Δευτέρα, Μαΐου 14, 2007



  • Δευτέρα 14.5.2007
  • Μια και μοναδική μέρα φέτος, σήμερα, πραγματοποιείται η ετήσια καθιερωμένη έκθεση Έργων των μαθητών του 2ου ΤΕΕ Εμπορείου. Οι τομείς – ειδικότητες που εκθέτουν είναι Μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι, εφαρμοσμένων τεχνών, κομμωτικής.

    Την απαράδεκτη εικόνα στον λιμενίσκο στον Έξω Γυαλό των Φηρών, έρχεται να συμπληρώσει η επίσης άσχημη κατάσταση στο αλιευτικό καταφύγιο της Βλυχάδας. Μπαζωμένα και ακινητοποιημένα στην άμμο εδώ και μήνες βρίσκονται τρία ιδιωτικά σκάφη στην νεοκατασκευασθείσα προβλήτα πρόσδεσης τουριστικών σκαφών στην είσοδο του λιμανιού, που αδυνατεί να εξυπηρετήσει σκάφη. Ενώ, ούτε το μισό λιμάνι δεν είναι λειτουργικό για τους αλιείς.

    • Μετά το τοπικό στο βόλεϊ, ολοκληρώθηκε χθες και το τοπικό τουρνουά σκακιού υπο την διοργάνωση της ΔΕΠΟΤΑΘ. Νικητής αναδείχτηκε ο Παναγιώτης Φρετζάς και δεύτερη η Ευα Κόντου.
    • Εκλογές χθες στην τοπική της ΝΔ και πρόεδρος εξελέγη ο Ηλίας Πελέκης, ενώ μέλη της επιτροπής με βάση τον αριθμό των ψήφων εξελέγησαν οι Γιώργος Καραχάλιος (126) Πέτρος Καραμολέγκος ( 76) Μανόλης Καραμολέγκος (63) Λευτέρης Καφιέρης (62) Ειρήνη Βαλσαμάκη (61) Πόπη Ξαγοράρη – Καμπουράκη (57) Φύτρος Ηλίας (54) Κανακάρης Μάκης (52) και Πολυχρονίδου Ελευθερία (21)
    • Εκλογές όμως πραγματοποιήθηκαν τις προηγούμενες μέρες και στο σωματείο τουριστικών καταλυμάτων Ατλαντίδα. Πρόεδρος εξελέγη ο Σταύρος Καβαλλάρης, πρώτος Αντιπρόεδρος ο Μανόλης Σιγάλας, δεύτερος ο Λευτέρης Φιλίτσης και γενικός γραμματέας ο Λευτέρης Αναπλιώτης.
    • Ένα οξύμετρο, μηχάνημα που μετρά τα αέρια αίματος των τραυματιών, δώρισε στο Κ.Υ. Θήρας ο πρόεδρος του Ροταρινού Ομίλου Θήρας κ. Ανδρέας Σταύρου.
      Η παράδοση έγινε το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής.
    • Δεκατέσσερις ερωτήσεις στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας θέτει ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και βουλευτής του Πασοκ Γιώργος Ανωμερίτης για την βύθιση του SEA DIAMOND, διατηρώντας το θέμα στην κοινοβουλευτική επικαιρότητα.
      Μεταξύ των ερωτημάτων, ποιοι έδωσαν εντολή επιστροφής των βατραχανθρώπων στον Πειραιά μετά από 3 1/2 ώρες πλου;
      Ποιοι έδωσαν εντολή στα 3 στελέχη της εταιρίας να ανέβουν ασυνόδευτα από λιμενικούς στις 21:00΄ στο πλοίο;
      Ποιες άμεσες ενέργειες έγιναν για την ανεύρεση των αγνοουμένων;
      Τι σημαίνει η φράση σας ότι τους αναζητάτε "στη ξηρά" και σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες έχετε προβεί γι΄ αυτό;
      Ποιος ο πλήρης κατάλογος ρυπογόνων ουσιών (πλην πετρελαίων) που βρισκόντουσαν στο πλοίο; Να δοθεί στη δημοσιότητα.
