Τρίτη, Απριλίου 10, 2007

  • Τρίτη 10.4.2007
  • Την βιντεοσκόπηση του ναυαγίου του Sea Diamond ξεκινά σήμερα το μεσημέρι το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών με το βαθυσκάφος Ροβ. Στόχος της έρευνας η κατάσταση, η θέση και το βάθος του σκάφους, στοιχεία που θα αποτελέσουν πιλότο στην απόφαση για την ανέλκυση ή μη του ναυαγίου.
    Την ίδια ώρα, αποζημίωση για την βλάβη που υφίσταται το νησί θα ζητήσει από την πλοιοκτήτρια και την ασφαλιστική εταιρία ο Δήμος Θήρας που θα παραστεί στα δικαστήρια που θα ακολουθήσουν, σύμφωνα με σημερινές δηλώσεις του Δημάρχου.
    Περισσότεροι από 70 τόνοι μαζούτ έχουν αντληθεί μέχρι στιγμής από τον κόλπο των Φηρών μετά τη βύθιση του Sea Diamond, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι το μεγαλύτερο μέρος των καυσίμων (430 τόνοι) παραμένει στο πλοίο, το οποίο βρίσκεται σε μεγάλο βάθος, με αποτέλεσμα να είναι ορατός ο κίνδυνος μελλοντικής ρύπανσης.
  • Σύσκεψη με πρωτοβουλία του Δήμου και τουριστικών πρακτόρων σήμερα στην 13.30 στο Δήμο, παρουσία του Επάρχου, του προέδρου της κοινότητας της Οίας, των Αντιδημάρχων καθώς και του προέδρου των εν Ελλάδι τουριστικών γραφείων κ. Ευαγγέλου. Θα ακολουθήσει συνέντευξη Τύπου.
  • Με απόφαση του λιμενάρχη Θήρας, απαγορεύεται η προσέγγιση κάθε πλοίου και πλωτού ναυπηγήματος τόσο στην περιοχή προσάραξης όσο και στην περιοχή βύθισης του Sea Diamond, χωρίς την έγγραφη άδεια της Λιμενικής Αρχής. Απαγορεύεται ακόμη η κατάδυση στις ανωτέρω περιοχές, χωρίς άδεια.
  • Κατά τ’άλλα , τον πρωθυπουργό θα ενημερώσει σήμερα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης για την πορεία των ερευνών, που δήλωσε ότι οι έρευνες θα συνεχιστούν τόσο για τα αίτια του ναυαγίου όσο και για τους δύο αγνοουμένους. Ο κ. Κεφαλογιάννης εκτίμησε ότι υπήρξε ανθρώπινο λάθος.
  • Χθες κατέθεσαν ενώπιον του αρχιπλοιάρχου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας οι λεμβούχοι που βοήθησαν τους επιβάτες, ενώ την ερχόμενη Δευτέρα θα καταθέσουν στον ίδιο, ο πλοίαρχος και πέντε μέλη του πληρώματος εις βάρος των οποίων ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος.
    Οι κατηγορίες αφορούν την πρόκληση ναυαγίου εξ αμελείας, την παραβίαση διεθνών κανονισμών αποφυγής σύγκρουσης και την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης.
  • «Έκαναν ένα σόου με ελικόπτερα και σούπερ πούμα από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και μετά το πλοίο βυθίστηκε», δήλωσε ο αξιωματικός του Εμπορικού Ναυτικού Θοδωρής Τσιμπίδης, ερευνητής και διευθυντής της οικολογικής οργάνωσης «Αρχιπέλαγος Αιγαίο».
  • «Η γεωγραφία, το βάθος και το βραχώδες έδαφος δε βοηθούν στο έργο της απάντλησης. Το πλοίο δεν έχει σταθεροποιηθεί σε κάποιο βάθος. Κάθε ώρα που χάνουμε είναι κρίσιμη» μας λέει ο Νίκος Χαραλαμπίδης, διευθυντής του Ελληνικού γραφείου της GREENPEACE.