Τρίτη, Φεβρουαρίου 24, 2015

ενίσχυση της κερδοφορίας του τουρισμού το 2015 προβλέπει η έρευνα «Top thoughts for 2015» της Ernst and Young Global hospitality insights

Την πραγματικά ενδιαφέρουσα πολυσέλιδη και αναλυτική έρευνα μπορείτε να δείτε εδώ : http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/EY_-_Global_hospitality_insights_2014/$FILE/EY-Global-hospitality-insights-2014.pdf

Σύμφωνα με σημεία των συμπερασμάτων της έρευνας, το 2015 αναμένεται να ενισχυθεί η κερδοφορία του τουρισμού σε παγκόσμια κλίμακα λόγο της αυξανόμενης τάσης για την δημιουργία νέων ταξιδιωτικών προορισμών, του μεταξύ τους ανταγωνισμού αλλά και των συνεργασιών, των σημαντικών εξαγορών που αναμένονται σε ταξιδιωτικά γραφεία και καταλύματα, καθώς και της γενικότερης τάσης και κουλτούρας πλέον του παγκόσμιου πληθυσμού, για μικρά και μεγάλα ταξίδια διαφόρων λόγων.

Σύμφωνα με την έρευνα, η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία αντιπροσωπεύει σήμερα 266 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και συνεισφέρει με 9,5% στο παγκόσμιο ΑΕΠ. Ενώ, καθώς η ανάπτυξη της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας αναμένεται να φθάσει το 3,9% το 2015, ο κλάδος εξελίσσεται σε βασική κινητήρια δύναμη της οικονομικής ανάπτυξης τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σχολιάζοντας την έρευνα ο διευθύνων σύμβουλος της Ernst and Young κ. Παναγιώτης Παπάζογλου ανέφερε πως «Για τον ελληνικό τουρισμό, το 2014 αποτέλεσε χρονιά-ορόσημο καθώς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι επισκέπτες στην χώρα μας ξεπέρασαν τα 20 εκατ. Για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας τα επόμενα χρόνια, είναι κρίσιμο η τάση αυτή να συνεχιστεί. Καθώς όλες οι μορφές ταξιδιωτικής κίνησης (τα ταξίδια αναψυχής, τα εταιρικά αλλά και ομαδικά ταξίδια, κ.λ.π) αυξάνονται εντυπωσιακά, οι χώρες σημαντικού τουριστικού προορισμού, όπως είναι η Ελλάδα, θα πρέπει να επενδύσουν στη στρατηγική τους για τον τουρισμό και να διαφοροποιηθούν αποτελεσματικά. Το ζητούμενο, λοιπόν, για την χώρα μας, θα  πρέπει να είναι η ενίσχυση του επιχειρηματικού κλίματος στον τουρισμό, μέσα από ένα νέο και ευέλικτο επενδυτικό και φορολογικό πλαίσιο για την προσέλκυση επιχειρηματιών, από την αλλαγή νοοτροπιών και την επίλυση χρόνιων γραφειοκρατικών ζητημάτων (π.χ. μαρίνες, yachting κ.λ.π) καθώς και από τη στοχευμένη επέκταση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα».

Σύμφωνα με την έρευνα οι σημαντικότερες τάσεις σε επίπεδα ποσοστών για το 2015 θα είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας νέων προορισμών – αγορών που μέχρι σήμερα χαρακτηρίζονταν δευτερεύουσες, καθώς και οι εξαγορές και συγχωνεύσεις επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι τα κεφάλαια και οι συναλλαγές και στις δύο περιπτώσεις εμφανίζεται να προέρχονται σε ποσοστό 40% από Ασιατικές περιοχές.