      Γιατί διεκόπη η σχέση του ΥΕΝ με τα ρυμουλκά της Μήλου μετά το 2004;
      Για ποιο λόγο από το 2005/2006 βρίσκονται σε ακινησία τα 4 αντιρρυπαντικά σκάφη του Λ.Σ.;


    • Σύμφωνα με το κείμενο,
    Ένα μήνα μετά το ατύχημα του επιδοτούμενου κρουαζιερόπλοιου SEA DIAMOND εντός του λιμένος των Φηρών και τα βασικά ερωτηματικά για τους χειρισμούς εταιρίας και ΥΕΝ, οι οποίοι οδήγησαν στην ολική απώλεια του σκάφους δεν έχουν απαντηθεί. Δεν απαιτεί κανείς την πλήρη διερεύνηση των αιτίων του ατυχήματος διοικητικά ή ποινικά μέσα σ΄ ένα μήνα. Ιδιαίτερα μάλιστα σε ατυχήματα σύνθετων ευθυνών όλοι γνωρίζουμε ότι θα απαιτηθούν χρόνια. Αυτό είχα προβλέψει το 2002 αμέσως μετά το ναυάγιο του δ/ξ "PRESTIGE" ανοιχτά των ακτών της Γαλικίας, όταν κατηγόρησα ευθέως τις αρμόδιες Ισπανικές Αρχές για λανθασμένους χειρισμούς. Ήδη βρισκόμαστε στο έτος 2007 και οι Ισπανικές Αρχές δεν έχουν προσδιορίσει ακόμη τη δίκη. Το ίδιο ευθαρσώς κατέγραψα στην ερώτησή μου στη Βουλή στις 11.04.07, όταν καταλόγισα κοινές ευθύνες στην εταιρία και το ΥΕΝ για τη βύθιση του πλοίου ένα γεγονός το οποίο έχει ήδη καταγραφεί ως μαύρη σελίδα στην ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας και του ΥΕΝ και μέγιστη ντροπή για τη ναυτοσύνη μας.
    Ένα ναυτικό ατύχημα, με άριστες καιρικές συνθήκες, μέσα σε λιμάνι, την ώρα της μετεπιβίβασης των επιβατών στην ξηρά οδήγησε σε ναυάγιο όχι μόνο το πλοίο αλλά και τους μηχανισμούς διαχείρισης κρίσης.
    Η απάντηση του ΥΕΝ στην πιο πάνω Ερώτησή μου επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς μου και θέτει νέα ερωτήματα.
    1. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΕΝ στις 05.04.07 "Με εντολή του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννη μετέβη άμεσα στη Σαντορίνη ο Αρχηγός Λ.Σ. προκειμένου να συντονίσει τις ενέργειες για την υποδοχή και φιλοξενία στο νησί των αποβιβασθέντων επιβατών".
    Δηλαδή αντί ο Αρχηγός σύμφωνα με τους κανονισμούς να τεθεί επικεφαλής του Ενιαίου Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης (ΕΣΚΕΔ) στο ΥΕΝ, όπως παγίως γίνεται και να συντονίζει το έργο διάσωσης, εσείς τον μεταβάλατε για λόγους δημοσίων σχέσεων σε "ρεσεψιονίστ" στη Σαντορίνη, όπως ευφυώς των αποκαλούν πλέον στο νησί.
    2. Επικαλείσθε στην απάντησή σας την κινητοποίηση 11 αεροσκαφών έρευνας και διάσωσης, για να αποδείξετε τον καλό συντονισμό. Αν είναι δυνατό μέσα σε λιμάνι, δίπλα στην ξηρά να στείλετε σμήνος ελικοπτέρων και αεροσκαφών. Να κάνουν τι; Διότι όπως ισχυρίζονται οι τοπικές αρχές, το μόνο που έκαναν λόγω αντήχησης του θορύβου των μηχανών τους στην Καλντέρα ήταν να επιτείνουν τον πανικό και δυσκολέψουν τις επικοινωνίες με τα VHF.
