Μαθήματα δημιουργικής γραφής – βελτίωσης γραπτής
έκφρασης για μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού και Γυμνασίου θα πραγματοποιηθούν
το διάστημα 3 – 31 Αυγούστου 2015.
Στο πλαίσιο των μαθημάτων θα δημιουργηθούν 4
τμήματα.
Για μαθητές και μαθήτριες 1η και 2ας
Δημοτικού, 3ης και 4ης, 5ης και 6ης
και μαθητών και μαθητριών Γυμνασίου.
Το
πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 4 εβδομάδων και κάθε τμήμα θα έχει μάθημα 6 ώρες την
εβδομάδα χωρισμένο σε τρία δίωρα
μαθήματα.
Συνολικά,
στο πλαίσιο του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν 12 δίωρα μαθήματα για το κάθε
τμήμα.
Το
πρόγραμμα έχει ως εξής :
Για την 1η και 2α Δημοτικού τα
μαθήματα θα πραγματοποιηθούν κάθε Δευτέρα – Τετάρτη και Παρασκευή του Αυγούστου
17.00 – 19.00
Για την 3η και 4η Δημοτικού τα
μαθήματα θα πραγματοποιηθούν κάθε Τρίτη – Πέμπτη – Σάββατο του Αυγούστου 17.00
– 19.00
Για την 5η και την 6η
Δημοτικού τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν κάθε Δευτέρα – Τετάρτη και Παρασκευή
του Αυγούστου 19.00 – 21.00
Για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου τα
μαθήματα θα πραγματοποιηθούν κάθε Τρίτη – Πέμπτη – Σάββατο του Αυγούστου 19.00
– 21.00
Αναλυτικά
το πρόγραμμα έχει ως εξής :
Δευτέρα 3/10/ 17/ 24 Αυγούστου 17.00 – 19.00 1η
– 2α Δημοτικού
Δευτέρα 3/10/ 17/ 24 Αυγούστου 19.00 – 21.00 5η
– 6η Δημοτικού
Τετάρτη 5/12/19/26 Αυγούστου 17.00 – 19.00 1η
– 2α Δημοτικού
Τετάρτη 5/12/19/26 Αυγούστου 19.00 – 21.00 5η
– 6η Δημοτικού
Παρασκευή 7/14/21/ 28 Αυγούστου 17.00 – 19.00 1η
– 2α Δημοτικού
Παρασκευή 7/14/21/ 28 Αυγούστου 19.00 – 21.00 5η
– 6η Δημοτικού
Τρίτη 4/11/18/25 Αυγούστου 17.00 – 19.00 3η
– 4η Δημοτικού
Τρίτη 4/11/18/25 Αυγούστου 19.00 – 21.00 1η
– 3η Γυμνασίου
Πέμπτη 6/13/ 20 / 27 Αυγούστου 17.00 – 19.00 3η
– 4η Δημοτικού
Πέμπτη 6/13/ 20 / 27 Αυγούστου 19.00 – 21.00 1η
– 3η Γυμνασίου
Σάββατο 8/15/22/29 Αυγούστου 17.00 – 19.00 3η
– 4η Δημοτικού
Σάββατο 8/15/22/29 Αυγούστου 19.00 – 21.00 1η
– 3η Γυμνασίου
Το περιεχόμενο και οι σκοποί των μαθημάτων
βασίζονται στην ύλη και στις γνώσεις που έχουν αποκτήσει τα παιδιά σε κάθε τάξη
του δημοτικού σχολείου και του Γυμνασίου που έχουν ολοκληρώσει.
Το
κόστος συμμετοχής στο πρόγραμμα για κάθε μαθητή – μαθήτρια είναι 100 ευρώ. Στα αδέλφια γίνεται έκπτωση 50%.
Τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν σε ιδιωτικό χώρο στο
Μεγαλοχώρι.
Το πρόγραμμα μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με την
συμμετοχή και τα τμήματα που θα δημιουργηθούν.
Για όσους ενδιαφέρονται, υπάρχει η δυνατότητα πραγματοποίησης ιδιαίτερων μαθημάτων σε ώρες και πρόγραμμα που εξυπηρετούν τους ενδιαφερόμενους.
Για όσους ενδιαφέρονται, υπάρχει η δυνατότητα πραγματοποίησης ιδιαίτερων μαθημάτων σε ώρες και πρόγραμμα που εξυπηρετούν τους ενδιαφερόμενους.
Για κάθε πληροφορία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να
επικοινωνούν στο 6974 904379 με την κ.
Αλεφραγκή.
Συνοπτικά
το περιεχόμενο των μαθημάτων ανά εβδομάδα για όλα τα τμήματα που είναι διαμορφωμένο
ανάλογα με το επίπεδο, είναι το εξής :
Πρώτη
εβδομάδα : γνωριμία, ενημέρωση για το περιεχόμενο και
τους σκοπούς των μαθημάτων, εντοπισμός ατομικών αναγκών κάθε μαθητή /
μαθήτριας, συζήτηση – εργασίες για το πως μπορούμε σε κάθε ηλικία να γράφουμε
δημιουργικά και να εκφράζουμε τις σκέψεις μας στο χαρτί και γιατί. Τι σημαίνει η γραφή για τον κάθε μαθητή /
μαθήτρια. Δημιουργία ορισμών οι οποίοι
θα τεθούν ως στόχοι στα μαθήματα. Τι μας αρέσει και τι μας προβληματίζει στην
γραφή ως διαδικασία. Τι νομίζουμε ότι πρέπει να διορθώσουμε και πως μπορούμε να
το κάνουμε. Τι έχετε γράψει για το οποίο αισθάνεστε περήφανοι; Γιατί; Τι σας
προβληματίζει περισσότερο στην γραφή και γιατί; Τι νόημα έχει για εσάς η γραφή,
πέρα από το πλαίσιο και τις υποχρεώσεις του σχολείου; Τι είναι η δημιουργική
γραφή. Ποιοι οι σκοποί των μαθημάτων. Που θα μας βοηθήσει. Η γραφή ως έκφραση –
αυτοβελτίωση. Πρώτη εργασία με θέμα σχετικό με την δημιουργική γραφή.
