ή, ο Άδωνις και η Adonia…
Κατά 2 έως 3 δισ. ευρώ θα αυξηθεί το ΑΕΠ από τουριστικό συνάλλαγμα που θα προέλθει με την άρση του καμποτάζ. Αυτό αποκάλυψε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Γεωργιάδης ο οποίος δεσμεύθηκε ότι το ν/σ θα ψηφισθεί πριν από το τέλος του χρόνου και τόνισε ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε στην Κωνσταντινούπολη με τους διευθύνοντες συμβούλους των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας του κόσμου, του διαβεβαίωσαν ότι πρόθεσή τους είναι η Ελλάδα να γίνει ο νούμερο 1 προορισμός κρουαζιέρας παγκοσμίως.
«Όπως είναι το master plan, στην ανάπτυξή του θα είχαμε 4.000 αφίξεις την ημέρα που οι μισές θα ήταν home porting. Σαν αποτέλεσμα όλα αυτά τα ξενοδοχεία στο κέντρο της Αθήνας που κλείνουν και μαραζώνουν τώρα, θα είναι γεμάτα. Θα χρειαζόμασταν 2.500 ταξί επιπλέον την ημέρα.
Συμπληρώνοντας ότι,
"Το BBC ανακηρύσσει τη Σαντορίνη τον Νο.1 προορισμό στον κόσμο. Είναι τόσες οι αιτήσεις για να περάσουν τα κρουαζιερόπλοια από την Σαντορίνη και ο Οργανισμός Λιμένος Σαντορίνης έχει έναν μόνο υπάλληλο. Η Ελλάδα είναι η πλουσιότερη χώρα στον κόσμο. Μπορεί ο φόρος στην Ελλάδα να είναι μηδενικός αντί να ζούμε με την ανεργία, την μιζέρια, τα χαράτσια».
Συμπληρωματικό Νο1
Κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο, χρησιμοποιώντας τον Πειραιά ως λιμένα αφετηρίας (home-port), ξεκινάει η εταιρεία P&O Cruises, με το σκάφος της «Adonia», σημαίας Βερμούδων, το οποίο κατέπλευσε χθες στον Πειραιά με 450 επιβάτες.
Κύκλοι της κρουαζιέρας ανέφεραν στην «Κ» ότι εφόσον η κυβέρνηση επιταχύνει τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, είναι σίγουρο «ότι θα αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των εταιρειών οι οποίες θα ξεκινούν κρουαζιέρες από τον Πειραιά ενισχύοντας την εθνική οικονομία».
Εκτιμάται ότι με την πλήρη απελευθέρωση της κρουαζιέρας, από τον Πειραιά και άλλα λιμάνια της χώρας και για τα πλοία υπό μη κοινοτική σημαία, η εθνική οικονομία μπορεί να έχει ετήσια έσοδα ύψους ενός δισ. ευρώ. Kατά πληροφορίες το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας έχει αποφασίσει να αλλάξει τα «κακώς κείμενα» στο θεσμικό πλαίσιο για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Πρώτο βήμα, όπως έχει αναφερθεί θα είναι η κατάργηση της υποχρέωσης υπογραφής Σύμβασης με την πολιτεία που έχουν οι εταιρείες με σκάφη που δεν φέρουν κοινοτική σημαία.
Επίσης, εκτιμάται ότι θα υπάρξουν και άλλες παρεμβάσεις που θα κάνουν πιο ελκυστικό το πλαίσιο για τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Συμπληρωματικό Νο2
Ίσως θα ’χετε ακούσει ότι μέσα στον Δεκέμβριο έρχεται στη Βουλή ένα καινούργιο νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει την απελευθέρωση της κρουαζιέρας. Και θα παραξενευτήκατε. Γιατί και πέρυσι ψηφίζαμε την άρση του καμποτάζ. Μόνο που δεν ανοίξαμε αυτή την τουριστική αγορά, αλλά τη μισανοίξαμε. Οι μελέτες και οι στατιστικές που ερευνούν την αγορά της Μεσογείου και τις ανταγωνιστικές χώρες Ιταλία και Ισπανία, μας λένε ότι με την περήφανη πολιτική μας χάνουμε κάτι δισεκατομμύρια και μερικές δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Όμως εμείς κλείνουμε τα λιμάνια και απαγορεύουμε στον υπόλοιπο πλανήτη να ’ρθει στα μέρη μας, αν δεν δεχτεί τους όρους μας. Και επειδή ο πλανήτης δεν υπακούει, τον τιμωρούμε. Τώρα, καθώς φαίνεται, θα δοκιμάσουμε μία ακόμη φορά. Την “απελευθέρωση”, όχι την τιμωρία…
Κατά 2 έως 3 δισ. ευρώ θα αυξηθεί το ΑΕΠ από τουριστικό συνάλλαγμα που θα προέλθει με την άρση του καμποτάζ. Αυτό αποκάλυψε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Γεωργιάδης ο οποίος δεσμεύθηκε ότι το ν/σ θα ψηφισθεί πριν από το τέλος του χρόνου και τόνισε ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε στην Κωνσταντινούπολη με τους διευθύνοντες συμβούλους των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας του κόσμου, του διαβεβαίωσαν ότι πρόθεσή τους είναι η Ελλάδα να γίνει ο νούμερο 1 προορισμός κρουαζιέρας παγκοσμίως.
