Σάββατο, Μαρτίου 22, 2008

Αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια

  • Στο 8% τις καθορίζει η κυβέρνηση, ανακοινώνοντας παράλληλα την παραπέρα απελευθέρωση των συγκοινωνιών

  • Νέα τρελά κέρδη στους ακτοπλόους εφοπλιστές εξασφαλίζει η κυβέρνηση της ΝΔ, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι η πολιτική της - συνέχεια αυτής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - είναι καθαρά ταξική, επιθετική και επικίνδυνη για τους εργαζόμενους σε στεριά και θάλασσα. Χτες δημοσιοποιήθηκε απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκη, η οποία προβλέπει αυξήσεις 8% στα εισιτήρια επιβατών και ναύλα οχημάτων από την 1η Μάη, ενώ με δεύτερη υπουργική απόφαση «απελευθερώνει» και άλλες ακτοπλοϊκές γραμμές, ενισχύοντας παραπέρα την εφοπλιστική ασυδοσία σε βάρος της ακτοπλοΐας.

  • Ειδικότερα προβλέπεται ότι: «Καθορίζονται οι νέες ανώτατες τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών και οχημάτων σε ποσοστό αύξησης 8% για δύο χρόνια (3,75% για το 2006 και 4,25 τοις εκατό για το 2007)». Δηλαδή δίνει στους εφοπλιστές και... αναδρομικά! Και εξηγεί: «Η τελευταία αύξηση του ναυλολογίου είχε γίνει στις 27 Μαΐου 2005, κατά 6,8%. Η αύξηση του 8% αφορά τα έτη 2006 και 2007, με βάση το Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή των δύο αυτών χρόνων». Μάλιστα τους εξασφαλίζει ότι κάθε χρόνο θα αυξάνονται τα εισιτήρια αναφέροντας: «Εφεξής οι ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές θα αναπροσαρμόζονται την 1η Μαΐου κάθε χρόνου, με αρχή το 2009, σε ποσοστό αντίστοιχο του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή των μηνών Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους και θα ανακοινώνονται μέχρι 10 Απριλίου»!

  • Σε ό,τι αφορά τις ακτοπλοϊκές γραμμές, «απελευθερώνει» αυτές των οποίων η σύνδεση εξυπηρετείται από πλοία που ανήκουν σε δύο τουλάχιστον εταιρείες και ο ετήσιος αριθμός διακινούμενων επιβατών είναι άνω των εκατόν πενήντα χιλιάδων ή η σύνδεση εξυπηρετείται από ένα πλοίο και ο ετήσιος αριθμός διακινούμενων επιβατών είναι άνω των τριακοσίων χιλιάδων.

    Το ρεπορτάζ και το κείμενο έγιναν για την εφημερίδα «Ριζοσπάστης» και το φύλλο της Τετάρτης 19 Μαρτίου 2008 - 1η έκδοση Σελίδα 17
    http://www2.rizospastis.gr/page.do?id=9529&publDate=19%2F3%2F2008&direction=&pageNo=17


  • Η κατάσταση όμως είναι ακόμη χειρότερη μιας και πέρα από το θέμα των αυξήσεων «άγονη» κινδυνεύει να μείνει η ακτοπλοϊκή σύνδεση των επιδοτούμενων νησιών του Αιγαίου, αφού οι πλοιοκτήτες τους αντιδρούν στις εξαγγελίες Βουλγαράκη για αυξήσεις στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία κατά 3,75% για το 2006 και 4,25% για το 2007, και αρνούνται να συμμετάσχουν στον τρίτο κατά σειρά διαγωνισμό για την κάλυψη 20 άγονων γραμμών.

    Αναλυτικά η κατάσταση περιγράφεται στο ρεπορτάζ και το κείμενο που δημοσιεύει το http://www.kykladesnews.gr/





    Χωρίς πλοία Σχοινούσα, Ηρακλειά, Δονούσα και Φολέγανδρος;

  • «Μετωπική σύγκρουση» πλοιοκτητών και υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Βουλγαράκη, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να μείνουν χωρίς πλοία τα επιδοτούμενα νησιά του Αιγαίου. Οι αυξήσεις στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία κατά 3,75% για το 2006 και 4,25% για το 2007 έχουν προκαλέσει τις αντιδράσεις των πλοιοκτητών που αρνούνται να συμμετάσχουν στον τρίτο κατά σειρά διαγωνισμό για την κάλυψη 20 άγονων γραμμών.

  • Σε ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας που καλεί τον ΥΕΝΑΝΠ Γιώργο Βουλγαράκη να επανεξετάσει την απόφασή του για την αθροιστική αύξηση του 8%, αν επιθυμεί την βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών εταιριών υπογραμμίζει τα εξής: «Παρά τις υποχρεώσεις που έχουμε ως χώρα απέναντι στην Ε.Ε για την ολική απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών της χώρας ο κ. Βουλγαράκης μη λαμβάνοντας καθόλου υπόψιν του τις ραγδαίες και συνεχιζόμενες αυξήσεις του πετρελαίου ορίζει τους ναύλους των άγονων και επιδοτούμενων γραμμών οι οποίες σημειωτέων, δεν έχουν αυξηθεί από το 2005.

  • Στο διάστημα αυτό υπήρξε μια πρωτοφανής αύξηση όλων των συντελεστών κόστους λειτουργίας των πλοίων, με πρώτες τις τιμές των καυσίμων που το πρώτο δίμηνο τού 2008 είναι αυξημένες κατά 69% σε σχέση με το 2007, ενώ οι λοιποί συντελεστές κόστους έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 7-15%. Η αθροιστική αύξηση τού 8% τού κ. Βουλγαράκη για δύο χρόνια κατά τα οποία επιβαρύνθηκε πολλαπλασίως η λειτουργία του ακτοπλοϊκού πλοίου προκαλεί μεγάλες ανησυχίες στους πλοιοκτήτες και τις ακτοπλοϊκές εταιρίες αφού για την σωστή τιμολόγηση τού κρατικού ναυλολογίου πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν πέραν του πληθωρισμού και οι αύξηση του πετρελαίου που σήμερα αποτελεί το 60% του κόστους εκμετάλλευσης των πλοίων».

  • Να σημειωθεί ότι τις αντιδράσεις των πλοιοκτητών που εξυπηρετούν χειμώνα-καλοκαίρι, νησιά όπως η Φολέγανδρος, οι Λειψοί, Σχοινούσα, Δονούσα, Ηρακλειά, Λήμνο, Αϊ Στράτη και άλλα μικρότερα πυροδότησε η ανακοίνωση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ότι ο υπουργός καθόρισε τις τιμές του ναυλολογίου των επιδοτούμενων πλοίων τους, τονίζοντας μάλιστα ότι οι αυξήσεις του 3,75% και 4,25% που θα ισχύσουν από 1η Μαΐου για όλες τις μη απελευθερωμένες γραμμές είναι στα όρια τού πληθωρισμού.

  • Όπως δήλωσε και ο νομαρχιακός σύμβουλος της Σαντορίνης, Ηλίας Μάινας στην εκδήλωση της εταιρίας μας, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας είναι η συγκοινωνία. «Πόσα κλικ - στο διαδίκτυο – να κάνουμε και πόσα εισιτήρια να κλείσουμε όταν ο επισκέπτης κατεβαίνοντας από το αεροπλάνο στην Σαντορίνη θέλει να βρεθεί στην Αμοργό και δεν υπάρχει η σωστή συγκοινωνία, πως θα πάει σε αυτό που επιθυμεί, που λέγεται Σίκινος, Φολέγανδρος και τα λοιπά».