    3. Είναι αληθές ότι στις 17:00 ξεκίνησε Πλοίο Ανοιχτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) από τον Πειραιά για Σαντορίνη προκειμένου να μεταφέρει 6 βατραχανθρώπους και μετά από 3 1/2 ώρες ταξιδιού γύρισε πίσω στο Πειραιά;
    4. Είναι αληθές ότι τελικά 4 βατραχάνθρωποι επέβησαν ελικοπτέρου στις 23:10΄ από το ελικοδρόμιο του Μαραθώνα προκειμένου να μεταβούν στη Σαντορίνη όπου τελικά στον χώρο του ναυαγίου έφτασαν τις πρωινές ώρες;
    5. Είναι γεγονός ότι μετά την απομάκρυνση του πλοιάρχου από το πλοίο στις 20:15΄ ανέβηκαν στο πλοίο τρία άτομα της εταιρίας στις 21:00 χωρίς συνοδεία μελών του Λ.Σ.; Η επιβίβασή τους έχει σχέση με τη μεταφορά περιουσιακών στοιχείων του πλοίου ή με παρεμβάσεις σε θέματα ευστάθειας. Γιατί κάποιος πρέπει να απαντήσει πως αρχικά το πλοίο βυθιζόταν με την πλώρη και τελικά βυθίσθηκε με την πρύμνη;
    6. Πέρα από το VDR, ποιος αφαίρεσε τον σκληρό δίσκο του δικτύου του πλοίου, πριν βυθισθεί και που παρεδόθη αυτός;
    7. Τι έχει συμβεί με τα 3 ρυμουλκά που ναυλοχούν στην Μήλο και μέχρι το 2004 το ΥΕΝ συνεργαζόταν μαζί τους; Γιατί δεν κινητοποιήθηκαν;
    8. Η ρύπανση δεν προέρχεται μόνο από το βαρύ πετρέλαιο και το πετρέλαιο κίνησης, τα οποία λόγω χρώματος φαίνονται. Η ρύπανση προέρχεται κυρίως από τα τοξικά υλικά του πλοίου και τις χημικές ουσίες που μετέφερε στις αποθήκες του. Παρέδωσε η εταιρία ακριβή κατάλογο των ρυπογόνων εφοδίων που βρισκόντουσαν στις αποθήκες του, μερικά των οποίων είναι θανατηφόρα;
    9. Το ερώτημά μου για την επιλογή του Δ/ντή Διοικητικού του ΥΕΝ ως προανακριτού, δεν έχει να κάνει με την προσωπικότητα του εν λόγω αξιωματικού. Το ΥΕΝ διαθέτει Γενικό Επιθεωρητή με βαθμό Υποναυάρχου, Γραφείο Εσωτερικών Υποθέσεων και Αρμόδιους με ναυτικά ατυχήματα Κλαδάρχες, οι οποίοι εκ των κανονισμών οφείλουν να αναλάβουν την προανάκριση. Ο ισχυρισμός σας ότι ο ευνοούμενος σας επιλεγείς αναρμοδίως για το έργο αυτό επελέγη "επειδή κατάγεται από τη Θήρα και έχει γνώση της περιοχής" είναι επιεικώς αφελής….
    10. Σύμφωνα με τον Κανονισμό 65 Λ.Σ. στη Θήρα έπρεπε να υπηρετούν 71 άτομα (40 λιμενικοί συν 25 ειδικών αποστολών συν 6 στο φουσκωτό). Αντί τούτων υπηρετούν 25 λιμενικοί και 6 ειδικών αποστολών δηλαδή υπηρετούν 31.
