” βρίσκεται 131 μέτρα από την ακτή και όχι μόνο 57 μέτρα, όπως εσφαλμένα αποτυπωνόταν στον επίσημο ναυτιλιακό χάρτη με τον οποίο ήταν εφοδιασμένα όλα τα πλοία. Σύμφωνα με τον ίδιο χάρτη, στο σημείο που έγινε η πρόσκρουση, το βάθος της θάλασσας παρουσιαζόταν να είναι 18 έως 22 μέτρα κι όχι 3,5 έως 5 μέτρα, όπως είναι στην πραγματικότητα»


Η πλήρης απάντηση της πλοιοκτήτριας εταιρίας του κρουαζιεροπλοίου Louis plc, στα ευρήματα της νέας χαρτογράφησης που έγινε από την εξειδικευμένη εταιρεία Akti Engineering στην περιοχή του ναυαγίου του κρουαζιεροπλοίου «SEA DIAMOND»,
Είναι η εξής:


Η Υδρογραφική Υπηρεσία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, που αποτελεί τον αρμόδιο επίσημο κρατικό φορέα στην Ελλάδα, προέβη με τη σειρά της σε νέα χαρτογράφηση της περιοχής και το πόρισμα της επιβεβαιώνει πλήρως τα ευρήματα της Akti Engineering. Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα των μετρήσεων που έγιναν από την Υδρογραφική Υπηρεσία επιβεβαίωσαν ότι ο ύφαλος στον οποίο προσέκρουσε το “SEA DIAMOND” βρίσκεται 131 μέτρα από την ακτή και όχι μόνο 57 μέτρα, όπως εσφαλμένα αποτυπωνόταν στον επίσημο ναυτιλιακό χάρτη με τον οποίο ήταν εφοδιασμένα όλα τα πλοία. Σύμφωνα με τον ίδιο χάρτη, στο σημείο που έγινε η πρόσκρουση, το βάθος της θάλασσας παρουσιαζόταν να είναι 18 έως 22 μέτρα κι όχι 3,5 έως 5 μέτρα, όπως είναι στην πραγματικότητα. Τα παραπάνω επίσημα ευρήματα δικαιώνουν τις θέσεις που εδώ και ένα χρόνο η πλοιοκτήτρια του κρουαζιεροπλοίου προβάλλει, ότι δηλαδή με βάση τον τότε εν ισχύει επίσημο χάρτη, η πορεία που ακολουθούσε το “SEA DIAMOND” κατά την προσέγγισή του στο υποδειχθέν σημείο πρόσδεσης στη Σαντορίνη ήταν απόλυτα ασφαλής.Η Πλοιοκτήτρια και η διαχειρίστρια του “SEA DIAMOND” εκφράζουν την ικανοποίηση τους καθότι η πλήρης επιβεβαίωση από την Υδρογραφική Υπηρεσία δικαιώνει επίσης τη θέση τους να υπερασπιστούν από την πρώτη κιόλας στιγμή τις ικανότητες, τα προσόντα και την εμπειρία του Πλοιάρχου, των αξιωματικών, του πληρώματος αλλά και της Ελληνικής ναυτοσύνης εν γένει.