«Όπως είναι το master plan, στην ανάπτυξή του θα είχαμε 4.000 αφίξεις την ημέρα που οι μισές θα ήταν home porting. Σαν αποτέλεσμα όλα αυτά τα ξενοδοχεία στο κέντρο της Αθήνας που κλείνουν και μαραζώνουν τώρα, θα είναι γεμάτα. Θα χρειαζόμασταν 2.500 ταξί επιπλέον την ημέρα.
Συμπληρώνοντας ότι,
"Το BBC ανακηρύσσει τη Σαντορίνη τον Νο.1 προορισμό στον κόσμο. Είναι τόσες οι αιτήσεις για να περάσουν τα κρουαζιερόπλοια από την Σαντορίνη και ο Οργανισμός Λιμένος Σαντορίνης έχει έναν μόνο υπάλληλο. Η Ελλάδα είναι η πλουσιότερη χώρα στον κόσμο. Μπορεί ο φόρος στην Ελλάδα να είναι μηδενικός αντί να ζούμε με την ανεργία, την μιζέρια, τα χαράτσια».
Συμπληρωματικό Νο1
Κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο, χρησιμοποιώντας τον Πειραιά ως λιμένα αφετηρίας (home-port), ξεκινάει η εταιρεία P&O Cruises, με το σκάφος της «Adonia», σημαίας Βερμούδων, το οποίο κατέπλευσε χθες στον Πειραιά με 450 επιβάτες.
Κύκλοι της κρουαζιέρας ανέφεραν στην «Κ» ότι εφόσον η κυβέρνηση επιταχύνει τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, είναι σίγουρο «ότι θα αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των εταιρειών οι οποίες θα ξεκινούν κρουαζιέρες από τον Πειραιά ενισχύοντας την εθνική οικονομία».
Εκτιμάται ότι με την πλήρη απελευθέρωση της κρουαζιέρας, από τον Πειραιά και άλλα λιμάνια της χώρας και για τα πλοία υπό μη κοινοτική σημαία, η εθνική οικονομία μπορεί να έχει ετήσια έσοδα ύψους ενός δισ. ευρώ. Kατά πληροφορίες το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας έχει αποφασίσει να αλλάξει τα «κακώς κείμενα» στο θεσμικό πλαίσιο για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Πρώτο βήμα, όπως έχει αναφερθεί θα είναι η κατάργηση της υποχρέωσης υπογραφής Σύμβασης με την πολιτεία που έχουν οι εταιρείες με σκάφη που δεν φέρουν κοινοτική σημαία.
Επίσης, εκτιμάται ότι θα υπάρξουν και άλλες παρεμβάσεις που θα κάνουν πιο ελκυστικό το πλαίσιο για τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Συμπληρωματικό Νο2
Ίσως θα ’χετε ακούσει ότι μέσα στον Δεκέμβριο έρχεται στη Βουλή ένα καινούργιο νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει την απελευθέρωση της κρουαζιέρας. Και θα παραξενευτήκατε. Γιατί και πέρυσι ψηφίζαμε την άρση του καμποτάζ. Μόνο που δεν ανοίξαμε αυτή την τουριστική αγορά, αλλά τη μισανοίξαμε. Οι μελέτες και οι στατιστικές που ερευνούν την αγορά της Μεσογείου και τις ανταγωνιστικές χώρες Ιταλία και Ισπανία, μας λένε ότι με την περήφανη πολιτική μας χάνουμε κάτι δισεκατομμύρια και μερικές δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Όμως εμείς κλείνουμε τα λιμάνια και απαγορεύουμε στον υπόλοιπο πλανήτη να ’ρθει στα μέρη μας, αν δεν δεχτεί τους όρους μας. Και επειδή ο πλανήτης δεν υπακούει, τον τιμωρούμε. Τώρα, καθώς φαίνεται, θα δοκιμάσουμε μία ακόμη φορά. Την “απελευθέρωση”, όχι την τιμωρία…