Σάββατο, Οκτωβρίου 27, 2007

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ι.Μ. Θήρας Αμοργού και Νήσων,
Εσπερινές ομιλίες θα πραγματοποιήσει στο νησί μας ο Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητρόπολης Νίκαιας π. Δανιήλ Αεράκης Την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2007 στις 17.00 στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στο Εμπορείο με θέμα «είμαστε αληθινά άνθρωποι;»
Την Πέμπτη 1η Νοεμβρίου 2007 στις 18.00 στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού στο Καμάρι με θέμα : ο δεκάλογος για την Αγία Γραφή»
Την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου στις 17.30 στην αίθουσα του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου στη Μεσαριά με θέμα «να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας»




Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία έχει αναλάβει ο ιερέας της ενορίας της Αναλήψεως του Καρτεράδου για την δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της Αλβανικής γλώσσας για τα παιδιά μεταναστών που ζουν στην Ελλάδα, ώστε να μην χάσουν την επαφή με την μητρική τους γλώσσα και την γραμματική της. Επίσης γίνεται προσπάθεια για την δημιουργία τμήματος εκμάθησης ή ενισχυτικής διδασκαλίας Αγγλικών.
Μεταξύ των δραστηριοτήτων της η ενορία του Καρτεράδου έχει διοργανώσει προσκυνηματική εκδρομή στην Αίγυπτο την Μονή του Σινά, που θα ξεκινήσει στις 31 Οκτωβρίου. Για κάθε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε τον π. Χριστόφορο εφημέριο της ενορίας.




Αρκετός κόσμος ανταποκρίθηκε και φέτος στις γιορταστικές εκδηλώσεις που έγιναν προς τιμήν του Αγίου Δημητρίου πολιούχου της Μεσαριάς.
Την Πέμπτη 25 Οκτωβρίου ,παραμονή της γιορτής, ο νεοσύστατος Πολιτιστικός Σύλλογος Μεσαριάς «Άγιος Δημήτριος» προσέφερε πανήγυρη στον κόσμο μετά την τέλεση του εσπερινού, ενώ ο εορτασμός έγινε στο Πατηνιώτειο Ενοριακό Κέντρο που βρίσκεται στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου Μεσαριάς.
Ενώ χθες Παρασκευή μετά τη Θεία Λειτουργία πραγματοποιήθηκε από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Θήρας κ. Επιφάνειο, η χειροτονία του Διάκονου Ευάγγελου Φουστέρη και ακολούθησε η περιφορά της εικόνας στο χωριό.




Γιορταστικές εκδηλώσεις όμως έγιναν και στην Θηρασιά και συγκεκριμένα στον ναό του Αγ. Δημητρίου στον Ποταμό, μέρος στο οποίο βρέθηκαν αρκετοί Σαντορινιοί που επωφελήθηκαν από τον καλό καιρό καθώς και την δυνατότητα μεταφοράς με λάντζα από το Αμμούδι και έκαναν ένα ταξιδάκι μέχρι το γειτονικό νησί.


Σήμερα στην 13.00 θα πραγματοποιηθεί το πρώτο «Santorini Moto Cross» που διοργανώνει η Λέσχη Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Σαντορίνης σε συνεργασία με το Αθλητικό Σωματείο Μοτοσικλετιστών Σύρου.
O αγώνας θα διεξαχθεί σε χώρο 20 στρεμμάτων στο Εμπορείο, (στον νέο δρόμο Εμπορείου – Πύργου) με την συμμετοχή αθλητών από τη Σαντορίνη, την Πάρο, τη Μύκονο, τη Μήλο, την Κρήτη και την Αθήνα, με μεγαλύτερη αγωνιστική ομάδα αυτής της Σύρου η οποία εκπροσωπείτε από 7 συμμετοχές.
Αλλάζει από την Κυριακή η ώρα, λήγει το θερινό ωράριο κι ετσι στις 04.00 τα ρολόγια θα γυρίσουν μία ώρα πίσω και θα δείχνουν 15.00




Συνεχίζει για δεύτερη εβδομάδα ,έως και επόμενη Πέμπτη 1 Νοεμβρίου, την προβολή της ταινίας του Γιάννη Σμαραγδή «El Greco» το Villagio Cinema στο Καμάρι.
Η ταινία αναφέρεται στη ζωή και το έργο του έλληνα ζωγράφου Δομίνικου Θεοτοκόπουλου. Πρόκειται για διεθνή παραγωγή στην οποία συμμετέχουν έλληνες και ξένοι ηθοποιοί. Την μουσική υπογράφει ο Βαγγέλης Παπαθανασίου.
Ώρες προβολών: 20:20 και 22:40.