    11. Γιατί ενώ από το 2003 έχει αποφασισθεί η σύσταση Λιμενικού Φυλακίου Φηρών μέχρι σήμερα δεν έχει συσταθεί και στελεχωθεί;
    12. Γιατί βάσει της σύμβασης 4955/03 έχουν παραγγελθεί από το 2003 4 αντιρρυπαντικά σκάφη, αυτά ενώ έχουν παραληφθεί από πέρυσι για λόγους γραφειοκρατικούς δεν έχουν ενεργοποιηθεί και στελεχωθεί ακόμη; Είναι δυνατό το Λ.Σ. να διαθέτει αντιρρυπαντικά σκάφη και αυτά να μη λειτουργούν; Ποια συμφέροντα εξυπηρετούνται;
    13. Για ποιο λόγο παρατήθηκε το 546/06 Πιστοποιητικό Ασφαλείας Επιβατηγού Πλοίου μέχρι 13.04.07; Είναι δυνατό ένα κρουαζιερόπλοιο να ξεκινά τις ετήσιες κρουαζιέρες του από ελληνικά λιμάνια και η εταιρία του να μην έχει φροντίσει πριν από την έναρξη των περιηγητικών ταξιδιών του να λάβει νέο πιστοποιητικό; Και εάν η ναυτιλιακή εταιρία του πλοίου είναι ανεύθυνη γιατί δεν ελέγχθηκε αυστηρά γι΄ αυτό; Μήπως η παράλειψη αυτή έχει σχέση με τις εκτεταμένες μετατροπές στην ανοδομή του πλοίου, το οποίο μετέβαλε το βύθισμά του αυξητικά κατά δύο περίπου μέτρα; Πως είναι δυνατό να μεταβληθεί τόσο πολύ το βύθισμα του πλοίου με νεώτερη καταγεγραμμένη καταμέτρηση και να μην έχει εκ νέου επιθεωρηθεί για όλα τα νέα δεδομένα;
    14. Τέλος, στον τόπο αυτόν και οι ναυτικοί στη θάλασσα έχουμε μάθει να σεβόμαστε τους νεκρούς και τους αγνοούμενους. Οφείλατε από την πρώτη ημέρα να είχατε αναζητήσει στο ναυάγιο τους αγνοούμενους. Αντί κύκλοι του ΥΕΝ και εσείς με δηλώσεις σας να προσβάλετε με υπονοούμενα την απώλειά τους, οφείλατε όπως ανελκύσατε το μαύρο κουτί, να είχατε διερευνήσει τους χώρους του πλοίου για τους αγνοούμενους. Γεγονός που θα είχε συμβεί αν ήταν Έλληνας. Η απώλεια των δύο αγνοουμένων μας βαρύνει πολλαπλά, επειδή στην χώρα μας ήταν φιλοξενούμενοι και όλοι αισθανόμαστε πολλαπλή την ευθύνη.

    Ερωτάται ο κ. Υπουργός :
    α.- Πως σχολιάζει το ΥΕΝ τα πιο πάνω 14 σημεία;
    β.- Ποιοι έδωσαν εντολή επιστροφής των βατραχανθρώπων στον Πειραιά μετά από 3 1/2 ώρες πλου;
    γ.- Ποιοι έδωσαν εντολή στα 3 στελέχη της εταιρίας να ανέβουν ασυνόδευτα από λιμενικούς στις 21:00΄ στο πλοίο;
    δ.- Ποιες άμεσες ενέργειες έγιναν για την ανεύρεση των αγνοουμένων;
    ε.- Τι σημαίνει η φράση σας ότι τους αναζητάτε "στη ξηρά" και σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες έχετε προβεί γι΄ αυτό;
    στ.- Ποιος ο πλήρης κατάλογος ρυπογόνων ουσιών (πλην πετρελαίων) που βρισκόντουσαν στο πλοίο; Να δοθεί στη δημοσιότητα.
    ζ.- Γιατί διεκόπη η σχέση του ΥΕΝ με τα ρυμουλκά της Μήλου μετά το 2004;
    η.- Για ποιο λόγο από το 2005/2006 βρίσκονται σε ακινησία τα 4 αντιρρυπαντικά σκάφη του Λ.Σ.;
    Αθήνα, 10 Μαΐου 2007
    Ο βουλευτής Γιώργος Ανωμερίτης