Πέμπτη, Ιουλίου 17, 2014

οι Ελληνες επιστρέφουν στα αμπέλια και φτιάχνουν πρωτοποριακά κρασιά, σύμφωνα με το Forbes

Στην αναδυόμενη κουλτούρα γύρω από την αμπελουργία αναφέρεται δημοσίευμα του Forbes επισημαίνοντας πως η οικονομική κρίση στην Ελλάδα άλλαξε δραστικά την οπτική γωνία που έβλεπαν οι Έλληνες τα πράγματα όσον αφορά στις επαγγελματικές τους διεξόδους.  

Το ρεπορτάζ του Forbes με τίτλο «Η ελληνική οικονομία μέσα από ένα ποτήρι κρασί» σκιαγραφεί το νέο τοπίο στην παραγωγή κρασιού στη χώρα μας, αλλά και την αναδυόμενη κουλτούρα γύρω από την αμπελουργία.

Εκεί επισημαίνεται πως η κρίση έφερε ξανά το κρασί στην επιφάνεια, καθώς ο φόρος που του έχει επιβληθεί είναι σταθερός, σε αντίθεση με υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά που έχει αυξηθεί κατά πολύ.
Το άρθρο υπογραμμίζει ότι η καλλιέργεια του σταφυλιού εδώ και χιλιάδες χρόνια αποτελεί μέρος της ελληνικής κουλτούρας, όπως άλλωστε και εκείνη της ελιάς, της φάβας, των ροδάκινων, της τομάτας και άλλων προϊόντων. Ωστόσο η φυγή από το οικογενειακό χωράφι σε αναζήτηση νέων εκπαιδευτικών και επαγγελματικών ευκαιριών αλλού, υπήρξε ο απόλυτος κανόνας για τις νεότερες γενιές. «Μεγαλώσαμε σκεφτόμενοι ότι θα δουλεύαμε σε γραφείο», αναφέρει η Βιβή Παπασπύρου, οινολόγος. «Είναι μια προσαρμογή να σκέφτεσαι ότι θα δουλεύεις με τα χέρια σου. Αλλωστε δεν μπορείς να καλλιεργήσεις σταφύλια με ένα... πρόγραμμα στον υπολογιστή σου».

Πλέον υπάρχει η αίσθηση ότι ο καταναλωτής πλέον στρέφεται περισσότερο σε ντόπια προϊόντα και ιδιαίτερα για το κρασί αναζητεί τις μικρές παραγωγές, ενώ όταν βγαίνει έξω για φαγητό μπορεί να παραγγείλει ένα ποτήρι κρασί, αντί για ολόκληρο μπουκάλι.

Καθώς η οινοποσία ενθαρρύνει τον πειραματισμό και την σύγκριση, ο διάλογος γύρω από τα κρασιά αυξάνει, ειδικά ανάμεσα στους νέους ανθρώπους που επισκέπτονται όλο και πιο συχνά wine bars».

Ο Γιάννης Βογιατζής διευθυντής οινολόγος της Μπουτάρης ΑΕ σημειώνει πως η στροφή των νέων προς τα αμπέλια και την ύπαιθρο είναι αξιοσημείωτη και ο αριθμός των νέων οινοπαραγωγών αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Υπολογίζει μάλιστα πως μόνο στην Νάουσα υπάρχει αύξηση της τάξης του 25%. Οι νέοι επιλέγουν πλέον συνειδητά να σπουδάσουν οινολογία και να μπουν στην αγορά του κρασιού δυναμικά και με φρέσκιες, πρωτοποριακές ιδέες.


Σύμφωνα με το κείμενο της Cathy Huyghe  με τίτλο «The Greek Economy, Through The Lens Of A Wine Glass» που δημοσιεύθηκε στο Forbes στις 17.7.2014,

Greece’s economic crisis has been devastating and overwhelming. Understanding its drivers and impacts — whether in that country’s urban environments, its islands, or its rural countryside — is challenging, to say the least.

It helps to focus. For me, getting a handle on Greece’s crisis (and the nuances of its signs of recovery) means looking at the economics of the wine industry.
Here are four angles on the Greek economy that have come into focus for me, by looking through the lens of a wine glass.

Organic Development: “Wine is back”
“At the beginning of the crisis we saw a decrease of our sales,” said Dr. Yannis Voyatzis, Chief Enologist at Boutari Wineries S.A. But there was also an increase in unexpected categories that balanced out that drop.

With less money to spend, and with a sense that local products are both appealing and less expensive, consumers demanded options in the form of “homemade” or pure wine served in carafes at restaurants. They also demanded cheaper, more casual, and smaller-portioned food options as an alternative to the more expensive, bigger meals served in formal restaurants.

This development has resulted, within the past two years, in a sharp increase of wine bars and by-the-glass consumption.

Because drinking wine by the glass encourages experimentation and comparison, the dialogue about wine is also growing, especially among young people who visit wine bars most often.
In addition, taxes on hard alcohol like vodka and whiskey have increased while taxes on wine have stabilized. On-premise establishments like trendy clubs in the cities have started carrying wine, whereas before they carried spirits for cocktails.

The combination of these three factors bodes well for wine’s position within Greece’s social culture. As Voyatzis says: “Wine is back.”

Adjustments: “There is no program on your PC for growing grapes”

Grape cultivation has been part of Greece’s landscape for thousands upon thousands of years. Farming here is far from monocultural, however: complementary crops like olives, fava beans, peaches, tomatoes, and eggplant are integrated into the plantings. It yields a healthy mix of at-hand, sustainable agriculture that is enviable to urban inhabitants who, in the worst cases, struggle to find or afford food to eat.
But trying to break away from the family farm, in search of education and professional opportunities elsewhere, had become the norm for younger generations. “We all grew up thinking we’d work in offices,” said Vivi Papaspirou, enologist at Boutari’s winery in Crete. “It’s an adjustment to think we’d be working with our hands. The people who work the harvest now are still getting used to the idea. There is no program on your PC for growing grapes.”


Το πλήρες άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ : http://www.forbes.com/sites/cathyhuyghe/2014/07/17/the-greek-economy-through-the-lens-of-a-wine-glass/