Όχι και τόσο «μυστήριο» με δεδομένη την έλλειψη νερού
Ερώτηση προς τους Υπουργούς ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης Παπαγιαννάκης με θέμα
την εγκατάλειψη αιγάγρων στο ξερονήσι Αντίμηλος που βρίσκεται βορειοδυτικά της Μήλου.
Σύμφωνα με το κείμενο,
Το καλοκαίρι του 2007 γύρω από τις ακτές και σε άλλες περιοχές της Αντιμήλου, το μικρό ακατοίκητο νησάκι στα βορειοδυτικά της Μήλου, βρέθηκαν αρκετά πτώματα αιγάγρων. Το νησί της Αντιμήλου ανήκει στις περιοχές του Natura 2000 και το σπάνιο αυτό είδος αιγάγρου έχει χαρακτηριστεί ως προστατευόμενο είδος από το 1957 με βασιλικό διάταγμα. Προφανής αιτία για το εν λόγω περιστατικό ήταν η παρατεταμένη λειψυδρία της φετινής χρονιάς και η χρόνια εγκατάλειψη από τις όποιες αρμόδιες αρχές. Ανάλογο περιστατικό, μικρότερης κλίμακας κατεγράφη και το 2001-2002, πάλι σε περίοδο λειψυδρίας, όπου και τότε εθελοντές κάτοικοι της Μήλου, έσωσαν την κατάσταση.
Το περιστατικό έγινε γνωστό από κατοίκους της Μήλου, κυρίως ψαράδες, που πλησιάζουν την Αντίμηλο και βρέθηκαν μπροστά στο αποτρόπαιο θέαμα των νεκρών αιγάγρων, που βεβαίως από την προχωρημένη σήψη εξέπεμπαν μία δυσάρεστη οσμή.
Στη συνέχεια, παρενέβη η Δ/νση Δασών των Κυκλάδων, του δασονομείου της Μήλου και το ΥΠΕΘΑ όπου έστειλαν Σινούκ με ομάδα επιχειρησιακής δράσης και μετέφεραν νερό κ.α.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: Τι είδους μέτρα και μέσα έχουν εξασφαλίσει για να διατηρήσουν ένα προστατευόμενο είδος που μάλιστα ζει σε περιοχή Natura 2000;




«Εντελώς απροστάτευτα και σε διαρκή κίνδυνο πετρελαϊκής ρύπανσης βρίσκονται τα νησιά του Αιγαίου», το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ Σταύρου Αρναουτάκη.