Δεύτερη
εβδομάδα : ανάλυση εργασιών πρώτης εβδομάδας,
συζήτηση για το πώς γράψαμε και πως θα μπορούσαμε να εκφράσουμε καλύτερα τις
σκέψεις μας, εντοπισμός βασικών γραμματικών λαθών και διόρθωσή τους. Τι δεν
γράψαμε και γιατί. Περιγραφή εικόνων -
καταστάσεων - συναισθημάτων. Πως μπορούμε να τα περιγράφουμε καλύτερα. Τι είναι
η φαντασία, πως την εντοπίζουμε, καλλιεργούμε και χρησιμοποιούμε στην γραφή. Τα
βασικά είδη του γραπτού λόγου. Τα χαρακτηριστικά τους. Τρίτη εργασία με θέμα
σχετικό με το νησί και τα σύγχρονα χαρακτηριστικά του / τον πολιτισμό του.
Τρίτη
εβδομάδα : ανάλυση εργασιών δεύτερης εβδομάδας,
συζήτηση για το πώς γράψαμε και πως θα μπορούσαμε να εκφράσουμε καλύτερα τις
σκέψεις μας. Βιβλία. Τι βιβλία διαβάζετε; Τα επιλέγετε εσείς; και γιατί. Με
ποια κριτήρια και ποιους σκοπούς. Ποια βιβλία θέλετε να διαβάσετε; Σας αρέσει
το διάβασμα; Αποτελεί προϋπόθεση για να γράφουμε καλύτερα; Κριτική σκέψη. Τι
είναι πως μπορούμε να την καλλιεργήσουμε σε κάθε ηλικία. Τρίτη εργασία με θέμα
το βιβλίο. Περιγραφή – ανάλυση ενός κειμένου που διαβάσαμε.
Τέταρτη
εβδομάδα : ανάλυση συζήτηση για το πώς γράψαμε και
πως θα μπορούσαμε να εκφράσουμε καλύτερα τις σκέψεις μας. Η γραφή στην ψηφιακή
εποχή και στα ηλεκτρονικά μέσα. Δημόσιες τοποθετήσεις. Γραφή και διαδίκτυο. Τι
είναι η γνώμη και γιατί την εκφράζουμε, ή δεν την εκφράζουμε, για
επαγγελματικούς ή προσωπικούς λόγους. Αποτελεί στόχο της γραφής η δημιουργία
εντυπώσεων, αποδοχής και δημοφιλίας; Αποτελεί
αυτό μια τάση της εποχής μας; Πως κρίνετε το φαινόμενο; Που μπορεί να οδηγήσει;
Τα γραπτά μένουν. Τι σημαίνει αυτό; Δημιουργική γραφή. Τι καταφέραμε; Σε τι
νομίζετε ότι γίνατε καλύτεροι από τα μαθήματα που κάναμε; Τι νομίζετε ότι μπορείτε
και θα πρέπει να βελτιώσετε. Τέταρτη εργασία με θέμα σχετικό με τον δημόσιο
λόγο και την έκφραση απόψεων στα ψηφιακά μέσα.
Στα
τμήματα της 5η και 6ης Δημοτικού και του Γυμνασίου θα
παρουσιαστούν συνοπτικά η Ιστορία της ελληνικής και ευρωπαϊκής λογοτεχνίας,
μέσα από τα στάδια από τα οποία έχει
εξελιχθεί, τα πρόσωπα που την σφράγισαν με το έργο τους, τα σημαντικότερα
λογοτεχνικά έργα, καθώς και τα κυριότερα λογοτεχνικά ρεύματα, τους δημιουργούς
και τα έργα τους, στην μεσαιωνική περίοδο, τον Διαφωτισμό και τις ευρωπαϊκές επαναστάσεις
έως τον 20 αιώνα. (3η – 4η εβδομάδα)
Λίγα
λόγια για την δημιουργική γραφή
Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές να
εξοικειωθούν με τον γραπτό λόγο και να τον αγαπήσουν, να γνωρίσουν τα είδη του,
και να δημιουργήσουν τα δικά τους γραπτά κείμενα.
Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές και οι
μαθήτριες να γίνουν καλύτεροι συντάκτες αλλά και αναγνώστες αποκτώντας
εξοικείωση με τον γραπτό λόγο μέσα από διάφορες τεχνικές έκφρασης που
αναπτύσσουν τις γλωσσικές τους ικανότητες, την δημιουργική τους και την γραφή.
Κατά την διάρκεια του προγράμματος αναμένεται να
αξιοποιηθούν διαφόρων ειδών κείμενα με σκοπό τα παιδιά να εξοικειωθούν στην
δημιουργία δικών τους.