Με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Ευρωβουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Σταύρος Αρναουτάκης εκφράζει την ανησυχία του για τον κίνδυνο θαλάσσιας ρύπανσης λόγω της αυξανόμενης διακίνησης πετρελαίου με δεξαμενόπλοια στο Αιγαίο, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ετησίως διακινούνται πάνω από 100 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου με δεξαμενόπλοια, ενώ η διακίνηση θα αυξηθεί κατακόρυφα με την έναρξη λειτουργίας του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη.
Ο Ευρωβουλευτής ζήτησε από την Επιτροπή να τον ενημερώσει για το αν διαθέτει ακριβή στοιχεία για τη διακίνηση δεξαμενοπλοίων στο Αιγαίο, αν υπάρχουν μελέτες εκτίμησης των περιβαλλοντικών κινδύνων σχετικά με αυτή τη διακίνηση καθώς και αν έχουν καθορισθεί συγκεκριμένοι δίαυλοι διέλευσης για τα δεξαμενόπλοια.
Ζητά, ακόμη, από την Επιτροπή να πάρει θέση για την ενίσχυση της ανάπτυξης των νησιών, τα οποία αντιμετωπίζουν άμεσα τον κίνδυνο ρύπανσης και για την ετοιμότητα στην αντιμετώπιση πετρελαϊκής ρύπανσης στον χώρο του Αιγαίου.
Ο κ. Jacques Barrot, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος Επίτροπος για θέματα μεταφορών απαντώντας στον Σταύρο Αρναουτάκη παραδέχεται ότι η Επιτροπή
«δεν διαθέτει συγκεκριμένα αναλυτικά στοιχεία για τις κινήσεις δεξαμενοπλοίων και εμπορικών πλοίων στο Αιγαίο». Αναφέρει, επίσης, ότι «στο Αιγαίο δεν υπάρχουν ναυτιλιακοί διάδρομοι, τους οποίους θα πρέπει να ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια», ενώ τονίζει ότι τα μέσα παρακολούθησης της θαλάσσιας κίνησης λειτουργούν υπό την ευθύνη του κάθε κράτους μέλους. Τονίζει , μάλιστα, ότι μέχρι το τέλος του 2007 θα πρέπει να έχουν εγκατασταθεί από όλα τα κράτη μέλη, σε εγκαταστάσεις ξηράς, συστήματα αυτόματου εντοπισμού των πλοίων, στα πλαίσια ενός κοινοτικού συστήματος παρακολούθησης και ενημέρωσης για τις κινήσεις τους στις ευρωπαϊκές θάλασσες.
Σχετικά με τον περιβαλλοντικό κίνδυνο από τη διέλευση δεξαμενοπλοίων στο Αιγαίο, ο κ. Barrot τονίζει ότι από το 2004 υπάρχει σχέδιο δράσης για την ετοιμότητα κατά της πετρελαϊκής ρύπανσης στα ευρωπαϊκά ύδατα, το οποίο εκπονήθηκε και επικαιροποιείται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA). Στο σχέδιο αυτό, περιλαμβάνεται μια γενική ανάλυση των κινδύνων ρύπανσης, η οποία επιβεβαιώνει τους σημαντικούς κινδύνους ρύπανσης στην Ανατολική Μεσόγειο που επιτείνονται από την κατασκευή νέων χερσαίων αγωγών πετρελαίου.
Ο EMSA, από το 2004 παρέχει βοήθεια στα κράτη μέλη, μέσω του κοινοτικού μηχανισμού πολιτικής προστασίας, προμηθεύοντας τα με αντιρρυπαντικά μέσα και εξοπλισμό για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών ρύπανσης. Σχετικά με την ενίσχυση της ανάπτυξης των νησιών, ο κ. Barrot παραπέμπει γενικά στο περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα «Κρήτη – Νήσοι Αιγαίου» του ΕΣΠΑ για την περίοδο 2007-13, μεταφέροντας ουσιαστικά την ευθύνη στην ελληνική κυβέρνηση.
Σχολιάζοντας την απάντηση του κ. Barrot o Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σταύρος Αρναουτάκης δήλωσε:
«Η απάντηση της Επιτροπής, επιβεβαιώνει τις ανησυχίες που εκφράζουν πανεπιστημιακά ιδρύματα, ΜΚΟ καθώς και οι κάτοικοι των νησιών για τη διακίνηση πετρελαίου στο Αιγαίο. Τα νησιά μας βρίσκονται σε διαρκή κίνδυνο πετρελαϊκής ρύπανσης και αποδεικνύεται ότι απέναντι σε αυτόν τον κίνδυνο είναι εντελώς απροστάτευτα. Κανείς δεν γνωρίζει πόσα και ποια πλοία πλέουν στο Αιγαίο, ούτε ποιες πορείες ακολουθούν. Τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην περιοχή με την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη θα οξύνουν ακόμη περισσότερο το πρόβλημα.
Ο αγωγός αποτελεί αναμφίβολα έργο στρατηγικής σημασίας, το οποίο μπορεί να τοποθετήσει την Ελλάδα δυναμικά στον ενεργειακό χάρτη, απαιτεί όμως, διαφανείς, προσεκτικές ενέργειες και καθαρές πολιτικές που θα διασφαλίζουν με κάθε τρόπο την προστασία του περιβάλλοντος στη Θράκη και σε ολόκληρο το Αιγαίο. Τέτοιες ενέργειες, όμως, δεν έχουμε δει ακόμη από την ελληνική κυβέρνηση η οποία υιοθετεί και εδώ την προσφιλή της τακτική της κρυφής ατζέντας. »